Criteriul National

Alarmă! Inima Constanţei suferă, pulsul artiştilor creşte!

Alarmă! Inima Constanţei suferă, pulsul artiştilor creşte!
martie 14
21:07 2016

imag_articol

 

Nu mă simt deloc confortabil în postura de moralist având în vedere vârsta mea şi pasiunile mele care sunt cu totul altele decât cele politice sau care ţin de sociologie. Nu pot totuşi să nu remarc tragedia unui oraș de 300 de mii de locuitori care mai degrabă se târâie decât să trăiască. Mai toata lumea este preocupată de frigiderul plin şi rabla nemţească decât de problemele reale ale oraşului în care trăiesc. Pasivitatea constănţenilor s-a ridicat la cote alarmante şi nu se știe exact în clipa de faţă ce îi mai poate salva. Monumentele sunt ruină majoritatea, poluarea în creștere, parcurile pe cale de dispariţie, sănătatea la pământ etc. În tot acest peisaj dezolant mă întreb cum se poate o asemenea minune să mai supravieţuiască artişti remarcabili, aşa cum intâlnesc în instituţiile de cultură.

Ieri am avut bucuria să merg împreuna cu câțiva prieteni la spectacolul de operă ,,Elixirul dragostei”. Interpretarea mi-a depășit cu mult așteptarea, dacă în trecut ocupam locurile din spate ale sălii fiind mai avantajoase, acum am fost foarte aproape de artişti. Vibraţia glasurilor în armonie cu cristalul orchestrei, costumele, culorile, ritmul, lumina şi umbrele te invită într-o lume de basm. Două ore parcă ar fi trecut într-o clipă de mare bucurie. Spre ruşinea noastră, numărul artiştilor din orchestră şi corul de pe scenă probabil că nu era departe de cel al spectatorilor. Sala de spectacol oricum subdimensionată (360 de locuri) nu este plină la toate reprezentaţiile, fapt ce este îngrijorător mai ales că aici au loc şi spectacole de balet cât şi cele ale ale orchestrei filarmonice.

Printr-o comparaţie cu orașul Iaşi care are aproape acelşi număr de locuitori mai puţin, sala Operei lor are 740 de locuri. Cunosc intelectuali care plăteau pe vremea comunismului un salariu întreg pentru un album de pictură. Acum sunt foarte atenţi la reviziile maşinilor şi principalul motiv al reuniunilor sunt onomasticile cu foarte multă mâncare. Spectacolele Teatrului Naţional de Operă şi Balet Oleg Danovski sunt deosebit de variate şi sper să ne onorăm mai mult artiştii pentru că asta înseamnă să ne respectăm mai mult și pe noi.

20160313_212008

20160313_212019

20160313_212213

20160313_212303

comparatie

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro