Criteriul National

Analize preliminare în cazul avionului Airbus A320, prăbușit în Marea Mediterană

Analize preliminare în cazul avionului Airbus A320, prăbușit în Marea Mediterană
mai 20
10:50 2016

Dispariția în noaptea de miercuri spre joi a unui aparat Airbus A320 aparținând companiei EgyptAir ce transporta 66 de persoane, inclusiv 15 de origine franceză a șocat o lume întreagă. Pista conform căreia un atentat terorist ar fi la originea acestei tragedii rămâne încă în discuție!

Avionul aparținând EgyptAir, care efectua o cursă între Paris şi Cairo cu 66 de persoane la bord  nu a mai putut fi localizat cu ajutorul radarului, s-a prăbuşit în Marea Mediterană, potrivit unor surse citate de postul de telviziune Al Mayadeen. Autorităţile anunţă că au localizat fuselajul avionului.

Desfășurarea tragediei

avion

O tăcere bruscă s-a lăsat la ora tristului eveniment- 14 39 pm. Ca urmarea s-a instaurat o stare de frică bruscă, iar acest lucru nu este un scenariu de film tragic , ci o certitudine. Evenimentul s-a soldat cu dispariția subită a zborului 804 MS Egyptair. Acest avion a decolat de la 23 : 09 pm de pe aeroportul Roissy  din Paris având destinația  Cairo, cu 66 de persoane la bord, inclusiv zece oameni ai  acestui echipaj . Și din nou, spectrul unui atac terorist nu este exclus. „Nicio ipoteză nu este respinsă, nici unul nu este privilegiat”, a asigurat Francois Hollande în ziua de joi la orele prânzului, în timp ce procurorii din Paris au deschis o anchetă.

Chiar și afișarea unei prudențe oficială în Egipt, dimpreună chiar cu declarația ministrului Aviației Civile ce a admis  că ipoteza atacului este „mai probabilă” decât incidentul tehnic, pune pe jar aautoritățile din cele două state. În cazul în care pista atacului  teroris va fi confirmată, ea va deschide cu siguranță nenumărate întrebări.

În primul rând,cele mai mari semne de întrebăre se ridică asupra  modalităților tehnice de aplicare a acesteia ce au privit siguranța transportului aerian în acest caz. În primul rând, dacă se ține cont de faptul că mobilizarea forțelor de urgență și totodată măsurile de siguranță de pe aeroportului Roissy , această ipoteză devine una nesustenabilă deoarece se presupune că măsurile de securitate sunt la cel mai înalt nivel. „Măsurile sunt printre cele mai stricte din lume”, a asigurat joi Tytelmann Xavier, specialist în aviație.

În practică, lucrurile ar sta un pic mai diferit, potrivit unor  comentarii de pe un ele conturi ale rețelelor de socializare. Oricare ar fi cauzele morții acestor oameni, acest zbor MS 804 va fi un adevărat blestem ce îi va urmări pentru totdeauna pe familiile victimelor. Bărbați, femei și copii, inclusiv 15 aparținând Franței, au dispărut subit în acest tragic eveniment.

webaviation

 Airbus-ul A320 a decolat de la Roissy la  ora 23 și 9 minute miercuri seara. Timp de aproape patru ore, zborul pentru Cairo a avut loc fără incidente, unul desfășurat la peste 11 000 de metri altitudine. Vremea a fost ideală. În jurul orelor 1 50 pm un contact final se face cu serviciile de control timpul zborului exclamându-se „Efkaristos! „(n.r vă mulțumesc în limba greacă), lansat de pilot. Avionul zboară astfel încât lasă în urmă insula grecească Kea. „Pilotul nu raportează niciun fel de probleme și  starea de spirit era una bună”, a declarat un oficial grec.

Mai târziu, la momentul intrării în spațiul aerian egiptean, un nou contact se încearcă, de data aceasta fără succes. La 2 h 39 pm, imaginea radar este pierdută, totul petrecându-se la puțin peste o jumătate de oră înainte de sosirea sa la Cairo programată la 3  15pm. Între timp, potrivit rezultatelor preliminare publicate de către Ministrul Apărării din Grecia, aeronava brusc stagnează, efectuând două viraje înainte de a dispărea .

De ce se presupune că ar fi vorba de un atac terorist ?

Pentru Sherif Fathy, ministrul egiptean al Aviației Civile, ipoteza atacului ar fi „cel mai probabil” o defecțiune tehnică. Făcându-se vâlvă,  șeful FSB- al serviciului de informații din Rusia, a declarat că accidentul a fost că din cauza unui act terorist  și ar fi „fără doar și poate” , dar fără a specifica elementele pe care s-a întemeiat.

„În cazul în care echipajul nu a transmis mesajul de alertă este faptul că evenimentul a fost foarte, foarte brutal, se bazează la rândul său, Jean-Paul Troadec, fostul director al Oficiului de Investigații și Analiză (BEA) din Franța. Se presupune că, poate fi vorba de fapt de un atac. „Nu trebuie să excludem teza lansării unei rachete sol-aer, ” a declarat François Nénin, un jurnalist specializat în domeniul aeronautic. Acest lucru a văzut deja de mai multe ori în trecut. „O suprafață de rachete aer în acest domeniu, ar fi mult mai puțin probabil. În cazul în care un exploziv a fost ascuns la bordul avionului, de ce și cum s-a reușit declanșarea la momentul zborului? Ipoteza de „bombă programată” este posibilă din punct de vedere tehnic, dar „presupune un nivel demn de James Bond”, spune o sursă apropiată anchetei. Pentru acest specialist, în schimb, instalarea unui barometru de declanșare a acestei mini-bombe ce ar fi avut  presiune pe bază – este perfect posibilă. În acest caz, ipoteza controlului amănunțit de la Roissy  este pusă sub semnul incertitudinii, iar o anchetă va elucida toate aceste aspecte.

egyptair Mai are compania EgyptAir credibilitate ?

Pentru  expertul înaeronautică   Gerard Feldzer , ” o problemă tehnică majoră este puțin probabilă . ” Mai ales că evenimentul a avut loc în faza de croazieră , în ” stare stabilă „, potrivit lui Jean – Paul Troadec . Unitatea a emis niciun semnal de alertă . François Nénin , gazdă , de asemenea, site-ul securvol.fr EgyptAir nuanță bună reputație avansată de unii . ” În 2009, în urma constatărilor, 240 de încălcări au fost efectuate ,iar  autoritățile europene au raportat o înmulțire îngrijorătoare a unor astfel de nereguli și deficiențe sistemice de siguranță „, a explicat domnia sa .

Oare este implicată și automat de vină securitatea de la Roissy ?

În 24 de ore înainte de plecarea sa din Franța, zborul MS 804 a efectuat rotații în Eritreea și Tunisia. Înainte de a merge spre Cairo,  a avut o oprire de două ore. Avionul  a revenit la Paris, unde a făcut o oprire de o oră. „Verificam cine ar putea să fi avut acces la această aeronavă”, a declarat joi o sursă apropiată anchetei, inclusiv prin imaginile surprinse de camerele de supraveghere video de la aeroportul Roissy . Zeci de oameni au fost capabili să abordeze personalul EgyptAir, alimentatorii acestei echipe, cei care s-au ocupat de consumabilele de uz casnic sau cei cu tăvile de alimente. „Toate aceste persoane sunt angajate în principal de către subcontractori,iar o parte ar fi și cei de la Roissy. Ei trebuie să poarte o insignă roșie care să permită un acces de cale.

„În urma atacurilor, au fost înăsprite condițiile lor de eligibilitate. Nu este suficient, deoarece așa cum a declarat François Nénin. au primit numeroase mărturii ale echipajului din cabină, care se plâng de deficiențe în căutarea de dispozitive.”

Cu excepția SUA sau a unor companii israeliene, controlează celelalte aeronave nu ar fi la fel de scrupulos cum ar trebui. „Cel mai adesea, este vorba de marinarii și echipele de curățare care efectuează săpături, spune François Nénin. Trebuie să menționăm, de asemenea, trecerea la filtrele de securitate, nivelul poate fi inadecvat. „

Cum se va desfășura investigația ?

În timp ce confuzia a domnit noaptea trecută cu privire la descoperirea  fragmentelor provenind din fostul Airbus în apropierea insulei grecești Karpathos ,  fără a aștepta descoperirea și extragerea cutiilor negre , cercetările sunt efectuate sub auspiciile Egiptului . Franța participă activ . În conformitate cu egiptenii , ” niciun pasager nu a trebuit să-i fie suspectat profilul ” . Au fost lansate verificări suplimentare . Noaptea trecută , nicio  altă informație nu a mai fost dată publicității . 

Sursa foto : www.evz.ro,www.cnn.com

Prof.Dr Daniel Mihai CNA Regina Maria Constanţa, redactor șef al ziarului Criteriul Național

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu