Criteriul National

Ai frecvent carcei la pulpa piciorului ? Cauze si remedii rapide

Ai frecvent carcei la pulpa piciorului ? Cauze si remedii rapide
mai 06
13:33 2019

Fitnessul si deficientele nutritionale pot pune presiune pe muschii picioarelor. Unele crampe musculare la nivelul gambelor te pot trezi din somn in mijlocul noptii, in timp ce altele se pot manifesta in timpul zilei sau activitatilor fizice, cum ar fi alergat si ciclism. Ele pot dura de la cateva secunde pana la 10 minute si pot rezultatul unui stil de viata sedentar.

Cauze crampe musculare la nivelul gambelor

Crampele musculare pot fi cauzate de multe lucruri, variind pur si simplu de la deshidratare la ceva mult mai serios, cum ar fi boli de rinichi. Crampele rezulta adesea in urma unor exercitii sustinute, traumatisme la muachi sau pastrarea piciorul intr-o pozitie dificila.

Alte cauze pot include medicamente pentru probleme diuretice (care sunt adesea prescrise pentru persoanele cu tensiune arteriala crescuta) si steroizi. Lipsa de potasiu sau de calciu pot fi, de asemenea, cauza principala, precum si vremea rece.

Crampele musculare acute sunt frecvent confundate cu sindromul picioarelor nelinistite (RLS), care este o conditie diferita si mai grava, caracterizata prin disconfort.

Cum scapam de crampe la picioare

Exista o serie moduri in care se pot atenua crampele picioarelor. Odata ce ai crampe la picioare, cea mai buna metoda pentru a diminua durerea este miscarea, asa ca incearca sa te plimbi sau sa misti picioarele, iar frecarea muschilor ajuta, de asemenea.

Unele persoane cu crampe musculare nocturne cronice folosesc comprese reci care lucreaza la amortirea si reducerea durerii. Oricine care sufera in mod regulat de crampe musculare ar trebui sa lucreze, de asemenea, pentru a consolida muschii, ceea ce va reduce riscul de crampe musculare la nivelul picioarelor.

Cum prevenim crampele la picioare

Poti preveni sau atenua crampele musculare la nivelul picioarelor prin modificari simple ale stilului de viata. Apa potabila este esentiala, deoarece crampele sunt adesea cauzate de deshidratare. O dieta sanatoasa, cu multe fructe si legume proaspete poate ajuta. Daca ai frecvent crampe la picioare, mai ales in timpul noptii ar putea fi din cauza un dezechilibru electrolitic. Anumite vitamine si minerale precum potasiu si magneziu ajuta la functionarea muschilor impact.

Magneziu

O cantitate constatata a aportului de magneziu poate contribui la limitarea de crampe la gambe in timpul noptii, in special pentru femeile gravide. Specialistii recomanda cel putin 300 de miligrame de magneziu pe zi. Alimente bogate in magneziu, cum ar fi nuci, linte, quinoa, ciocolata, seminte de dovleac, melasa, spanac, cartofi copti, banane, germeni de grau si fructe de mare.

Potasiu

Niveluri scazute de potasiu pot provoca crampe la gambe. Daca ai o dieta bogata in sodiu incearca sa renunti la el si sa consumi doar sare de inalta calitate, cum ar fi sare de Himalaya sau sare de mare si in acelasi timp sa mananci mai multe alimente care sunt bogate in potasiu.

Creste aportul de potasiu prin consumul de mai multe mere, banane, fructe uscate, avocado, ciuperci, iaurt, chefir, spanac, rosii, ciuperci, cartofi copti si pepene galben.

Otetul de mere este bogat in potasiu si aceasta reteta de mai jos ar trebui sa ajute rapid daca crampele picioarelor sunt cauzate de lipsa de potasiu:

  • 2 lingurite otet de mere
  • 1 lingurita miere
  • 230 g apa calda

Se amesteca totul si se bea.

Calciu

Calciu la fel ca si magneziul poatee ajuta la disparitia crampelor la picioare. Un super aliment care contine ambele minerale este ciocolata cu cacao, dar ar trebui sa mananci multe legume, verdeturi cu frunze, cum ar fi broccoli si varza creata.

Alte surse alimentare bogate in calciu includ: somon, sardine (cu oase), fasole verde, napi.

In cazul in care ai facut efort si suferi de crampe la picioare ar fi bine sa bei multe lichide si sa ai o dieta echilibrat. Multi sportivi consuma banane care sunt bogate in potasiu.

Alte remedii

Caldura te ajuta sa scapi de durere. Chiar atunci cand simti ca ai un carcel, pune pe zona dureroasa o perna electrica sau o sticla cu apa calda si mentine timp de 20 de minute. Muschiul se relaxeaza si durerea dispare. Daca mai simti nevoia poti aplica din nou, dar dupa 20 de minute de pauza. O solutie este si un dus sau o baie calda in care poti adauga saruri de baie cu magneziu. Daca nu poti pune in practica nici una dintre solutiile de mai sus, preseaza cu degetul zona dureroasa timp de 10 secunde. Dupa cateva repetari ale procedeului, durerea se va diminua.

Citeste mai multe aici.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei