Criteriul National

8 date statistice despre anul școlar care începe azi. Câte școli și grădinițe sunt conectate la net, unde s-au înscris cei mai puțini elevi și câți dascăli revin unui elev – Finante & Banci

8 date statistice despre anul școlar care începe azi. Câte școli și grădinițe sunt conectate la net, unde s-au înscris cei mai puțini elevi și câți dascăli revin unui elev – Finante & Banci
septembrie 14
09:10 2020

​În anul 2019, populația de vârstă școlară a fost de 4,47 milioane de copii, reprezentând puțin peste 23% din totalul populației rezidente a României, arată datele Institutului Național de Statistică. În anul școlar 2019/2020 populația școlară în învățământul preuniversitar a fost de 2,98 milioane copii, puțin peste jumătate fiind băieți. Mai mult de jumătate din populația școlară s-a regăsit în învățământul primar și gimnazial (54,4%), iar peste o treime în învățământul liceal (20,7%) și antepreșcolar și cel preșcolar (18,4%).

  • Unitățile conectate la internet în anul școlar 2019/2020: Învățământ preșcolar = 4991 unități , Învățământ primar și gimnazial, inclusiv învățământ special) = 6166 unități, Învățământ liceal = 1444 unități, Învățământ profesional = 71 unități, Învățământ postliceal și de maiștri = 172 unități.
  • Populația școlară din învățământul preuniversitar a fost cuprinsă cu preponderență (96,2%) în unitățile școlare publice, iar 3,8% în unități școlare private.
  • Populația școlară din învățământul preuniversitar din anul 2019/2020 a înregistrat cele mai ridicate valori în regiunile Nord – Est (537.600 persoane), respectiv Sud – Muntenia (419.400 persoane).
  • Activitatea educațională și de instruire în sistemul de învățământ preuniversitar a fost asigurată de 208.400 cadre didactice. Raportul mediu dintre populația școlară din învățământul preuniversitar și numărul de cadrelor didactice a fost de 14 elevi la un cadru didactic, ponderea personalului didactic de sex feminin fiind majoritară atât la nivelul întregului sistem educațional cât și pe niveluri de educație.
  • Învățământul preșcolar cuprinde 1175 grădinițe și 9661 secții din cadrul grupurilor școlare precum și secții ce funcționează pe lângă aceste niveluri de învățămînt, cu un număr de 526,2 mii copii; 48,6% din totalul copiilor înscriși fiind fete. În anul școlar 2019-2020, un procent de 55,0% sunt cuprinși în grădinițe cu program normal, 44,5% în grădinițe cu program prelungit, 0,2% în grădinițe cu program săptămânal și 0,3% în grădinițe cu program special. Din numărul total al copiilor cuprinși în învățământul preșcolar 58,3% aparțin mediului urban, ponderea copiilor înscriși în grădinițe publice este majoritară (94,1%). În învățământul preșcolar, procesul educațional se desfășoară în 27,3 mii săli de clasă. Din totalul de 19,9 mii calculatoare, 16,5 mii (82,5%) sunt utilizate în procesul de învățământ.
  • Elevii din învățământul primar și gimnazial studiază în 3896 unități școlare independente, dintre care 3795 publice, iar restul private; pe lângă unele licee și grupuri școlare funcționează alte 4703 secții de învățământ primar și gimnazial, precum și 551 secții în afara grupurilor școlare. Numărul elevilor înscriși în învățământul primar și gimnazial este de 1,6 milioane. Din numărul total al elevilor înscriși în învățământul primar, 895,2 mii (99,8%) studiază ca primă limbă modernă engleză sau franceză, iar 18,8 mii (2,1%) studiază și o adoua limbă modernă. Majoritatea elevilor înscriși în învățământul gimnazial (94,6%) studiază două limbi moderne, un procent mai mare al acestora înregistrându-se în mediul urban (95,6%).
  • Rețeaua învățământului liceal este formată din 1468 licee și grupuri școlare independente. Populația școlară cuprinsă în învățământul liceal era la începutul anului școlar 2019-2020 de 618,3 mii elevi. Pe tipuri de licee, cele mai mari ponderi ale elevilor înscriși se înregistrează la profilul real (29,0%), uman (21,6%), tehnic (17,4%) și la profilul servicii (16,6%). Baza materială din învățământul liceal este una dintre cele mai diversificate din întreg sistemul preuniversitar. Astfel, la începutul anului școlar 2019-2020 aceasta este formată din 37033 săli de clasă și cabinete școlare, 7868 laboratoare școlare, 1391 săli de gimnastică, 3428 ateliere școlare, 1534 terenuri sportive amenajate și 10 bazine de înot.
  • Numărul total al elevilor înscriși în învățământul profesional, postliceal și de maiștri este de 193.300. În învățământul postliceal și de maiștri au fost înscriși 92,5 mii elevi, fiind însă unul din cele mai puțin reprezentate niveluri educaționale din totalul populației școlare. În ceea ce privește repartizarea de gen a elevilor înscriși în învățământul profesional predomină băieții (66,8%), în timp ce în învățământul postliceal și de maiștri predomină fetele (69,3%). Cu privire la repartizarea pe vârste, în învățământul profesional ponderile cele mai semnificative sunt deținute de elevii cu vârsta de 16 ani (28,9%), 15 ani (28,4%), respectiv 17 ani (23,3%).

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul