Criteriul National

Andre Malraux și al său Muzeu Imaginar

Andre Malraux și al său Muzeu Imaginar
iulie 09
10:41 2016

Andre-Malraux-dans-le-bureau

André Malraux, nume schimbat din André Berger (n. 3 noiembrie 1901, Paris – d. 23 noiembrie 1976, Créteil) a fost un scriitor, ziarist și om politic francez. În tinerețe a dus o viață foarte aventuroasă, angajându-se și în agitațiile politice de diferite nuanțe.

Unul dintre cele mai interesante lucruri lăsate posterității este Le Musee Imaginare, conceput în 1947 ce continuă să siscite interesul multora dintre exegeți dar și nu numai.

Pasionații de literatură pot descoperi un univers cât și o concepție solud argumentată.

„S-ar spune că în artă timpul nu există.Înțelegeți,ceea ce mă interesează este descompunerea, transformarea acestor opere, viața lor de profunzime care este făcută din dispariția succesivă a generațiilor unane.În definitiv,orice operă de artă devine un mit.” -Andre Malraux

Această idee îl va urmări constant de-a lungul unei extraordinar de fertile existențe de creator, istoric de artă, eseist și filosof al culturii.
Însuși o sintetizează -„N-am dorit să scriu o istorie a artei…nicio estetică: ci să descopăr semnificaţia pe care o are prezența unui etrrn răspuns pe care i-o pune fiecărui om particula sa de eternitate.”

Astfel o posibilă semnificaţie a acestui răspuns e data de realitatea Muzeului Imaginar-un miraj al memoriei eterne.Fiind un vis al omenirii cât și o temă a literaturii de science-fiction, în gândirea și creația lui Malraux -Muzeul Imaginar nu este un pakmares ci „mai întâi de toate este expresia ubei aventuri umane,imensul evantai al formelor vreodată inventate.”

Muzeul Imaginar e sugestia unui vast. Posibil proiect prin prisma trecutului, revelația unor fragmente pierdute în obsedanta viețuire umană,unite în comunitatea prezenței lor niciodată înfrânte!

149f3e0e7e1bc6a3a388d501d6e27919

Deoarece Arta este un Destin inversat,” Arta înseamnă operele Înviate”.
Mai mult decât atât,interesandu-mă de subiect am descoperit faptul că Malraux trasează prin definițiile date a ceea ce și-a dorit a fi Muzeul Imaginar-profilul unei Utopii moderne,un fel de cetate bântuită de fantasma ideală a perenității.
Iar ideea care n-a cucerit după o lectură ușoară și plăcută a fost aceea în care fantasticul se aupune artei, prin care își găsește unica formă de expresie.
„Este foarte important că invizibilul nu prinde formă decât prin intermediul artei, chiar dacă e departe de a concepe drept artă…De unde o putere fascinantă a artistului-puterea de a sugera, prin creațiile sale, ceea ce scapă invariabil privirii oamenilor.”
De aceea, textul introductiv la „Muzeul Imaginar”,volum apărut în 1973,editat de Fundația Maeght reprezintă o adevărată capodoperă.

andrc3a9-malraux-chez-lui-c2a9maurice-jarnoux
Iar definițiile ale Spațiului și Timpului,cât și ale finalității Muzeului Imaginar,formulate cu inteligență și strălucire ar trebui să ne intereseze și să-și găsească un loc furesc,necesar și dedicat puterii omului postmodern.
Capacitatea și vizionariamul său sunt alte elemente definitorii,deoarece numai prin voință,imaginație și creație fiecare dintre noi putem tinde către Perfecțiune Absolut,către Divinitate !

Sursa foto : http:// google.com

Zadkielix alias Prof.Dr.Daniel Mihai.CNA Regina Maria Constanţa, redactor șef al ziarului Criteriul Național

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo