Criteriul National

Alegerea hăinuțelor pentru botez, o provocare pentru mămică și nășică

Alegerea hăinuțelor pentru botez, o provocare pentru mămică și nășică
octombrie 30
17:29 2018

Bebelușul ce urmează a fi creștinat va purta cu ocazia acestui eveniment în principiu două tipuri de hăinuțe botez.

La biserică va ajunge având ținută cu care este îmbrăcat de acasă și de care va fi dezbrăcat înainte de momentul culminat al cufundării în cristelniță de către preot.

Ulterior, după miruire, va fi îmbrăcat cu un alt set de articole vestimentare.

Conform tradiției noastre strămoșești, părinții celui mic procură hainele pe care copilul le poartă până devine creștin, iar nașii se ocupă de hainele de după botezul propriu-zis.

Trebuie subliniat faptul că, deși nașa este aceea care se ocupă de hăinuțele festive de după botez, este necesar ca ea să se consulte cu mama și să hotărască amândouă, de comun acord, deoarece doar așa se pot valorifica informațiile cele mai bune despre materialele textile preferate de cel mic, despre modelele dorite de mamă ori de alte cerințe speciale pe care nășica nu are de unde ca să le cunoască dacă nu comunică foarte bine cu mama.

Internetul reușește să ușureze alegerea celor două femei, deoarece împreună, mama și nașa, pot să caute pe îndelete, chiar de acasă, acele costumașe botez sau rochițe botez de purtat după miruire ce li se par perfecte. De pe lista scurtă de opțiuni posibile, vor putea alege mai apoi ceea ce li se pare mai bun calitativ și mai frumos. Prețurile nu sunt deloc mari pentru hăinuțele de botez online destinate sugarilor, indiferent că e vorba de fetițe sau băieței, deci nu trebuie ca să își facă probleme în acest sens.

Important este ca articolele de îmbrăcăminte comandate să fie din materialele potrivite, să fie ușor de pus și de scos, să nu aibă accesorii care pot să rănească pielea copilului și nici să nu prezinte riscul de a se desprinde și a fi înghițite de cel mic din greșeală (nasturi, paiete, pietre Swarovski, mărgeluțe etc.).

Mărimea hăinuțelor de botez trebuie să fie și ea cea potrivită, deoarece pentru un copil mic lejeritatea în mișcări este extrem de importantă.

Tocmai din această cauză, o ținută botez nu se comandă decât cu relativ puțin timp înainte de momentul desfășurării acestuia, pentru ca să se aleagă hăinuțele potrivit cu lungimea și greutatea copilului, nu doar în raport de modă, model și cromatică.

Referitor la culori, trebuie precizat că nuanțele pastelate sunt liniștitoare, în timp ce acelea puternice, mai ales culoarea roșie tind ca să agite și mai mult un sugar, care și așa este de multe ori speriat după momentul cufundării în cristelniță.

Poate ar fi bine ca atunci când se achiziționează hăinuțe de botez pentru copilul mic să ne orientăm și după ceea ce ne recomandă specialiștii în psihologie. Conform acestora, aria de percepția culorilor pentru un copil de câteva luni se află prioritar în zona pieptului și brațelor de aceea niște nuanțe liniștitoare de bleu, verde pal, roz stins, sunt mult mai bune decât un roșu puternic, spre exemplu, care o să îl facă să devină și mai agitat decât este oricum într-o asemenea zi, extrem de obositoare pentru el, unde se vine în contact cu multe persoane necunoscute, iar decorurile se schimbă rapid, la fel și sunetele ce năvălesc în cascadă asupra lui, micuță ființă creștinată care de-abia începe să descopere cu uimire lumea în care va trăi.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Despre „dreptatea” care cere ”justiție” și importanța ei - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dintru început, pentru a vă asigura, cu toată sinceritatea, vreau să vă aduc la cunoștință faptul că acest material nu este conceput a fi unul strict tehnic, înveșmântat în termeni academici greoi. Cu aceeași deschidere vreau să vă mulțumesc și să vă asigur totodată că acest material nu se vrea a fi unul complet, deoarece în rândurile de mai jos voi încerca să realizez o sinteză a unor considerații pe baza evidențelor, în care mi-am propus temerara clarificare a noțiunilor de „dreptate” și de ”justiție”, văzute din mai multe unghiuri de vedere. De aceea, tot ceea ce este cuprins în spațiul acestui material este pur subiectiv dar și perfect argumentat. Luând în considerare acestea, orice fel de încercare de a aduce laude sau dimpotrivă de a cere desființarea totală sau parțială, prin forța și justețea argumentelor vă revin în integralitate, indiferent de natura sau de scopul motivării dumneavoastră în prealabil.

Ca urmare a tuturor celor convenite, ceea ce voi realiza direct sau indirect poate fi comentat și analizat, dezbătut deoarece numai într-o asemnea manieră, prin varietatea punctelor de vedere, prin cumulul de informații și forța argumentelor sustenabile ce creează punți de legătură.De aceea se poate vorbi deschis, fără menajamente despre aceste concepte, virtuți în această societate postmodernă măcinată de griji, de consumerism cât și de vicii.

Din punctul meu de vedere, această opțiune de a avea păreri și de a le susține reprezintă și respectă cu adevărat libertatea și demnitatea oricărui semen. Iar puterea reală, justificată la care oamenii speră să găsească ajutor este dată de către Acel Creator, care are grijă de fiecare dintre noi și care ne inspiră sau ne poate transforma în creațiile sale apropiate, desăvârșite Lui. Urmând acest fir călăuzitor, aș îndrăzni să vă spun că nu voi folosi în acest caz doar simple metafore, ci totul se dorește să fie legat de rolul și semnificația care i se acordă noțiunilor extinse de dreptate, de justiție.

Din cele mai vechi timpuri, chiar din momentul în care Cain l-a ucis pe Abel se produce în lume o separație între prigoniți și victimă, între ucigaș și cel ucis, sacrificat din răutate .Aceasta cse va transmite și se va amplifica tuturor generațiilor, inclusiv celor din actualitate. Setea de răzbunare de răutate a lui Cain cât și a urmașilor săi se poate identifica fără niciun fel de impediment.Tot așa, ideea de jertfă, de asumare a urmașilor lui Abel a constituit chiar unul dintre atributele omenești de prim rang. Însă, între aceste modele transparente există și alte atribute,virtuți (posibil moștenire a scânteii divine,a harului cu care suntem fiecare dintre noi înzestrați) precum dreptatea,cinstea,corectitudinea dar și justiția.

Numai că, din momentul izgoniți din grădina Edenului a protopărinților noștri Adam și Eva, aceste caracteristici psihice și volitive nu au mai fost că la început,în binecuvântatul moment al Creației.Răzvrătirea, ascultarea de șarpe,călcarea poruncii a dus la pervertirea omului cât și a întregii creații de pe pământ. Automat,sentimentele faptele și gândurile „de a fi ca Dumnezeu” și de a stăpâni,de a cunoaște creația s-au amestecat într-un mod incredibil. De aici înainte, moartea, păcatul au devenit firești tuturor, ca și setea anumitor semeni de a clama dreptatea, de a invoca fondat justiția omenească.

Revenind la unul dintre cele mai importante motive care au generat acestea văzute ca fiind antagonice- pe de o parte Dreptatea Lui Dumnezeu materializată prin izgonirea din Rai și nedreptatea lui Cain care l-a ucis pe fratele său Abel-putem descoperi și alte fațete ale acestor evenimente consemnate în Cartea Cărților.

Unii exegeți ai Vechiului Testament precum sfântul Chiril al Alexandriei interpretează însă în profunzime textul, plecând de la pedeapsa înşeptită pentru cel care l-ar ucide pe Cain din cartea Facerii .Surprinzător sau nu, în opinia acestui om înduhovnicit nu ar fi vorba doar de un singur păcat, ci de o înlănţuire de şapte păcate, care au pus stăpânire pe Cain. Deja când Dumnezeu i se adresează, vorbindu-i despre natura păcatului, Cain comisese trei din cele şapte.

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei