Criteriul National

Alegerile parlamentare și… viitorul tinerilor

Alegerile parlamentare și… viitorul tinerilor
decembrie 12
20:04 2016

Alegerile au trecut.Nu contează cine a câștigat sau cine a pierdut.Până la urmă, fiecare ar trebui să fie responsabil și să se țină de cuvânt.Dar, oare ce avem în prezent?

ALEGERI PREZIDENTIALE - 2014 - BUCURESTI

Societatea a uitat de tineri. Poate că nu îmi veți da dreptate din prims,dar dacă veți lectura acest material, cu siguranță că întru câtva opțiunea dumneavoastră se va schimba.

Antinomiile de felul virtual vs. real sau tinerii și politica se regăsesc pretutindeni.

De mai bine de 27 de ani de zile, „toată flirea cea vestită” de politicieni s-au tot bătut cu cărămida în piept,au tot promis cu nemiluita, însă în afara faptului că au făcut doar gargară, mai nimic nu s-a schimbat.

De fapt, pornind din acel avânt proletar al unui front „de salvare națională” creat pe diligențele Moscovei  s-a traversat cu frenezie drumul, bucurându-ne de apă și parizer, de „copane americane”, de nenumărate înăbușiri de revolte (Mineriadele), dar și de răsplătiri precum concerte ale unor vedete internaționale (Michael Jackson).Am descoperit chiar și gustul după Coca Cola, hamburger.

Ceva mai târziu, românii au ajuns să posede chiar și tehnologie, chiar smartfone.
Visul românesc, mai precis al societății politice românești a trecut de la euforia ce a tot născut iluzii din perioada anilor 1990, la moda „irezistibilă” a nocivelor McDonald’s și KFC

De altfel,trecerea de la dictatură la un soi de individualism cronic a dus la o neutralizare a tuturor.

Dar aceasta s-a realizat perfid, iar din neantul partidelor politice actuale au răsărit multe formațiuni politice cu doctrine care mai de care mai depărtate de realitate, care mai de care mai trăsnite.
Oferta politică a partidelor actuale este mai mult sau mai puțin adaptată nevoile tinerilor cu vârste cuprinse între 16-30 ani, o generație în căutare de apartenență la sisteme de siguranță, la un sistem socio-politic care să le vândă ideile pe care sunt dispuși să le audă și interiorizeze. Manipularea cea mai eficientă dă rezultate din moment ce țin cont de superficialitatea și refugierea acestora în virtual.

peopleorange
Și ca să nu vi se pară a fi un lucru neprofesionist, cât și pentru justețea celor amintite, vreau să aduc punctual în discuţie următoarele:
1. Partidele politice care au cultivat și înțeles rolul esențial al tinerilor în perentitatea organizațională au fost PSD și PD. Odată distrus PD prin fuziunea cu PNL, PSD a rămas lider de structură interesantă pentru tinerii în căutare de afirmare imediată.
2. Virtualul în care se retrag peste 80% este de natură să permită o ruptură față de societate și o manipulare mult mai eficientă a partidelor care sunt dispuse să cultive electoratul de care au nevoie peste 10 -20 de ani.
3. Nevoile tinerilor actuali, de siguranță, de apartenență la o organizație care să îi promoveze chiar în câmpul muncii, de susținere în proiecte educaționale personale și chiar de promovabilitate politică sunt atent monitorizate de partide, chiar dacă aparent aceste elemente nu răzbat în mass media.
4. Mobilizarea tinerilor este realizată prin canale directe de comunicare, prin ong-uri, prin rețelele virtuale și organizațiile de partid deschise să promoveze în funcții de conducere, tineri. Acestea din urmă devin dovezi ale „seriozității” liderilor și model de urmat.
5. Schimbarea ca și concept s-a transformat în „siguranța că mâine va fi mai bine”, iar partidele nu au reușit întotdeaună să vândă politic această idee. De ceea și ruptura survenită între lumea politică și tinerii, de exemplu.

schimb-de-experiente
6. Școală. Facultate. Bani. Job. Recunoașterea meritelor și eforturilor depuse. PSD a reușit să ocupe terenul strategic al construcției unor organizații puternice de tineret cu această rețetă simplă, transformând în realitate nevoile tinerilor integrați politic.
7. Avem de a face cu încă o „pereche” fatal(ist)ă- blazarea vs. activism. Ca să vă reîmprospătez memoria, vreau să aduc în prim plan un partid ca PD, care în perioada de glorie politică și de motivare guvernamentală a reușit să concureze pe acestă linie cu PSD. Odată dispărută motivația și încrederea în liderii existenți sau trecuți, tinerii din actualul PNL pot fi caracterizați chiar mai blazați decât seniorii, mai demoralizați și total nedispuși să reconstruiască organizații care să îi valorizeze și să atragă entuziasmul și simpatia tinerilor.
8. Nimeni nu se adresează tinerilor și nu ii mobilizează.Nimeni nu are capacitatea de a se adresa sistemului politic global, neavând un mesaj secvențial și adaptat cerințelor de integrare și de valorizare imediată a tinerilor.Timpul tinerilor este acum mult mai scurt și mai valoros decât al tinerilor din anii 1990. Ca și argument…Oare ce s-a ales din vinovații de la Colectiv ? S-a uitat…

image-2016-12-11-21463616-0-statistici-alegeri-romania

9. „Analiștii” sunt siderați că tinerii au ajuns să voteze partidele de stânga. La ce vă așteptați ? PSD este singurul care a acționat constant pentru a cultiva ideea de apartenență a tinerilor la organizații puternice, în care tinerii să dobândească conștiința că o dată intrați în politică nu au decât de câștigat și că vor fi protejați și în siguranță alături de lideri.
10. Votul din 11 decembrie a fost și s-a desfășurat practic între organizațiile puternice ale PSD ului și sateliților acestui partid și așa-zisa dreaptă, fărâmițată,slabă și nehotărâtă. Departe de a vă mai aduce aminte despre acestea, dar tocmai discuția cu și despre sistemele de apartenență politică, faptele vor fi cele care vor consolida și creiona constant, în anii ce vor urma…viitorul!

Numai că, nici acum,după 27 de ani liderii politici, indiferent de culoarea politică,de doctrină nu a militat, nu a întreprins ceva pentru tineri.

Nu trebuie blamați, puși sub învinuire deoarece au avut alte probleme și interese de rezolvat.Totuşi, pentru toți cei care vor veni la „pupitrul de comandă” ,este bine de amintit și de reamintit. Tinerii trebuie puşi în valoare.Ei vor fi liderii de mâine care pot înțelege că se impune să se schimbe ceva în bine. De aceea, necesitatea promovării unor noi generații în toate domeniile de activitate cât și în organizații constituie cheia.

images

Sursa foto : https:// google.com

Material realizat de către Prof.Dr.Daniel Mihai.CNA Regina Maria Constanţa, redactor șef al ziarului Criteriul Național

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro