Criteriul National

5 trepte educaţionale urcate de orice pictor de renume

5 trepte educaţionale urcate de orice pictor de renume
mai 05
11:51 2017

Înclinaţiile artistice ale copiilor trebuie aduse la rang de artă prin multă disciplină şi multă muncă şi prin urmărirea cu seriozitate şi consecvenţă a unor paşi pe care desăvârşirea în plan artistic îi solicită.

Primii doi paşi sunt interşanjabili, în sensul în care nu este cunoscut exact ce provine mai întâi şi din ce cauză. Următorul pas este opţional, sau se poate reveni la el mai târziu, atunci când lucrurile devin serioase şi se ajunge la performanţă, însă performanţa trebuie scoasă din zona sălbatică printr-o perioadă asiduă de studiu.

Aşadar, iată paşii care, de regulă, sunt urmaţi de orice persoană care în prezent este un pictor cunoscut la nivel naţional şi chiar internaţional!

 

  • Descoperirea talentului la desenat/colorat

 

De obicei, încă de la vârsta de 5 ani se pot observa semnele unei înclinaţii artistice, unei înclinaţii spre artele vizuale, deşi până în clasele de şcoală primară nu are ocazia să mânuiască bine instrumentele de lucru, nici să realizeze foarte bine ceea ce rezultă pe foaie sau pe pânză. În şcoală este remarcat de cadre didactice avizate şi părinţii sunt îndrumaţi să îl înscrie pe micuţ/ă la un curs de pictură pentru copii.

  1. Înscrierea la un curs extraşcolar de pictură

Părinţii îl înscriu la un asemenea curs, achiziţionând şi un set de pictură pentru copii, pe care se va baza viitoarea activitate artistică şi, speră părinţii, viitoarea carieră artistică. Treapta aceasta poate deveni prima în cazul în care mama şi tatăl doresc să îl înscrie pe copil la un curs, cu precădere la un curs legat de artă, şi îşi încearcă norocul cu acest curs. Ca preşcolar nu a dat semne că ar avea înclinaţii pentru arta plastică, dat dacă ar descoperi-o într-un cadru informal, interactiv şi relaxat, poate că că i-ar plăcea.

  1. Urmarea unui liceu de artă şi a unei facultăţi de profil

Pentru deprinderea tehnicii de a picta şi pentru ca acele cunoştinţe care diferenţiază un amator de un profesionist să fie acumulate, este nevoie o ancorare într-un mediu educaţional formal, în care totul să fie concentrat pe artele plastice şi arta picturii. Dacă nu este urmat un liceu de profil, se poate trece la pasul 4 doar până la terminarea liceului. După aceea, o facultate de arte plastice este obligatoriu de urmat pentru ca succesul să devină tangibil. Adică dacă se ajunge de la treapta 2 direct la treapta 4, se revine mai devreme sau mai târziu la cea de-a treia. Negreşit!

  1. Afirmarea în branşă ca pictor/pictoriţă şi efectuarea de proiecte şi expoziţii

Acest pas reprezintă paşii de început a unei profesii care poate duce, în pofida imaginii generale a artistului în România, la câştiguri fabuloase în urma licitaţiilor internaţionale de artă. Paşii de început înseamnă câştiguri financiare modeste, costuri relativ ridicate, însă aceasta este perioada în care educaţia devine permanentă şi se parcurge ceea ce se numeşte long-life learning, adică învăţarea pe tot parcursul vieţii. Este perioada în care acele seturi pentru copii sunt înlocuite cu  materiale de pictură în ulei de calitate şi se îmbrăţişează o manieră picturală complexă.

  1. Desăvârşirea ca pictor/pictoriţă de renume, cu palmares impresionant

Cine îşi imaginează că numai în primii 20 de ani de activitate în pictură se ajunge la maturitatea artistică se înşeală. Trebuie să urmeze ani întregi de muncă constantă şi de experimente, trebuie să urmeze chiar şi atunci nopţi nedormite, răsăritul să devină apus şi viceversa. Trebuie ca studiul să nu înceteze, deşi este vorba de un alt studiu aici – sunt lucruri de nivel de academician.

 

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Miruna A

Miruna A

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro