Criteriul National

Ambasada Chinei în România se opune excluderii unor companii în domeniul 5G în lipsa unor motive bazate pe tehnologie și standarde: Faptele și știința ar trebui să fie criteriile de bază în securitatea rețelelor 5G – Telecom

Ambasada Chinei în România se opune excluderii unor companii în domeniul 5G în lipsa unor motive bazate pe tehnologie și standarde: Faptele și știința ar trebui să fie criteriile de bază în securitatea rețelelor 5G – Telecom
august 17
03:32 2020
​Ambasada Chinei în România a anunțat duminică faptul că se opune excluderii unor companii în domeniul 5G în lipsa unor motive bazate pe fapte, tehnologie și standarde, acuzând SUA că pune presiune politică pentru a suprima Huawei în domeniul 5G în lipsa unor dovezi clare privind acuzațiile de spionaj. Ambasada Chinei speră că România își va formula în mod independent și obiectiv propriile politici și legi 5G, fără a discrimina companiile chineze. Precizările vin în contextul în care Guvernul României vrea să transpună în lege Memorandumul 5G cu SUA.
  • „Așa-numitul slogan „Nu este sigur” al SUA a fost scandat timp de doi ani, dar până acum nu s-a prezentat nicio dovadă. Oare nu se poate explica situația? Spre deosebire de propriile sale incidente cum ar fi programul PRISM și o serie de „backdoors”. Deci până la urmă, care rețea este nesigură?”, spune Ambasada Chinei într-un comunicat de presă remis duminică redacției HotNews.ro.

Ambasada susține că în privința securității 5G ar trebui să primeze faptele, tehnologia și formularea unor standarde și reguli clare de securitate.

  • „Părțile ar trebui să promoveze un concept deschis și cooperant al securității cibernetice, să ia faptele și știința drept criterii de bază, să vadă riscurile de securitate 5G într-o manieră cuprinzătoare și obiectivă și să susțină eforturile, sub mecanismul și cadrul internațional reprezentativ și autoritar universal, de a discuta și formula standardele și regulile de securitate a rețelelor 5G printr-un proces multilateral transparent și inclusiv, să se stabilească un sistem de evaluare și certificare bazat pe încredere și recunoaștere reciprocă, să consolideze cooperarea între industriile din amonte și din aval de-a lungul lanțului industrial,stimulând încrederea în securitate 5G.”, precizează Ambasada Chinei.

Nu în cele din urmă, Ambasada Chinei și-a exprimat speranța că România își va formula ‘în mod independent și obiectiv propriile politici și legi 5G”, astfel încât „să se asigure nedeterioarea mediului de afaceri echitabil, drept, deschis și nediscriminatoriu” raportat la companiile chineze.
Reacția Ambasadei Chinei vine în contextul în care Guvernul se pregătește să transpună în lege Memorandumul 5G cu SUA: Chinezii cer standarde clare la autorizarea prealabilă necesară producătorilor 5G

Precizările transmise duminică către media de Ambasada Chinei vin în contextul în care autoritățile române se pregătesc să transpună în lege Memorandumul 5G cu SUA, un act al cărui scop ar fi eliminarea folosirii echipamentelor chinezilor de la Huawei, acuzați că ar permite spionajul Chinei asupra informațiilor din rețelele IT occidentale.

Ambasada Chinei atenționează practic asupra unor aspecte subliniate în această săptămână și de gigantul chinez al comuniațiilor Huawei, respectiv asupra lipsei din proiectul de lege al Guvernului PNL a detaliilor privind procedura de autorizare prealabilă a producătorilor 5G, fără menționarea criteriilor ori certificărilor necesare.

În proiectul de lege lansat în dezbatere publică în data de 4 august 2020 se propune ca autorizarea prealabilă necesară producătorilor de echipamente și soluții 5G să fie acordată prin decizie a Prim-Ministrului, după avizul conform al Consiliului Suprem de Apărare al Țării (CSAT), fiind luat în considerare rolul stabilit prin Legea nr. 415/2002 privind organizarea și funcționarea Consiliului Suprem de Apărare al Țării, fără alte detalii.

Chinezii de la Huawei consideră că ar îndeplini toate condițiile menționate în proiectul de lege care transpune Memorandumul 5G cu SUA pentru a participa la construcția viitoarelor rețele 5G din România. Grupul neagă că s-ar afla sub controlul unui guvern străin, în lipsa unui sistem juridic independent, ori că ar avea probleme cu transparența acționariatului. Temerile chinezilor țin de posibilitatea unei decizii strict politice, fără dovezi asupra acuzațiilor și fără evaluări tehnice. Perioada de consultare publică este prea scurtă și procedura autorizării producătorilor 5G nu este clar descrisă, o lipsă importantă, a atenționat miercuri George Zhang, șeful Huawei România.

România a fost prima țară din lume care, în plin război comercial între SUA și China, a semnat un Memorandum 5G cu SUA, un act al cărui scop ar fi eliminarea folosirii echipamentelor chinezilor de la Huawei, acuzați că ar permite spionajul Chinei asupra informațiilor din rețelele IT occidentale. Pe de altă parte, România a fost printre primele țări din UE care a lansat servicii 5G chiar cu echipamente Huawei. A trecut un an, licitața 5G a fost amânată de 2 ori, și abia acum Guvernul a demarat transpunerea în lege a Memorandumului cu SUA.

Amenințate de Rusia
, țările din Europa de Est care se bazează puternic pe protecția militară a Statelor Unite via NATO au adoptat cea mai dură poziție. România, Polonia, Republica Cehă, Letonia și Estonia au semnat toate declarațiile comune cu Washington cu privire la securitatea 5G, angajându-se să aibă o poziție comună cu SUA în privința securității rețelelor 5G, notează într-un articol recent The Guardian.


Pentru detalii privind implicațiile și costurile unei posibile eliminări a Huawei din rețelele 5G din România și cum s-au poziționat alte țări din UE față de China și SUA citește:

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul