Criteriul National

Cronica filmului Inferno cu Tom Hanks, din seria best sellelor lui Dan Brown

Cronica filmului Inferno cu Tom Hanks, din seria best sellelor lui Dan Brown
octombrie 17
10:00 2016

Inferno este unul din ultimele filme ce leagă seria aventurilor profesorului Robert Langdon, fără a se dezminţi de stilul original şi îndrăzneţ a lui Dan Brown.„Inferno”-filmul laureatului premiului Oscar Ron Howard e cel de-al treilea lungmetraj din seria ecranizărilor „Codul lui Da Vinci”. În această producție îl putem admira și vedea pe Tom Hanks în rol de protagonist.Totodată,cu rol secundar și episodic joacă şi românca Ana Ularu. Filmul a avut premiera mondială  în Florenţa acum două săptămâni

Este de fapt străbătut de o neaşteptată abordare umanistă. De asemenea, nu este vorba atât de discuţia artistică, renascentistă, prezentă şi aici, cât, mai important, de subiectul etic şi filosofic al umanismului-de fapt o reevaluare a ramurii sale mai noi, mai controversate ce poate fi definită ca un fel de transumanism.

tom-hanks-movie-posters-angels-2560x1920

 

Dar, cu voia dumneavoastră să luăm lucrurile pe rând. Am urmărit cu un nedisimulat interes atât desfășurarea evenimentelor ce sunt mereu precipitate cât și subiectul central, care e de fapt pretextul acestei noi aventuri în contemporaneitate a mitului din Infernul lui Dante . De fapt, filmul abundă cu diverse referiri şi la restul Divinei Comedii.

Profesorul Langdon se trezeşte fără memoria recentă a ultimelor zile în Florenţa, oraş prin care începe o deja aşteptată cursă contra cronometru ,fără a şti exact ce anume urmăreşte.Este hăituit de diverse forţe adverse, având – ca de obicei – drept aghiotant de nădejde şi partener de alergătură o frumoasă şi deosebit de inteligentă doamnă,care într-un final se va dovedi că îl va trăda.

Împreună au de rezolvat numeroase enigme dar și câteva misiuni a la Indiana Jones.Din punct de vedere al firului epic, filmul se poate compara la un anumit nivel cu un joc de strategie şi acţiune, presărat cu etape, cu labirinturi şi cu foarte multe episoade mozaicate.

De aceea, fără a mă simţi obligat de a scrie da capo al fine un mic rezumat al situaţiei, ca un fel de “previously on Dan Brown’s Inferno”, un obicei destul de obositor, am rămas  plăcut impresionat de stilul actorilor ce este unul deosebit de agreabil şi savuros, abundând în retorică profesorală, monoloage erudite  cât şi dialoguri ce sunt citate din enciclopedia ambulantă care este inepuizabilul profesor Langdon. Domnia sa acum îşi desfăşoară activitatea în Florenţa, Veneţia şi Bizanţ.

Firul fantasmelor este unul care duce acest film într-o  egală măsură spre domenii precum arhitectura,  peisagistica, istoria, religia, simbolistica , dar şi literatura, pictură şi sculptură.

Nefiind un adevărat erou cu trăsături renascentiste dar având o memorie de elefant, eroul trebuie să descifreze și să interpreteze simboluri.

Numai că acesta se trezeşte cu o amnezie puternică într-un spital italian, unde se aliază cu Sienna Brooks excelent interpretat de Felicity Jones, o doctoriţă care îl va ajuta să îşi redobândească memoria. Împreună pleacă într-o cursă nebunească prin Europa pentru a dejuca un complot mondial.

Filmul a fost deja proiectat în avanpremieră naţională şi a deschis cea de-a IV-a ediţie a Dracula Film Festival, ce a avut loc între 12–16 octombrie, la Teatrul „Sică Alexandrescu”, Cinemateca Patria şi Cinema One din Braşov. Filmul este distribuit de Intercom Film, iar din 14 octombrie rulează în cinematografele din România.

inferno-tom-hanks-felicity-jones

Pelicula este ultima din seria adaptată după bestseller-ul lui Dan Brown din 2003, „Codul lui Da Vinci”. Tom Hanks joacă din nou rolul celui care decriptează misterele, pe care actorul l-a numit „cel mai inteligent tip pe care l-am interpretat.”

În distribuţia filmului se remarcă şi actriţa română Ana Ularu, dar şi britanica Felicity Jones cât şi actorul indian Irrfan Khan. Ben Foster joacă rolul omului de ştiinţă care încearcă să răspândească un virus printre oameni pentru a opri creşterea exponenţială a populaţiei pe Pământ.

Cu speranţa că v-am stârnit întru câtva interesul, vă recomand să vizionaţi acest film ce durează 121 de minute, doar dacă vă pasionează povestea şi mai ales mesajele transmise direct sau indirect prin intermediul acestei producţii în care se devoalează multe din lucrurile negative,atent filtrate și pigmentate cu nenumărate scene de violență fizică.

Bineînţeles ca să nu aveți păreri de rău sau să suferiți decepții, cartea vă va ajuta să înţelegeţi global imaginea acestui  film cât şi a stilului comercial a unuia dintre scriitorii scientişti şi reprezentanți de vază ai curentului New Age Dan Brown.

Ca notă personală, filmul poate fi vizionat și înțeles într-o anumită „cheie”,una care frizează realitatea şi o transpune într-un melanj plin de idei,acțiuni şi sentimente preponderent distructive sau pline de viziuni tenebroase,apocaliptice.

Trailer oficial :

Sursa foto : www.aceshowbiz.com 

Prezenta cronică a fost realizată de către Prof. Dr. Daniel Mihai, CNA Regina Maria Constanţa, redactor şef al ziarului Criteriul Naţional

 

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro