Criteriul National

5 intrebari la care orice agentie SEO trebuie sa raspunda inainte sa o contractezi

5 intrebari la care orice agentie SEO trebuie sa raspunda inainte sa o contractezi
septembrie 05
17:09 2017

O agentie SEO profesionista te poate ajuta sa ocupi pozitii mai bune in Google, sa aduci mai multi clienti pe site-ul business-ului tau si, in consecinta, sa castigi mult mai multi bani. Pe de alta parte, o agentie SEO neserioasa te poate face sa pierzi si traficul pe care il ai deja. Din acest motiv, este esential sa faci cea mai buna alegere atunci cand cauti compania care sa conceapa strategia de marketing online a business-ului tau. Mai jos, gasesti o lista cu intrebari la care orice agentie SEO ar trebui sa stie sa raspunda:

1. Ce presupune munca de SEO pe care o veti presta?

Daca agentia SEO careia ii adresezi aceasta intrebare nu precizeaza ca va incepe prin a face un audit, inseamna ca nu este o companie serioasa. Inainte de toate, orice agentie SEO trebuie sa gaseasca paginile cu erori si probleme de redirect si sa evalueze usurinta navigarii pe site, abia apoi trecand la partea de rezolvare a problemelor si imbunatatire.

2. Cum se vor imbunatati pozitiile site-ului nostru in Google?

Agentiile SEO serioase concep o strategie de optimizare pe termen lung pentru fiecare client in parte, asadar, nu iti vor putea spune niciodata „vom genera trafic de la site-urile A, B, C”. In schimb, un raspuns mai probabil ar fi: „Vom face un audit SEO, vom identifica zonele unde vom putea creste rapid, apoi vom stabili keyword-urile pe care le targetam”. Daca incerci sa faci SEO fara o strategie, ci doar alegand cuvinte cheie la intamplare si facand link building in acelasi mod, ai putea observa unele rezultate sporadice, insa in niciun caz site-ul business-ului tau nu va cunoaste o crestere a traficului pe termen lung.

3. Ne puteti garanta prima pozitie in Google?

Daca o agentie SEO raspunde „da” la aceasta intrebare, inseamna ca esti pe cale sa faci o alegere gresita. Nimeni, nici macar o agentie SEO de top, nu poate garanta prima pozitie in Google, cu atat mai mult intr-o perioada predefinita de timp, din cauza faptului ca nimeni nu cunoaste toti algoritmii folositi de Google, acestia putandu-se schimba de la o saptamana sau o luna la alta. In plus, orice site poate fi penalizat (atat automat, de anumiti algoritmi ai Google, cat si manual, de un angajat al Google). Ceea ce va poate garanta o agentie SEO de top este o crestere semnificativa a traficului pe termen lung.

4. Ne puteti da exemple de fosti sau actuali clienti si ce rezultate ati obtinut cu acestia?

Orice agentie SEO profesionista are un portofoliu de clienti care include rezultatele obtinute alaturi de acestia. O astfel de agentie va fi bucuroasa sa impartaseasca 2-3 nume de clienti si rezultatele obtinute in urma optimizarii SEO pentru business-ul acestora. De asemenea, este o idee buna sa intrebi agentia SEO cu care vrei sa lucrezi de cat timp colaboreaza cu cel mai vechi client al sau. Daca raspunsul este „de mai putin de un an”, inseamna ca respectiva agentie este neserioasa sau mult prea noua pe piata, intrucat nicio companie mare nu ar renunta la serviciile unei agentii SEO daca aceasta aduce rezultatele dorite.

5. Ce schimbari veti face pe site-ul nostru si cum le veti raporta?

Pentru a efectua anumite schimbari si a monitoriza efectul acestora, o agentie SEO va avea nevoie de acces la site-ul tau, acces in Google Analytics si in Google Search Console, de aceea este indicat sa alegi o companie in care sa ai incredere. Daca agentia SEO iti cere datele de logare, dar nu face nicio modificare, este un semnal de alarma: schimbarile on-site sunt de departe cele mai importante, mai ales la inceputul procesului de optimizare.

In ceea ce priveste raportarea, aceasta se va face cel mai probabil o data pe luna. Raportul reprezinta un sumar al activitatilor din acea luna, incluzand date despre cresterea cautarilor organice, despre pozitiile ocupate in Google si despre rata de conversie (cati dintre vizitatorii ajunsi pe site cumpara produsele/serviciile business-ului tau).

Pe langa aceste intrebari, orice agentie SEO serioasa trebuie sa foloseasca tactici considerate legitime de catre Google (fara spam, care poate aduce penalizarea de catre Google,din care un site isi revine in cateva luni sau chiar ani, la care se adauga pierderi de zeci sau sute de mii de euro) si trebuie sa poata da exemplu, inca de la prima intrevedere, de tool-uri folosite pentru optimizare (tool-uri de raportare, de link building sau de cercetare).

Comentarii

Comentarii

Despre autor

iAgency

iAgency

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo