Criteriul National

ACTUAL! Sindicaliștii din Iași, Cluj și de la Filarmonica bucureșteană nu sunt de acord cu ” soluția „Kobborg” de la Opera Română!

ACTUAL! Sindicaliștii din Iași, Cluj și de la Filarmonica bucureșteană nu sunt de acord cu ” soluția „Kobborg” de la Opera Română!
aprilie 21
15:35 2016

 

Opera_Romana

Săptămâna trecută a erupt un adevărat scandal la Opera Română din București.Acesta a fost mai mult sau mai puțin alimentat, prezentat cu profesionalism în mass-media.

De altfel, fără să cunoaștem șirul evenimentelor propriu zise, prin anumite persoane care activează în această instituție reprezentativă am aflat mai multe detalii!

În principiu, mai multe persoane din cadrul acestei instituții au protestat împotriva fostului director artistic,  Johan Kobborg. Respectivii au fost acuzați de acesta și de susținătorii săi drept, „xenofobi”.

În aceste condiții, un grup de balerini de la Opera Română au remis presei o scrisoare deschisă ce-l are ca adresant pe Ministrul Culturii, Vlad Alexandrescu. Aceștia acuză faptul că danezul Kobborg a urmărit să-și construiască un CV pe banii statului român, dar și manipularea pe care au făcut-o susținătorii acestuia, arătând că românii nu au discriminat străinii care lucrează în cadrul instituției, ci dimpotrivă.

Reamintim că noul director al Operei Naționale, domnul dirijor Tiberiu Soare  este considerat unul dintre cei mai apreciați muzicieni români contemporani.

Prof. Dr. Daniel Mihai, redactor șef al ziarului Criteriul Național

 

PRELUARE HOTNEWS.RO

Angajații Operei Bucueresti care resping soluția propusă de ministrul Culturii pentru conducerea instituției este sprijinită de sindicatele de la Opera Iași, Opera Cluj-Napoca și Filarmonica George Enescu. Cele trei sindicate resping reinstalarea ca director a lui George Călin (acuzat de management defectuos), instalarea coregrafului danez Johan Kobborg ca director artistic și cer revenirea lui Tiberiu Soare ca șef al Operei. În comunicate de presă, sindicaliștii de la Iași și Cluj acuză discrepantele între salariile românilor și cele ale străinilor, cer folosirea limbii române in Opera și „păstrarea identității spirituale”.

(…) ca directorul artistic Johann Kobborg a fost inlaturat de la Opera în urma unui blitz-krieg al directorului Tiberiu Soare, sub privirile ingaduitoare al ministrului Culturii, Vlad Alexandrescu. Kobborg, numit coordonator al baletului Operei in 2013, a demisionat, in urma unui conflict cu dirijorul Tiberiu Soare, care este din 4 aprilie director interimar al Operei Nationale Bucuresti. Ulterior, balerina Alina Cojocaru si alti balerini straini au fost huiduiti de angajati romani ai Operei, care au strigat „Afara cu strainii din tara!”.

Acestia au reclamat faptul ca majoritatea dansatorilor cu care colaboreaza Johan Kobborg sunt straini, iar acestia sunt platiti cu salarii mult mai mari decat artistii autohtoni.

Contestatarii lui Johan Kobborg, actuali dar si fosti angajati ai Operei, s-au plans inclusiv faptul ca atat Kobborg, cat si balerinii straini vorbesc in limba engleza.

Vlad Alexandrescu a revenit la inceputul saptamanii si a anuntat reinstalarea ca director interimar, timp de trei luni, a lui George Calin, precum si intoarcerea lui Johan Kobborg.

Nemultumiti de aceasta solutie, peste 200 de angajati ai Operei Romane s-au adunat miercuri in Sala Mare a Operei si au cerut demisia Ministrului Culturii, Vlad Alexandrescu. Angajatii s-au solidarizat cu Vlad Conta si Tiberiu Soare, numiti de ministrul Culturii la conducerea Operei in urma cu cateva zile si destituiti ulterior. Ei au acuzat folosirea limbii engleze de catre Johan Kobborg la Opera, precum si diferentele salariale intre balerinii romani si cei straini.

Fragmente din cele trei comunicate de presă

Sindicatul Operei Naționale din Cluj

Sindicatul isi prezinta indignarea fata de ceea ce se intampla la Opera Bucuresti, o situatie regretabila care ar putea crea precedente periculoase si la celelalte institutii de profil din tara.

Nu agream decizia domnului ministru al Culturii de repunere in functie a domnului George Calin, demis in urma cu trei saptamani pentru probleme asociate cu neglijenta in serviciu, cu scopul de a-l multumi pe domnul Johann Kobborg si in acest fel ignorand doleantele angajatilor Operei Nationale Romane Bucuresti.

Domnule presedinte, salariile nete din institutiile de cultura din Romania sunt cuprinse intre 953 lei si 2500 lei. Nu discriminati artistii romani, platindu-i cu salarii de mizerie fata de colegii lor cetateni straini.

Domnule Presedinte, domnule Priministru (sic), avem incredere ca ve-ti veghea la pastrarea identitatii spirituale, la sprijinirea, protejarea si conservarea culturii noastre nationale precum si la sustinerea si dezvoltarea artistilor romani.

Sindicatul Operei Iași

Suntem stupefiati de ceea ce se intampla la ONB, iar aceasta „ciuma” din pacate se poate extinde si la alte institutii de profil din tara.

Nu se poate ca un dirijor de calibrul domnului Tiberiu Soare, ca o ballerina (sic) artist-emerit Ileana Iliescu, nemaivorbind de marea soprana Angela Gheorghiu, sa fie acuzati de xenofobie si contestati pentru intreaga activitate artistica.
In Romania limba oficiala conform Art.13 Constitutiei (sic) Romaniei este LIMBA ROMANA.

Domnule Ministru, poate nu stiti, dar salariile in institutiile similare sunt intre 900-2000 ron lunar! Ne batem joc de artistii nostri romani, care stim foarte bine, ca au invatat si au studiat in cele mai vitregi conditii, iar dumneavoastra ii rasplatiti dandu-le peste nas!

Este inadmisibil, domnule Ministru sa tolerati acest comportament intr-o institutie din ROMANIA, ba mai mult, il incurajati aducandu-l inapoi pe domnul Kobborg care, asa cum stim din presa, era remunerat cu 7300 de EURO lunar.

Sindicatul democratic din Filarmonica George Enescu din București

Artistii instrumentisti si lirici din Filarmonica George Enescu Bucuresti sunt alaturi si sprijina demersurile colegilor din ONB.
Admiram solidaritatea de care dati dovada si va incurajam in actiunea voastra.
Credem cu tarie in schimbarea mentalitatilor distructive si in promovarea onestitatii si valorilor, in numele ARTEI pe care dorim sa o slujim cat mai bine.

Sursa știre, preluare integrală de pe platforma www.hotnews.ro

Sursa foto : www.inyourpocket.com

Redacția ziarului Criteriul Național promite că va continua și va urmări cu atenție desfășurarea ulterioară a evenimentelor!

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul