Criteriul National

​Milioane de clienţi ai Marriott International cer să fie despăgubiţi pentru furtul datelor personale într-unul dintre cele mai ample atacuri cibernetice din istorie – International

​Milioane de clienţi ai Marriott International cer să fie despăgubiţi pentru furtul datelor personale într-unul dintre cele mai ample atacuri cibernetice din istorie – International
august 20
08:15 2020
Operatorul de hoteluri Marriott International se confruntă la Londra cu un proces colectiv intentat de milioane de foşti clienţi care cer să fie despăgubiţi pentru furtul datelor personale într-unul dintre cele mai ample atacuri cibernetice din istorie, transmite Reuters, citat de news.ro. Martin Bryant, fondatorul firmei de consultanţă în domeniul tehnologiei şi media Big Revolution, reprezintă clienţii domiciliaţi în Anglia şi Ţara Galilor, după ce datele a peste 300 de milioane de clienţi, inclusiv detalii referitoare la paşapoarte şi cărţi de credit, au fost furate din baza de date globală a Marriott, în perioada 2014-2018.

”Sper că acest caz va atrage atenţia asupra valorii datelor personale, va rezulta cu despăgubiri corecte o va servi ca un avertisment pentru alţi deţinători de date că trebuie să păstreze responsabil datele noastre”, a afirmat Martin Bryant într-un comunicat.

Procesul, care solicită despăgubiri nespecificare pentru pierderea datelor personale, include în mod automat oaspeţii care au făcut rezervări la unul dintre fostele hoteluri Starwood, inclusiv la hotelurile Sheraton Hotels & Resorts şi St. Regis, înainte de 10 septembrie 2018.

Bryant este reprezentat de firma de avocatură Hausfeld, iar cazul este finanţat de Harbour Litigation.

Un purtător de cuvânt al Marriott a spus: ”Nu avem un comentariu în acest moment”.

Datele a circa 7 milioane de oaspeţi britanici au fost compromise de atacul cibernetic, potrivit UK Information Commissioner’s Office (ICO), care a propus anul trecut ca Marriott să fie amendată cu 99,2 milioane de lire ssterline (133 milioane dolari).

Marriott a anunţat în 2018 că hackerii au accesat baza de date cu rezervări ale hotelurilor Starwood şi a anunţat FBI. În decurs de câteva ore, avocaţii au intentat un proces la un tribunal federal din Maryland, iar alţii le-au urmat exemplul în Statele Unite şi Canada.

Procesul colectiv din Londra a fost intentat la Înalta Curte, după o decizie a Curţii de Apel din octombrie anul trecut care a permis un proces similar împotriva Google, în legătură cu urmărirea ilegală a utilizatorilor de iPhone-uri în 2011 şi 2012, prin intermediul cookie-urilor terţilor.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul