Criteriul National

Analize preliminare în cazul avionului Airbus A320, prăbușit în Marea Mediterană

Analize preliminare în cazul avionului Airbus A320, prăbușit în Marea Mediterană
mai 20
10:50 2016

Dispariția în noaptea de miercuri spre joi a unui aparat Airbus A320 aparținând companiei EgyptAir ce transporta 66 de persoane, inclusiv 15 de origine franceză a șocat o lume întreagă. Pista conform căreia un atentat terorist ar fi la originea acestei tragedii rămâne încă în discuție!

Avionul aparținând EgyptAir, care efectua o cursă între Paris şi Cairo cu 66 de persoane la bord  nu a mai putut fi localizat cu ajutorul radarului, s-a prăbuşit în Marea Mediterană, potrivit unor surse citate de postul de telviziune Al Mayadeen. Autorităţile anunţă că au localizat fuselajul avionului.

Desfășurarea tragediei

avion

O tăcere bruscă s-a lăsat la ora tristului eveniment- 14 39 pm. Ca urmarea s-a instaurat o stare de frică bruscă, iar acest lucru nu este un scenariu de film tragic , ci o certitudine. Evenimentul s-a soldat cu dispariția subită a zborului 804 MS Egyptair. Acest avion a decolat de la 23 : 09 pm de pe aeroportul Roissy  din Paris având destinația  Cairo, cu 66 de persoane la bord, inclusiv zece oameni ai  acestui echipaj . Și din nou, spectrul unui atac terorist nu este exclus. „Nicio ipoteză nu este respinsă, nici unul nu este privilegiat”, a asigurat Francois Hollande în ziua de joi la orele prânzului, în timp ce procurorii din Paris au deschis o anchetă.

Chiar și afișarea unei prudențe oficială în Egipt, dimpreună chiar cu declarația ministrului Aviației Civile ce a admis  că ipoteza atacului este „mai probabilă” decât incidentul tehnic, pune pe jar aautoritățile din cele două state. În cazul în care pista atacului  teroris va fi confirmată, ea va deschide cu siguranță nenumărate întrebări.

În primul rând,cele mai mari semne de întrebăre se ridică asupra  modalităților tehnice de aplicare a acesteia ce au privit siguranța transportului aerian în acest caz. În primul rând, dacă se ține cont de faptul că mobilizarea forțelor de urgență și totodată măsurile de siguranță de pe aeroportului Roissy , această ipoteză devine una nesustenabilă deoarece se presupune că măsurile de securitate sunt la cel mai înalt nivel. „Măsurile sunt printre cele mai stricte din lume”, a asigurat joi Tytelmann Xavier, specialist în aviație.

În practică, lucrurile ar sta un pic mai diferit, potrivit unor  comentarii de pe un ele conturi ale rețelelor de socializare. Oricare ar fi cauzele morții acestor oameni, acest zbor MS 804 va fi un adevărat blestem ce îi va urmări pentru totdeauna pe familiile victimelor. Bărbați, femei și copii, inclusiv 15 aparținând Franței, au dispărut subit în acest tragic eveniment.

webaviation

 Airbus-ul A320 a decolat de la Roissy la  ora 23 și 9 minute miercuri seara. Timp de aproape patru ore, zborul pentru Cairo a avut loc fără incidente, unul desfășurat la peste 11 000 de metri altitudine. Vremea a fost ideală. În jurul orelor 1 50 pm un contact final se face cu serviciile de control timpul zborului exclamându-se „Efkaristos! „(n.r vă mulțumesc în limba greacă), lansat de pilot. Avionul zboară astfel încât lasă în urmă insula grecească Kea. „Pilotul nu raportează niciun fel de probleme și  starea de spirit era una bună”, a declarat un oficial grec.

Mai târziu, la momentul intrării în spațiul aerian egiptean, un nou contact se încearcă, de data aceasta fără succes. La 2 h 39 pm, imaginea radar este pierdută, totul petrecându-se la puțin peste o jumătate de oră înainte de sosirea sa la Cairo programată la 3  15pm. Între timp, potrivit rezultatelor preliminare publicate de către Ministrul Apărării din Grecia, aeronava brusc stagnează, efectuând două viraje înainte de a dispărea .

De ce se presupune că ar fi vorba de un atac terorist ?

Pentru Sherif Fathy, ministrul egiptean al Aviației Civile, ipoteza atacului ar fi „cel mai probabil” o defecțiune tehnică. Făcându-se vâlvă,  șeful FSB- al serviciului de informații din Rusia, a declarat că accidentul a fost că din cauza unui act terorist  și ar fi „fără doar și poate” , dar fără a specifica elementele pe care s-a întemeiat.

„În cazul în care echipajul nu a transmis mesajul de alertă este faptul că evenimentul a fost foarte, foarte brutal, se bazează la rândul său, Jean-Paul Troadec, fostul director al Oficiului de Investigații și Analiză (BEA) din Franța. Se presupune că, poate fi vorba de fapt de un atac. „Nu trebuie să excludem teza lansării unei rachete sol-aer, ” a declarat François Nénin, un jurnalist specializat în domeniul aeronautic. Acest lucru a văzut deja de mai multe ori în trecut. „O suprafață de rachete aer în acest domeniu, ar fi mult mai puțin probabil. În cazul în care un exploziv a fost ascuns la bordul avionului, de ce și cum s-a reușit declanșarea la momentul zborului? Ipoteza de „bombă programată” este posibilă din punct de vedere tehnic, dar „presupune un nivel demn de James Bond”, spune o sursă apropiată anchetei. Pentru acest specialist, în schimb, instalarea unui barometru de declanșare a acestei mini-bombe ce ar fi avut  presiune pe bază – este perfect posibilă. În acest caz, ipoteza controlului amănunțit de la Roissy  este pusă sub semnul incertitudinii, iar o anchetă va elucida toate aceste aspecte.

egyptair Mai are compania EgyptAir credibilitate ?

Pentru  expertul înaeronautică   Gerard Feldzer , ” o problemă tehnică majoră este puțin probabilă . ” Mai ales că evenimentul a avut loc în faza de croazieră , în ” stare stabilă „, potrivit lui Jean – Paul Troadec . Unitatea a emis niciun semnal de alertă . François Nénin , gazdă , de asemenea, site-ul securvol.fr EgyptAir nuanță bună reputație avansată de unii . ” În 2009, în urma constatărilor, 240 de încălcări au fost efectuate ,iar  autoritățile europene au raportat o înmulțire îngrijorătoare a unor astfel de nereguli și deficiențe sistemice de siguranță „, a explicat domnia sa .

Oare este implicată și automat de vină securitatea de la Roissy ?

În 24 de ore înainte de plecarea sa din Franța, zborul MS 804 a efectuat rotații în Eritreea și Tunisia. Înainte de a merge spre Cairo,  a avut o oprire de două ore. Avionul  a revenit la Paris, unde a făcut o oprire de o oră. „Verificam cine ar putea să fi avut acces la această aeronavă”, a declarat joi o sursă apropiată anchetei, inclusiv prin imaginile surprinse de camerele de supraveghere video de la aeroportul Roissy . Zeci de oameni au fost capabili să abordeze personalul EgyptAir, alimentatorii acestei echipe, cei care s-au ocupat de consumabilele de uz casnic sau cei cu tăvile de alimente. „Toate aceste persoane sunt angajate în principal de către subcontractori,iar o parte ar fi și cei de la Roissy. Ei trebuie să poarte o insignă roșie care să permită un acces de cale.

„În urma atacurilor, au fost înăsprite condițiile lor de eligibilitate. Nu este suficient, deoarece așa cum a declarat François Nénin. au primit numeroase mărturii ale echipajului din cabină, care se plâng de deficiențe în căutarea de dispozitive.”

Cu excepția SUA sau a unor companii israeliene, controlează celelalte aeronave nu ar fi la fel de scrupulos cum ar trebui. „Cel mai adesea, este vorba de marinarii și echipele de curățare care efectuează săpături, spune François Nénin. Trebuie să menționăm, de asemenea, trecerea la filtrele de securitate, nivelul poate fi inadecvat. „

Cum se va desfășura investigația ?

În timp ce confuzia a domnit noaptea trecută cu privire la descoperirea  fragmentelor provenind din fostul Airbus în apropierea insulei grecești Karpathos ,  fără a aștepta descoperirea și extragerea cutiilor negre , cercetările sunt efectuate sub auspiciile Egiptului . Franța participă activ . În conformitate cu egiptenii , ” niciun pasager nu a trebuit să-i fie suspectat profilul ” . Au fost lansate verificări suplimentare . Noaptea trecută , nicio  altă informație nu a mai fost dată publicității . 

Sursa foto : www.evz.ro,www.cnn.com

Prof.Dr Daniel Mihai CNA Regina Maria Constanţa, redactor șef al ziarului Criteriul Național

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro