Criteriul National

6 motive pentru care în maxim 10 ani, transportul în comun se va baza exclusiv pe autobuze electrice

6 motive pentru care în maxim 10 ani, transportul în comun se va baza exclusiv pe autobuze electrice
aprilie 03
13:04 2019

Ne uităm de multe ori cu jind la țări puternic dezvoltate precum Suedia sau Norvegia, țări care reușesc să mențină poluarea la statutul de mit dar care au totuși o dezvoltare industrială suficient de puternică astfel încât să le permită să ofere cetățenilor un nivel de trai mult peste media europeană.

Este o oarecare contradicție aici în legătură cu modul în care funcționează dezvoltarea industrială, după cum știm, nu prea se poate evoluție fără poluare. Țările Nordice au reușit și reușesc în continuare să contrazică această idee și o fac pentru că au investit masiv în energii regenerabile.

Energiile regenerabile au devenit bază și pentru transportul rutier

Energiile regenerabile, sau verzi, nu constau doar în centrale fotovoltaice, eoliene, hidrocentrale, adică surse de producție a energiei electrice destinată consumului casnic sau industrial. Energiile regenerabile au fost implementate cu succes și în transportul rutier de ceva vreme, Țările Nordice fiind primele care au îmbrățișat acest concept al autoturismelor electrice, concept care s-a transformat ulterior într-o modalitate excelentă de reducere a emisiilor poluante, în special a cantității de CO2.

Astăzi, există nu doar autoturisme electrice, există și autobuze electrice, folosite cu succes în toate orașele mari din lume, nu doar în Norvegia sau Suedia. Majoritatea municipalităților sunt interesate de transportul în comun electric, majoritatea municipalităților potente financiar caută autobuze electrice. Chiar și la Cluj în vara trecută au fost introduse în circulație pentru transportul public de persoane 10 autobuze electrice, urmând ca acum în 2019 să se mai cumpere 12 bucăți.

În următorii 10 ani aceste mijloace de transport verzi vor deveni din ce în ce mai vizibile pe străzile noastre întrucât au foarte multe avantaje, pe lângă faptul că nu poluează absolut deloc. Există foarte multe orașe din Europa care oferă cetățenilor transport în comun exclusiv cu autobuze electrice și din moment ce la ei nu au existat probleme, probabil nici la noi nu or să existe.

6 motive pentru care în maxim 10 ani, transportul în comun se va baza exclusiv pe autobuze electrice

  • Autobuzele electrice sunt foarte econome – acestea sunt încărcate cu curent electric, fiind mult mai ieftine de exploatat. Să nu uităm că în România prețul unui litru de motorină ajunge la 6 lei.
  • Sunt o soluție pentru transport ieftin – din cauza faptului că aceste autobuze nu consumă altceva în afară de curent electric, municipalitățile pot oferi călătorii mai ieftine.
  • Contribuie la diminuarea poluării fonice – în orice oraș din lume, nu doar în România poluarea fonică este o mare problemă și după cum știm, autobuzele electrice nu scot zgomot.
  • Nivelul de confort este superior – motoarele electrice cu care autobuzele electrice funcționează nu scot zgomot. Călătoriile sunt mult mai confortabile din punct de vedere al zgomotului.
  • Prețurile sunt foarte bune – la o simplă analiză, putem constata faptul că prețurile pentru autobuzele electrice încep să se apropie destul de mult de prețurile autobuzelor normale.
  • Contribuie activ la reducerea poluării cu Co2 – poluarea în orașele din România a devenit o problemă destul de mare care poate fi atacată prin introducerea transportului în comun electric.

Analizând cele 6 avantaje de mai sus pe care autobuzele electrice le au față de cele normale, nu cred că mai există îndoială: în următorii 10 ani cu siguranță aceste mijloace de transport vor deveni o normalitate pe străzile tuturor orașelor mari din România.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Stefan

Stefan

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei