
Din 9 iulie 2020, persoanele juridice care depun oferte în vederea câștigării procedurilor de achiziții publice riscă să fie eliminate mai ușor din licitația publică la care participă. Aflați mai jos cum puteți gestiona modificările aduse de Ordonanța de Urgență nr. 114, care au impact asupra domeniului achizițiilor publice.
Trei legi de maximă importanță pentru domeniul achizițiilor publice sunt modificate și/sau completate de această ordonanță: legea 98/2016, legea 99/2016 și legea 101/2016, de așa natură încât numărul de clarificări pe care le puteți aduce se reduce considerabil, de asemenea și perioada de depunere a contestațiilor.
Ofertanților le scad șansele de a aduce clarificări
În cazul clarificărilor pe care aveți voie să le aduceți, mult mai puține de acum înainte, este recomandat să apelați la serviciile unei firme specializate, care oferă consultanță în achiziții publice pentru ofertanți. Numai cu ajutorul unei astfel de echipe dedicate serviciului de consultanță specifică puteți avea certitudinea că răspunsurile oferite drept clarificări sunt formulate cu mare atenție și grijă și că nimic nu este lăsat la voia întâmplării.
În plus, totul se poate întâmpla fără stres și în afara stării de nesiguranță. Oferta va fi considerată conformă chiar cu mai puține clarificări. Gata cu modificările făcute în grabă, gata cu lucrul până târziu în noapte, gata cu presiunea la cote maxime – cine beneficiază de consultanță se organizează mult mai bine și operează cu precizie de chirurg.
Dacă ați mai apelat la consultanță în achiziții publice pentru participarea la licitații publice, cunoașteți beneficiile acesteia, gradul ridicat de profesionalism și gradul scăzut de risc. LC Advertising este o companie de consultanță care garantează că veți avea parte de aceste beneficii.
Ofertanții sunt nevoiți să reacționeze mai repede
A doua problemă pe care o ridică OUG 114 prin impactul asupra celor trei legi de mai sus este că se reduce perioada de depunere a contestațiilor, fiind necesar să fie depuse în timp util și fără emoții sau momente copleșitoare, fără a scăpa printre degete o licitație publică importantă pentru business.
Timpul de reacție se reduce, cerințele cresc și – să ne amintim – nici clarificările nu mai sunt ce au fost odată, acum putând fi făcute mult mai puține față de înainte. Pe scurt, a privi totul ca pe un poligon de încercare, a face pe bâjbâite contestații în licitații publice nu mai sunt lucruri posibile.
În joc rămân numai cei care cunosc ultimele modificări aplicate legislației în domeniu și noul mod de desfășurare a procedurilor de achiziție publică. Consultanța în achiziții publice pentru ofertanți este acel ajutor care în mod natural rezolvă lucrurile.
Firmele care depun oferte și au mai apelat la consultanță și în alte ocazii ar face bine să își păstreze obiceiul și să apeleze în continuare la acest tip de ajutor. Dacă nu au mai apelat la consultanță, descurcându-se în trecut prin forțe proprii, ar fi mai bine să meargă la sigur cu ajutorul consultanței oferite de specialiști dedicați, familiarizați cu noile realități legislative și care nu lasă nimic neclarificat.