Criteriul National

Anna Karina, imaginea-simbol a Noului Val francez, va fi înmormântată sâmbătă, la Paris – Film

Anna Karina, imaginea-simbol a Noului Val francez, va fi înmormântată sâmbătă, la Paris – Film
decembrie 17
21:13 2019
Înmormântarea actriței și cântăreței franceze Anna Karina, imaginea Noului Val francez, decedată la 79 de ani în 14 decembrie, va avea loc sâmbătă la Paris, potrivit AFP.

Ceremonia, rezervată familiei și prietenilor apropiați, va avea loc în cimitirul Père-Lachaise din capitala franceză.

Cunoscută în special pentru rolurile sale din filmele lui Jean-Luc Godard, a cărui prietenă a fost în anii 60, Anna Karina a avut și o carieră de cântăreață, cântând, printre alții, alături de Serge Gainsbourg.

În memoria cinefililor actrița va rămâne ingenua libertariană care declama „Qu’est-ce que j’peux faire? J’sais pas quoi faire…”, replică-cult din „Pierrot le fou” (1965, cu Jean-Paul Belmondo).

Anna Karina a jucat în șapte filme ale lui Godard, printre care „Une femme est une femme” (premiul pentru cea mai bună interpretare la festivalul de la Berlin în 1962) sau „Vivre sa vie”.

„Suntem prieteni buni. Dar e complicat să trăiești cu el”, mărturisea ea, în martie 2018.

„Era cineva care putea spune +Mă duc să caut țigări+ și se întorcea după trei săptămâni. Era o epocă când nu exista nici smartphone și nici robot telefonic”, a adăugat ea.

Relația lor a fost marcată de o dramă, actrița pierzând o sarcină. Ultima oară când se văzuseră era în urmă cu peste 20 de ani. De atunci, niciun contact.

„Este în Elveția și nu deschide ușa. Nu, acest lucru nu mă întristează. E viața lui, până la urmă”.

Copilăria și-a petrecut-o în Danemarca, între o mamă distantă, o bunică moartă prea repede și un bunic pe care îl adora. A rămas cu o fragilitate foarte puternică.

Încă minoră, ajunge la Paris, pentru a deveni actriță. S-a remarcat la terasa Deux Magots, cafeneaua mitică a cartierului Saint-Germain-des-Prés, și a devenit manechin.

Coco Chanel și Gainsbourg

La o repetiție, „era această doamnă extraordinară care m-a întrebat +Cum te numești micuța mea?+. „‘Hanne Karin Bayer’. „A nu, mi-a spus ea pe un ton milităros, tu te numești Anna Karina”. „Când a plecat, am întrebat cine era. Era Coco Chanel”, povestea actrița.

Godard a remarcat-o într-o reclamă și i-a propus un rol minor în „A bout de souffle” (1960) cu Jean Seberg și Jean-Paul Belmondo, pe care l-a refuzat pentru că era vorba de o scenă nud.

A revenit la ea câteva luni mai târziu, pentru rolul principal din „Petit soldat”, un film despre războiul din Algeria care va fi interzis. Pe platou, între cei doi s-a născut o idilă.

Timp de zece ani, Anna Karina a jucat în mai multe filme dar a rămas actrița-fetiș a lui Godard. A filmat cu Jacques Rivette („La religieuse”, 1966) dar nici Chabrol și nici Truffaut, ceilalți doi mari regizori ai Noului Val, nu apelează la ea. „Eram femeia lui Jean-Luc. Fără îndoială, acest lucru le stârnea teama”, va povesti ea, mai târziu.

În 1973, realizează primul ei film, „Vivre ensemble”, o poveste de dragoste pe fond de droguri și alcool.

„Era un portret al epocii tinereții mele. Am văzut oameni în jurul meu căzând și murind”.

După Godard, s-a căsătorit succesiv cu cineaștii Pierre Fabre și Daniel Duval și apoi, în 1982, cu regizorul american Dennis Berry, alături de care a rămas până la moarte.

Alături de Serge Gainsbourg, a lansat în 1967 „Sous le soleil exactement”, care s-a bucurat de un mare succes.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul