Criteriul National

A murit Alan Parker, regizorul filmului „Midnight Express” – Showbiz

A murit Alan Parker, regizorul filmului „Midnight Express” – Showbiz
august 01
05:18 2020
Regizorul, actorul și producătorul britanic Alan Parker, care a regizat „Midnight Express”, „Bugsy Malone”, „Evita” și „Fame”, a murit vineri, la vârsta de 76 de ani, potrivit AFP.

Născut la Londra la 14 februarie 1944 în districtul Islington, Alan Parker a decedat în urma unei „boli îndelungate”, potrivit unui purtător de cuvânt desemnat de familia sa.

Filmografia sa prezintă, de asemenea, filme precum „Mississippi Burning”, „Evita” și „The Engitments”. În total, lucrările sale au câștigat 19 premii Bafta, 10 Globuri de Aur și 10 Oscaruri.

Premiile Academiei au transmis un mesajpe twitter vorbind de dispariția unui „cameleon”, a unui „talent extraordinar”, care ne va lipsi mult.

Alan Parker a făcut primii pași în scris și regie în industria publicității.

În 1975, a regizat primul său lungmetraj, „Bugsy Malone”.

Al doilea său film, „Midnight Express” (1978), care tratează în calvarul unui tânăr american încarcerat într-o închisoare turcă după ce a încercat să părăsească Turcia cu hașiș, a câștigat două Oscaruri, șase Globuri de Aur și patru Bafta.

Filmul a adus pe ecran povestea lui Billy Hayes, condamnat la treizeci de ani de închisoare în Turcia pentru trafic de droguri după arestarea sa din octombrie 1970 și eliberarea sa cinci ani mai târziu.

- Interzicerea și controversa -

„Midnight Express” a fost interzis în Turcia după eliberarea sa, din cauza unor scene de tortură și brutalitate considerate gratuite de către autorități, care au considerat filmul „părtinitoare”.

Însuși Billy Hayes criticase în 1999 că „majoritatea scenelor filmului”, al cărui scenariu a fost scris de Oliver Stone, nu se conformau faptelor pe care le povestise în cartea sa.

După „Fame” (1980), un imn al tinereții și al spectacolului, unde fusese încununat cu două Oscaruri, cele pentru cea mai bună muzică și cea mai bună melodie, a adus pe ecran în 1981 cu „Pink Floyd – The Wall „, albumul cu același nume, un film care a devenit un cult pentru fanii grupului de rock britanic.

Șapte ani mai târziu, este interesat de soarta suferită de americanii de culoare din sudul Statelor Unite cu „Mississippi Burning”.

Filmul, bazat pe ancheta FBI privind dispariția a trei figuri din lupta pentru drepturile civile, a stârnit controverse. Unii membri ai mișcării l-au criticat pentru faptul că a avut prea multe evenimente romantice și că a prezentat FBI într-o lumină prea favorabilă.

Ultimul lui mare succes datează din 1996 cu Evita, un film muzical în care Madonna o interpretează pe Eva Peron, soția fostului președinte argentinian.

Alan Parker a fost unul dintre puținii regizori care „au înțeles cu adevărat muzicalurile”, a declarat compozitorul Andrew Lloyd Webber, care lucrase cu el la lungmetraj.

Fostul președinte al Festivalului de Film de la Cannes, Gilles Jacob l-a lăudat pe un regizor „viu, strălucitor, prolific” și „spirit sarcastic”.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul