Criteriul National

Adevărurile despre Sărbătorile Pascale care nu se spun

Adevărurile despre Sărbătorile Pascale care nu se spun
aprilie 30
07:53 2016

Există o serie de adevăruri despre Sărbătorile pascale despre care nu se vorbește.

2014_04_paste_03

În acest document vom face referire la câteva dintre ele, însă până atunci considerăm oportun să vă spunem următoarele aspecte.Dintru început,fără să devenim critici,întregul corp redacţional al acestui ziar independent de opinie și atitudine dorește să lămurească anumite condiții și aspecte.

Zeci de milioane de oameni vorbesc despre această sărbătoare, dar atunci când vine momentul să trecem la un alt nivel și să-i întrebăm pe unii sau pe alţii ce eveniment a avut loc într-o anumită perioadă care a dat naștere unei astfel de Sărbători, mulți nu știu despre ce este vorba…

Nu suntem în măsură să judecăm,dar de aici rezultă o altă întrebare la fel de directă și fără menajamente.De ce un număr foarte mare de cetățeni ajung să fie gata să sărbătorească ceva, dar doar puțini dintre ei cunosc care este adevăratul motiv sau semnificație pentru care trebuie să facă aceste lucru?
Ca să putem ajunge la un anumit tip de fenomen care să ne ajute să înțelegem aspectul ce ține de o astfel de realitate o să vă reamintim de faptul că în tradiția Sărbători de Paşti se sacrifică miei .

De aici până la fenomenul (ce ne permitem a-l denumi generic) „de turmă”, vom putea gasi o serie de legături care ne vor ajuta să înțelegem ceea ce vom vorbi în paragrafele ce urmează.
Până atunci o să vă rugăm să fiți atenți la următoarele.Fiecare dintre dumneavoastră cunoaște sau a auzit despre Viața Mântuitorului nostru Iisus Hristos.Așadar,momentele din viața pământească a Fiului Dumnezeu întrupat acum mai bine de 2000 de ani precum Nașterea , Crucificarea , Învierea Domnului sunt realități care de-a lungul timp au sensibilizat și continuă să sensibilize pe sute de milioane de creștini de pe întreaga planetă.

Din păcate, anumite grupuri de interese rău intenționate și care nu au nicio legătură cu instituțiile religioase întotdeauna au profitat și continuă să profite de o astfel de conjunctură ca să obțină trilioane de euro…

Ca să putem vedea în ce fel au fost programate lucrurile în așa manieră ca să poată atingă obiectivele stabilite, vă vom invita să parcurgeţi cu multă atenție un calendar începând cu perioada în care se sărbătorește Nașterea Domnului și până în momentul în care… turma se împrăștie.
De exemplu, de Crăciun și mai precis pe data de 25 Decembrie,de Praznicul Nașterii Domnului se petrece ceva care a fost transformat într-un pretext ca anumite grupuri de interese să obțină trilioane de euro.Cu această ocazie pentru a se putea atinge un astfel de scop diabolic, Sfânta Sărbătoare care marchează Nașterea Mântuitorului a fost asociată de către cei care nu au nicio legătură cu religia și cu instituțiile de culte cu un aspect ce a avut ca obiectiv să atingă coarda sensibilă unei mase cât mai mari de oameni în așa fel încât,grupurile de interese respective să poată atinge obiectivele despre care am făcut referire în rândurile de mai sus. Şi , ca să fim mai concişi, putem aduce în discuţie o anumită băutură răcoritoare ce foloseşte un aşa zis simbol al Crăciunului mult îndrăgit în special de copii -acel bătrânel simpatic care aduce cadouri tuturor ( Moş Crăciun ) în scop de advertising, creând falsa iluzie că fără a consuma acea băutură…Crăciunul nu ar fi posibil! Bineînţeles că e doar o minciună brevetată de societatea occidentală. Iar acest lucru se petrece deoarece mişcarea «New Age» a vrut şi a reuşit să personifice «duhul» Crăciunului în ochii copiilor prin crearea acestui produs clasic globalizat pe baza căruia să uniformizeze tradiţiile, valorile,denaturând imaginea reala a unor persoane importante sau chiar sfinte ale poporului– cum ar fi Sfântul Ierarh Vasile cel Mare.Iar brand– ul se ştie că vinde şi de aceea a fost creat acest  model clasic de personaj exotic, specific unei sărbători exotice, lipsite de continut, false si pline de… magie!
Trecând peste acest episod, cei care au făcut cele necesare ca oamenii să nu poată avea capacitatea de a distinge partea religioasă a lucrurilor cu cele legate de interesele meschine ale unor astfel de grupări, știu un adevăr și anume.În luna Ianuarie și până la jumătatea lui Februarie din cauza efectului de turmă ce se creează şi alte lucruri despre care putem scrie și aminti cu alt prilej, multe din familii cu greu își revin din punct de vedere financiar. Unora ca să poată face față și altor fenomene ce sunt create în anumite scopuri mai puțin “ortodoxe” ,ajung chiar și să se îndatoreze până în măduva oaselor.
Cu toate aceastea fiindcă lăcomia celor care profită de o astfel de conjunctură nu are limite, cu mult timp înainte să se încheie luna Ianuarie ei anunță deja modul în care vor profita de o nouă sensibilitate care este la fel de sacră preum și religia și transformă contextul respectiv într-o bună ocazie de a pune în mișcare aceeași mașinărie de a realiza profit pentru cine trebuie.
În acest scop a fost inventată Ziua îndrăgostiților . Întrucât sensibilitatea celor care iubesc este una care nu poate fi descrisă în cuvinte ei devin foarte vulnerabili și cad în plasa celor care exploatează astfel de conjuncturi.
Iar creatorii unor astfel de pretexte ce au drept scop să ajute anumite grupuri de interese să atingă obiectivele lor, au observat că sensibilitatea ce ține de iubire poate fi exploatată și altfel.Atunci au decis să profite atât de relația de iubire pe care fiecare dintre noi o are pentru mama cât și pentru soție sau iubită.
Întrucât în cele două-trei pretexte în care astfel de grupuri de interese se folosesc de sensibilitatea legată de iubire a mamei și altor persoane dragi nu reușesc să pună în mișcare mașinăria lor de a produce profit asa cum funcționează în Decembrie , se întorc din nou dupa 8 Martie ca să exploateze o altă sensibiliate ce este legată de lucrurile sacre.
În aceste scop lucrurile au fost făcute de asemenea manieră încât în lunile Aprile și Mai momentele sacre precum Crucificarea, Moartea și Învierea Domnului au fost folosite de astfel de grupuri rău intenționate ca să pună mașinăria lor de a obține profituri uriașe în mișcare.
Să vă aducem aminte şi de evenimentele nefericite din viaţa creștinilor precum Crucificarea, Moartea, Învierea Domnului care nu pot fi asociate cu cei mici!Atunci a fost ordonat că la data de 1 Iunie să fie organizate o sărbătoare dedicată exclusiv celor mici. Cum se poate vedea și de data această,o astfel de sărbătoare exploatează un anumit tip de sensibilitate care atinge coarda sensibilă a unui număr foarte mare de părinți, bunici cât mai ales rudele celor mici.
Mergând pe același raționament, se consideră ca după 5 iulie ,”turma” se împrăștie și este imposibil să mai fie adunată de așa natură ca să poată pune de o manieră plină de eficiență a mașinăriei lor de profit în mișcare.De aceea, se renunță la orice încercare de a mai crea eventuale fenomene de turmă care să ajute astfel de interese care pot să atingă obiectivele lor diabolice.
De aici rezultă o  ultimă întrebare…De ce, în pofida faptului că astfel de realități sunt evidente nu se vorbește despre ele?

În speranța că și de data aceasta am reușit să vă prezentăm un material care să conțină printre alte și câteva informații utile încheiem acest articol, mulțumindu-vă pentru atenție și urându- vă Paște fericit alături de cei dragi!

Sursa foto : http:// google.com

Redacţia ziarului Criteriul Naţional

 

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro