Criteriul National

Noile Media în educația copilului

Noile Media în educația copilului
iulie 16
06:09 2015

Chiar dacă Internetul și Noile Media sunt blamate de părinți pentru faptul că le distrag atenția copiilor de la lecții și le ocupă toată ziua, specialiștii în educația copiilor afirmă că micuții nu trebuie îndepărtați de noile tehnologii, ci trebuie să găsim modalități eficiente de integrare a noilor media în educația lor.

        Stefania Filip  În opinia acestora, gadgeturile de ultimă generație sunt componente de neseparat din viața unui copil și a unui adolescent și este foarte greu să le captezi atenția cu mijloacele clasice de învățare. În același timp, cea mai greșită strategie pe care o putem adopta este să le interzicem să le mai folosească sau să-i forțăm să aibă repulsie față de Noile Media.

Este vitală integrarea tehnologiei în educația modernă a copilului

Centrele internaționale au început deja să investească masiv în tehnologizarea educației copilului în România, iar Helen Doron English este unul dintre acestea. Unul dintre gadgetele-minune, folosite de micuții care învață limba engleză, este așa-zisa “realitate augmentată” (AR). Fiind cea mai recentă apariție în materie de New Media, realitatea virtuală animă, cu sunet și video, o imagine statică de pe o pagină clasică, prin scanarea acesteia cu ajutorul unei tablete sau a unui telefon inteligent. În acest mod, aplicația permite copilului să interacționeze cu materialul clasic de învățare, iar “cartea” îi răspunde, la propriu, cum se pronunță cuvintele în limba engleză, ajutându-l pe copil să învețe să vorbească această limbă cât mai corect. “Helen Doron English a venit cu aplicații interactive pentru copii – una dintre ele este realitatea augmentată, ce funcționează în scopul conceptului de învățare distractivă. Copiii învață cuvinte noi, învață să citească, să pronunțe corect, să formuleze enunțuri coerente, să se exprime natural în limba engleză, împreună cu personajele preferate din cadrul cursurilor. Motivația copilului de a învăța este esențială și este vitală integrarea elementelor

media actuale în educația modernă”, explică Ștefania Filip, coordonatorul Centrului Helen Doron English. Mai mult decât atât, specialistul în educație consideră că la fel de importantă este păstrarea vie a motivației copilului de a învăța limba engleză, oferindu-i elemente specifice vârstei lui, și perioadei de dezvoltare în care se află Totodată, afirmă Ștefania Filip, asimilarea trebuie să vină natural, pe fundamentul unui copil dornic să învețe.

Noile tehnologii au efecte benefice pentru copii atunci când există scopuri productive, educative, complementare celor distractive

Referitor la modul în care trebuie să reacționeze un părinte sau un profesor atunci când vede un copil prea împătimit de noile tehnologii, dar pe care le folosește în alte scopuri decât educaționale, specialistul Ștefania Filip, consideră că aceștia trebuie să adopte o atitudine neutră și să ghideze copilul către alternative ale scopului primar (divertismentul) în care sunt folosite noile media. “Specificul perioadei actuale este integrarea accelerată a tehnologiei în viețile noastre. Acest fapt poate fi unul benefic, atunci când există deschidere către scopuri productive, educative, complementare celor distractive. Consider că este important să ne adaptăm prezentului tot mai tehnologizat, și să le oferim copiilor alternative în utilizarea noilor media, care să le sprijine dezvoltarea”, conchide specialistul în educație Ștefania Filip, coordonatorul Centrului Helen Doron English.

Helen Doron English este o instituție internațională cu un succes de 30 de ani în predarea limbii engleze pentru copii de la 0 la 18 ani. Peste 2 milioane de copii din intreaga lume vorbesc astăzi engleza datorită Helen Doron English.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei