Criteriul National

„AM GURIŢA ÎNDOITĂ, DAR SUNT TARE, AM POPONEL”

„AM GURIŢA ÎNDOITĂ, DAR SUNT TARE, AM POPONEL”
octombrie 08
10:59 2016

asses

Mă uit la lumea noatră modernă şi contemporană şi parcă nu-mi vine a crede cateodată. Dacă vrei să părăseşti tiparul robotizat: scârbici-driving-cumpărături-cinema xd-nani-poluare, poţi fi surprins. Când ceri ajutor, rişti să-ţi iei ignore, când vrei să ajuţi, culmea rişti şi aşa să ai surprize.  Văd pe unii că se bucură mai mult de un LCD decât sa vorbească cu un alt om si îmi ridic semne mari de intrebare. Mi s-a întâmplat să vreu sa ofer ajutorul meu, chiar voluntar, dar: surprise! Dacă eşti poate prea interesant, aoleaooo nici aşa nu-i bine, iar ignore, risti să-ţi se întoarcă spatele cu multă inteligenţă. 

Am venit pe la unii pe la altii să desenez ceva, să vin cu o idee, un voluntariat, dar ei: Batman-Batman. ,,Nea Piersicăăă, stai bre aşa să vorbim, poate te ajut cu ceva, mai zici şi matele o idee, mai o glumă” – – – „hmmm nu pot, am guriţa indoită” dacă idei şi argumente nu sunt, atunci popou sigur este.

Unii oameni au fost săracii de prea multe ori cred dezamăgiţi în diferite relaţii în societate, că acum le este teamă să mai comunice, să mai colaboreze, să mai cunoasca alţi oameni, preferă in schimb să lustruiască touch-ul. Am întâlnit şi sitiaţii în care oameni cu costume scumpe şi studii universitare mai trăgeau câte o flegmă elegant aşa în timpul discuţiei. Adică, cine face faţă unei discuţii complicate şi interesante totuşi şi nu întoarce spatele din start, măcar o flegmă tot mai scapă, hapciu-hapciu sau îşi mai trage nasul cu pofta. Bineînteles că cele mai multe colaborări avute au fost un succes şi au decurs natural, dar interesant că decepţia şi depresia unora în societate pot fi mult mai contagioase decât optimismul altora.

,,Andreeeei adaptează-te! tu te schimi, nu schimbi tu lumea” – ” aaaaa? la ce să mă adaptez bre? la stat la coadă la supermarket, aripioare cu usturoi la mall, arătat poponelul şi lustruit touch-ul, la un job cu sef oligofren ca să întreţin rabla cu multe airbaguri?”  – pfiuuuu… când mi-o cere si mie lumea să mă adaptez la programele muzeelor, teatrelor, noilor campanii de voluntariat si competitiilor sportive pentru amatori macar? :)

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Andrei Chivu

Andrei Chivu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo