Criteriul National

6 motive pentru care în maxim 10 ani, transportul în comun se va baza exclusiv pe autobuze electrice

6 motive pentru care în maxim 10 ani, transportul în comun se va baza exclusiv pe autobuze electrice
aprilie 03
13:04 2019

Ne uităm de multe ori cu jind la țări puternic dezvoltate precum Suedia sau Norvegia, țări care reușesc să mențină poluarea la statutul de mit dar care au totuși o dezvoltare industrială suficient de puternică astfel încât să le permită să ofere cetățenilor un nivel de trai mult peste media europeană.

Este o oarecare contradicție aici în legătură cu modul în care funcționează dezvoltarea industrială, după cum știm, nu prea se poate evoluție fără poluare. Țările Nordice au reușit și reușesc în continuare să contrazică această idee și o fac pentru că au investit masiv în energii regenerabile.

Energiile regenerabile au devenit bază și pentru transportul rutier

Energiile regenerabile, sau verzi, nu constau doar în centrale fotovoltaice, eoliene, hidrocentrale, adică surse de producție a energiei electrice destinată consumului casnic sau industrial. Energiile regenerabile au fost implementate cu succes și în transportul rutier de ceva vreme, Țările Nordice fiind primele care au îmbrățișat acest concept al autoturismelor electrice, concept care s-a transformat ulterior într-o modalitate excelentă de reducere a emisiilor poluante, în special a cantității de CO2.

Astăzi, există nu doar autoturisme electrice, există și autobuze electrice, folosite cu succes în toate orașele mari din lume, nu doar în Norvegia sau Suedia. Majoritatea municipalităților sunt interesate de transportul în comun electric, majoritatea municipalităților potente financiar caută autobuze electrice. Chiar și la Cluj în vara trecută au fost introduse în circulație pentru transportul public de persoane 10 autobuze electrice, urmând ca acum în 2019 să se mai cumpere 12 bucăți.

În următorii 10 ani aceste mijloace de transport verzi vor deveni din ce în ce mai vizibile pe străzile noastre întrucât au foarte multe avantaje, pe lângă faptul că nu poluează absolut deloc. Există foarte multe orașe din Europa care oferă cetățenilor transport în comun exclusiv cu autobuze electrice și din moment ce la ei nu au existat probleme, probabil nici la noi nu or să existe.

6 motive pentru care în maxim 10 ani, transportul în comun se va baza exclusiv pe autobuze electrice

  • Autobuzele electrice sunt foarte econome – acestea sunt încărcate cu curent electric, fiind mult mai ieftine de exploatat. Să nu uităm că în România prețul unui litru de motorină ajunge la 6 lei.
  • Sunt o soluție pentru transport ieftin – din cauza faptului că aceste autobuze nu consumă altceva în afară de curent electric, municipalitățile pot oferi călătorii mai ieftine.
  • Contribuie la diminuarea poluării fonice – în orice oraș din lume, nu doar în România poluarea fonică este o mare problemă și după cum știm, autobuzele electrice nu scot zgomot.
  • Nivelul de confort este superior – motoarele electrice cu care autobuzele electrice funcționează nu scot zgomot. Călătoriile sunt mult mai confortabile din punct de vedere al zgomotului.
  • Prețurile sunt foarte bune – la o simplă analiză, putem constata faptul că prețurile pentru autobuzele electrice încep să se apropie destul de mult de prețurile autobuzelor normale.
  • Contribuie activ la reducerea poluării cu Co2 – poluarea în orașele din România a devenit o problemă destul de mare care poate fi atacată prin introducerea transportului în comun electric.

Analizând cele 6 avantaje de mai sus pe care autobuzele electrice le au față de cele normale, nu cred că mai există îndoială: în următorii 10 ani cu siguranță aceste mijloace de transport vor deveni o normalitate pe străzile tuturor orașelor mari din România.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Stefan

Stefan

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Despre „dreptatea” care cere ”justiție” și importanța ei - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dintru început, pentru a vă asigura, cu toată sinceritatea, vreau să vă aduc la cunoștință faptul că acest material nu este conceput a fi unul strict tehnic, înveșmântat în termeni academici greoi. Cu aceeași deschidere vreau să vă mulțumesc și să vă asigur totodată că acest material nu se vrea a fi unul complet, deoarece în rândurile de mai jos voi încerca să realizez o sinteză a unor considerații pe baza evidențelor, în care mi-am propus temerara clarificare a noțiunilor de „dreptate” și de ”justiție”, văzute din mai multe unghiuri de vedere. De aceea, tot ceea ce este cuprins în spațiul acestui material este pur subiectiv dar și perfect argumentat. Luând în considerare acestea, orice fel de încercare de a aduce laude sau dimpotrivă de a cere desființarea totală sau parțială, prin forța și justețea argumentelor vă revin în integralitate, indiferent de natura sau de scopul motivării dumneavoastră în prealabil.

Ca urmare a tuturor celor convenite, ceea ce voi realiza direct sau indirect poate fi comentat și analizat, dezbătut deoarece numai într-o asemnea manieră, prin varietatea punctelor de vedere, prin cumulul de informații și forța argumentelor sustenabile ce creează punți de legătură.De aceea se poate vorbi deschis, fără menajamente despre aceste concepte, virtuți în această societate postmodernă măcinată de griji, de consumerism cât și de vicii.

Din punctul meu de vedere, această opțiune de a avea păreri și de a le susține reprezintă și respectă cu adevărat libertatea și demnitatea oricărui semen. Iar puterea reală, justificată la care oamenii speră să găsească ajutor este dată de către Acel Creator, care are grijă de fiecare dintre noi și care ne inspiră sau ne poate transforma în creațiile sale apropiate, desăvârșite Lui. Urmând acest fir călăuzitor, aș îndrăzni să vă spun că nu voi folosi în acest caz doar simple metafore, ci totul se dorește să fie legat de rolul și semnificația care i se acordă noțiunilor extinse de dreptate, de justiție.

Din cele mai vechi timpuri, chiar din momentul în care Cain l-a ucis pe Abel se produce în lume o separație între prigoniți și victimă, între ucigaș și cel ucis, sacrificat din răutate .Aceasta cse va transmite și se va amplifica tuturor generațiilor, inclusiv celor din actualitate. Setea de răzbunare de răutate a lui Cain cât și a urmașilor săi se poate identifica fără niciun fel de impediment.Tot așa, ideea de jertfă, de asumare a urmașilor lui Abel a constituit chiar unul dintre atributele omenești de prim rang. Însă, între aceste modele transparente există și alte atribute,virtuți (posibil moștenire a scânteii divine,a harului cu care suntem fiecare dintre noi înzestrați) precum dreptatea,cinstea,corectitudinea dar și justiția.

Numai că, din momentul izgoniți din grădina Edenului a protopărinților noștri Adam și Eva, aceste caracteristici psihice și volitive nu au mai fost că la început,în binecuvântatul moment al Creației.Răzvrătirea, ascultarea de șarpe,călcarea poruncii a dus la pervertirea omului cât și a întregii creații de pe pământ. Automat,sentimentele faptele și gândurile „de a fi ca Dumnezeu” și de a stăpâni,de a cunoaște creația s-au amestecat într-un mod incredibil. De aici înainte, moartea, păcatul au devenit firești tuturor, ca și setea anumitor semeni de a clama dreptatea, de a invoca fondat justiția omenească.

Revenind la unul dintre cele mai importante motive care au generat acestea văzute ca fiind antagonice- pe de o parte Dreptatea Lui Dumnezeu materializată prin izgonirea din Rai și nedreptatea lui Cain care l-a ucis pe fratele său Abel-putem descoperi și alte fațete ale acestor evenimente consemnate în Cartea Cărților.

Unii exegeți ai Vechiului Testament precum sfântul Chiril al Alexandriei interpretează însă în profunzime textul, plecând de la pedeapsa înşeptită pentru cel care l-ar ucide pe Cain din cartea Facerii .Surprinzător sau nu, în opinia acestui om înduhovnicit nu ar fi vorba doar de un singur păcat, ci de o înlănţuire de şapte păcate, care au pus stăpânire pe Cain. Deja când Dumnezeu i se adresează, vorbindu-i despre natura păcatului, Cain comisese trei din cele şapte.

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei