Criteriul National

Alege unul dintre cele mai bune manuale de geografie care să te conducă spre rezultatul dorit

Alege unul dintre cele mai bune manuale de geografie care să te conducă spre rezultatul dorit
august 15
16:21 2020

Picture2

Geografia este una dintre materiile importante din planul școlar care învață elevul cum să se orienteze în spațiu și care-i aduce o mulțime de informații în ceea ce privește nevoile naturale sau problemele fundamentale ale lumii contemporane. De aceea, Geografia intră ca posibilă opțiune, la Bacalaureat, elevul putând alege să-și susțină cea de-a treia probă din această disciplină. Manualul de geografie clasa 9 disponibil pe site-ul nostru vine în sprijinul acestora, fiind în conformitate cu programa școlară și avizat de Ministerul Educației. Realizat de autorii George Erdeli, Nicolae Ilinca, Elena Matei, Silviu Costache și Cătălina Șerban, Geografie. Probleme fundamentale ale lumii contemporane. Clasa a XI-a, apărut la București, la Economica Preuniversitaria în anul 2006. Acesta conține teme despre mediul înconjurător, despre varietatea mediilor naturale, despre hazarde naturale și antropice, despre resursele umane, naturale și agricole, despre dezvoltarea și evoluția economică și durabilă, despre țări în curs de dezvoltare și țări ajunse deja la un grad înalt de dezvoltare, despre impactul mondializării și occidentalizării asupra vieții sociale, despre organizarea spațiului umanizat, despre factorii negativi care conduc la degradarea naturii etc.

Conținutul lui este unul complex, realizat cu profesionalism și este structurat pe capitole. Întâlnim informații despre cea ce înseamnă mediul înconjurător și din ce este el format, despre ceea ce înseamnă globalizarea și regionalizarea lumii contemporane, noutăți despre populații și resursele naturale, despre sistemul economic și geopolitic, despre elementele de geografie socială și culturală. Elevul se va familiariza pe parcurs cu noi noțiuni din domeniul geografic, va înțelege problematica acestei lumi și va deveni conștient de acțiunile nefavorabile exercitate de ființa omenească asupra mediului, încercând să le stopeze. Manualul de geografie destinat elevilor de clasa a XI-a este îmbogățit cu imagini asupra unor elemente reprezentative, cu rubrici Dicționar ce conțin principalii termeni noi, care trebuie urmăriți odată cu parcurgerea lecțiilor, cu numeroase hărți destinate analizei și raportării elementelor din text, cu texte explicative, cu detalii concrete și cu diverse aplicații destinate completării cerințelor de concretizare a învățării, care să-i atragă spre studiu, să le stimuleze interesul pentru geografie. La acestea se adaugă și studiile de caz care-i ajută pe elevi să înțeleagă mult mai bine problemele actuale de mediu.

Elevii trebuie să se familiarizeze ușor cu noile cunoștințe, tocmai de aceea autorii acestui manual de geografie au ordonat informațiile într-o manieră logică, facilitând reținerea lor de către elevi.  De asemenea, acesta conține și teste de evaluare, care au drept scop verificarea informațiilor asimilate pe parcursul a câtorva ore, sintetizarea celor mai importante detalii și conștientizarea de către profesor a eficacității metodelor aplicate în procesul de predare.

Scopul studierii unei astfel de materii este acela de a-i îndrepta pe elevi să dezvolte interes pentru exploatarea realității înconjurătoare, respect pentru diversitatea umană și naturală, un comportament civilizat față de mediu și o atitudine pozitivă față de societate, educație și cultură. Elevii învață moduri în care pot contribui la salvarea mediului înconjurător. Stopând acțiunile nefavorabile (aruncarea deșeurilor în zone neamenajate, tăierea interzisă a copacilor, vânarea speciilor de animale pe cale de dispariție etc.), prin diverse acțiuni sau campanii, sprijiniți de un cadru didactic sau chiar și singuri, aceștia contribuie la  combaterea poluării, dezvoltând interes pentru conservarea și protejarea naturii.

În urma parcurgerii acestui manual de geografie de clasa a XI-a, elevii vor avea posibilitatea să utilizeze adecvat noțiunile de geografie, să identifice elemente semnificative din societate știință și tehnologie la problematica mediului înconjurător, să explice relațiile de interacțiune între componentele mediului înconjurător și interacțiunea dintre societatea umană și mediul ei de viață, să conștientizeze efectele devastatoare ale activităților umane (despăduriri, deșertificare, poluare) asupra mediului, să cunoască evoluția mediului de-a lungul timpului ( revoluția industrială, utilizarea electricității/ a petrolului, dezvoltarea transporturilor/ a tuturor ramurilor economice din perioada contemporană, utilizarea energiei atomice, modificarea climei și a mediului). De asemenea, se urmărește ca elevii să-și formuleze singuri probleme, ipoteze și opinii referitoare la diversele subiecte abordate și totodată, să învețe să utilizeze informațiile cartografice pentru înțelegerea și explicarea diverselor schimbări din natură sau societate, cum sunt cele regionale sau ale fenomenelor de globalizare, spre exemplu.

Puteți achiziționa, simplu și ușor, manualul nostru de pe librăria Delfin, prin accesare următorului link.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Alexandru Razvan

Alexandru Razvan

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul