Criteriul National

Ai o firma si vrei sa iti duci produsele la export? Afla ce optiuni de transport exista pentru aceasta

Ai o firma si vrei sa iti duci produsele la export? Afla ce optiuni de transport exista pentru aceasta
februarie 11
17:46 2016

transport (1)Cu cat industria inainteaza mai mult, cu atat aceasta devine mai dependenta de transporturi. Materia prima vine din toata lumea si la fel se intampla si cu rezultatele procesului tehnologic care, de cele mai multe ori, sunt trimise la export si trebuie sa ajunga cine stie unde. La fel se intampla si in sectorul alimentar sau in cel agricol, pentru ca, daca vrei sa prosperi in afaceri, trebuie sa ai relatii comerciale in toata tara si chiar mai departe de granitele acesteia.

Din fericire, si firmele de transport au devenit din ce in ce mai bune, ceea ce nu poate sa reprezinte decat un avantaj mare pentru toti cei care apeleaza la ele. In plus, sunt firme care ofera si toate tipurile de transport, indiferent de suprafata pe care se desfasoara acestea.

Transportul pe sosea, varianta cea mai simpla

Este, fara indoiala, cea mai la indemana optiune pentru toti cei care vor sa transporte tot felul de marfuri. Chiar daca ne referim la utilaje, la haine, la alimente sau la aproape toate marfurile posibile (chiar si la unele speciale, asa cum vom vedea in curand). In plus, in majoritatea cazurilor de oferta transport utilaje este prevazut ca ele se vor desfasura pe sosea. Firmele profesioniste sunt dotate in acest sens cu toate cele necesare, de la tiruri si camioane obisnuite, pana la microbuze pentru livrari express si trailere mari si puternice pentru marfurile un pic mai pretentioase.

Uneori apar insa si cerinte mai speciale. Unele utilaje sunt foarte grele, alte marfuri depasesc cu mult lungimea unei remorci clasice, in timp ce unele silozuri sau hale pot fi deopotriva inalte, grele si lungi. Cu alte cuvinte, ele necesita niste servicii de transport special. Pentru cele cu gabarit depasit, termenul folosit este de transport agabaritic. Acesta se realizeaza cu niste vehicule speciale si nu reprezinta o aparitie chiar atat de deasa pe sosele. Pe de-o parte, nu toata lumea are nevoie de astfel de oferte, pe cealalta, multe firme nici nu ofera asa ceva, pentru ca este dificil de pus in practica. Tot de niste transporturi speciale beneficiaza si substantele chimice periculoase, acestea realizandu-se cu ajutorul unor cisterne pregatite pentru asta.

Trasportul maritim, ideal pentru orasele de la malul marii

Un port mare, asa cum este cel din Constanta, are parte zilnic de zeci, daca nu chiar sute de containere descarcate de pe vase. Asadar, se poate spune ca transportul maritim este in floare si asa ar trebui sa se intample in cazul oricarui port de la Marea Neagra.

Acest lucru nu poate sa fie decat un avantajul patronilor, care au sansa sa trimita marfuri in alte tari, dar sa se si aprovizioneze de oriunde. Pe mare pot sa fie duse tot felul de produse, variindu-se de la servicii de transport de marfa congelata pana la haine sau chiar utilaje si materiale pentru industrie (aduse pe sosea sau tot cu vaporul, dar pe Dunare). In port, ele sunt incarcate pe vase specializate, in containere si trimise in toata lumea. In plus, cum vapoarele sunt din ce in ce mai bune, perioada de transport a fost scurtata si ea, astfel incat intr-o saptamana poti sa trimiti sau sa primesti marfa de oriunde din lume.

Transportul aerian, cea mai rapida varianta, dar si cea mai scumpa

Nu oricine are nevoie sa transporte marfuri pe calea aerului si, in general, firmele aleg rar o astfel de optiune. Asta nu inseamna insa ca nu are si avantajele ei. In primul rand, este cea mai rapida si, daca ne gandim ca un avion poate sa ajunga intr-o zi in locuri in care unui vapor i-ar lua o saptamana, ne putem da seama de importanta unui transport aerian atunci cand situatia o cere. In plus, asa cum se intampla si in cazul transportului maritim, pot sa fie trimise si primite tot felul de marfuri, inclusiv cele agabaritice.

In aceste conditii, insa, pretul creste si el. Acesta este unul dintre motivele pentru care firmele nu apeleaza la transportul aerian. Si, chiar si atunci cand apeleaza, o fac doar pentru ca nu exista o alta solutie mai buna si care sa asigure deplasarea marfurilor in cel mai scurt timp posibil, dar si in deplina siguranta.

In Romania exista firme care ofera toate tipurile amintite de transport, una dintre ele fiind Universal Spedition. Aceasta pune la dispozitia firmelor interesate si servicii de transport agabaritic, dar si normal, pe sosea, apa sau prin aer. Acestea pot fi realizate doar pentru o companie, dar si in regim grupaj, ceea ce atrage unele economii.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu