Criteriul National

Antonio și Irinel = moartea nessului canadian

ianuarie 22
21:34 2016

Antonio și Irinel = moartea nessului canadian

de Spiridon Bogdan

De mii de ani, oamenii de știință din cadrul unor servicii de securitate mai mult sau mai puțin puternice au căutat să manipuleze mintea umană. Sute de mii de experimente au fost făcute pe soldați, pe bolnavii incurabili, pe pușcăriași, ba chiar pe oamenii obișnuiți, numai din dorința de a vedea cum funcționează creierul nostru, de a-i testa limitele, de a-l manipula, de a face din semenii noștri niște roboți sau de a face din soldați adevărate mașini de ucis.

Tactica asta de manipulare a celui din fața ta a fost preluată în zilele noastre de cei care lucrează în publicitate. Numai că, deși e aplicată prost, se pare că le merge din plin, atît timp cît există oameni care se limitează să trăiască într-o stare vegetativă, să nu gîndească mai mult decît o rîmă și să ia de-a gata orice tîmpenie care li se oferă pe micul ecran și nu numai.

Oskebedo

Să luăm exemplul celor de la firma de telefonie Orange. Agenția de publicitate care s-a ocupat de promovarea firmei a creat două personaje animate, care să atragă simpatia atît din partea celor mici, cît și din partea celor mari… Iar, dacă în unele cazuri nu se poate vorbi despre simpatie, atunci cei din publicitate au dorit măcar să motiveze curiozitatea unor persoane.

12583781_10204386183649571_797191399_nMillidge și Doig, personajele astea ce amintesc de Stan și Bran, cîntă, dansează, fac ca toți dracii numai ca să îți capteze atenția la mesajul final privind pachetele oferite de firma Orange. Și, ca pachetul să fie complet, ăștia din publicitate au creat un limbaj specific elementelor animate, limbaj care este tradus, pentru ca tot melteanul să înțeleagă ce spun cretineii de pe micul ecran.

Cea mai nouă reclamă la Orange este difuzată de vreo lună, iar cretineii animați cântă o melodie și repetă obsesiv cuvântul „oskebedo”, care este tradus prin… nedespărțiți. Cuvântul oskebedo inventat, care nu se găsește în nicio limbă de pe mapamond, dar care toacă mintea celor care stau cu ochii lipiți de micul ecran, pentru a le spune în final să participe cu un prieten la nu știu ce pachet promoțional din partea Orange.

Bineînțeles că Millidge și Doig au fost adoptați de toți ăia cu mintea slabă, care abia așteaptă în fiecare an ca reclamele și melodiile cretineilor să fie updatate de către cei din firma de publicitate. Se pare că Orange și-a găsit un brand pentru proștii din nația română, cărora le place enoorm să li se spele creierul.

12606715_10204386183569569_1795976987_nIrinel și cafeaua Organo

Un alt exemplu tot de încercare de manipulare îl avem din noaptea de Revelion.  Trecerea dintre ani am petrecut-o la un local cu muzică rock unde, timp de vreo 40 de minute, am fost nevoit să ascult argumentele unei dudui așezată la masă cu mine, argumente referitoare la o nouă cafea minune, nemaiauzită, nemaiîntîlnită și care vine…culmea – din Canada!

Eu, care mai privesc și alte posturi, gen Discovery, Travel, National Geographic, știu că arborele de cafea crește prin alte părți, pe la alte emisfere, prin alte tropice… dar în Canada, nu. Am aflat, de asemenea, de curînd, dintr-un reportaj difuzat de unul dintre cele trei canale tv enumerate mai sus, unde se găsește cea mai bună cafea, cafeaua naturală, unde se realizează cafeaua industrială și de ce cafeaua albastră este una dintre cele mai scumpe și are căutare în cele mai selecte localuri din Statele Unite ale Americii.

Dar, în noaptea dintre ani, am preferat să o las pe duduia din față să își facă numărul, deoarece – sărăcuța! – ea trăiește din comercializarea cafelei canadiene și și-a făcut din asta un scop în viață. Altul nu pare să aibă.

Ca și cum nu ar fi fost de ajuns, tipa l-a băgat la înaintare, ca să mă convingă, și pe masculul care o însoțea în noaptea de revelion și care o ajută cu promovarea produsului, tipul lucrând în publicitate. Ăla ce să facă? S-o contrazică și să rămînă fără orgasm după aceea? Cînd mi l-a prezentat, nu mi-am putut stăpîni un zîmbet: pe agentul publicitar, adică pe cel care dorește să manipuleze ori să spele creierele, îl cheamă Antonio. Ca în reclama aia de la Nestea, cu Antonio fa caldo.

12607314_10204386183689572_659719716_nEi, Antonio și gagica au tot lăudat cafeaua Organo canadiană și, ca un ultim argument, ea s-a scotocit prin poșetă pînă a găsit un pliculeț cu conținutul minune, pe care mi l-a pregătit cu apă caldă și mi l-a dat să beau… Incredibil, avea așa ceva în poșetă! Mă așteptam să scoată un prezervativ, ceva… cînd colo…

Un ness ordinar, fraților! Mai prost decît cel mai ordinar ness pe care l-am băut în viața mea. Le-am spus că are gust de ness, că este ness, ei nu și nu, că mă înșel, că are doar gust de ness, dar, de fapt, e cafea.

Antonio și Irinel – moartea nessului

Și, ca un ultim argument suprem, garanția garanțiilor, îmi spune că Irinel Columbeanu de cînd a gustat cafeaua, bea numai Organo canadiană și îi face reclamă peste tot unde se duce. Lucru întărit și de Antonio fa caldo. Bine, fă, dar chiar am față de impotent? Cu Irinel chiar m-a convins. Ori e oligofrenă, ori mă ia de pulifric.

De parcă ar și ști Irinel diferența dintre o cafea la ibric și una la nisip? Și dacă un bou îți bea ness-ul ordinar este musai să îmi placă și mie? Și de cînd Irinel este un model, un etalon pentru societatea românească, fie chiar și la ness?

Poate că reclama la Organo cu Irinel – virinel, pe care mă aștept să îl văd inclus pe un panou publicitar la ness-ul canadian – de genul „recomandat de Irinel”, prinde la dobitoci, dar în niciun caz la mine. Așa că ia fă pași și cântă la altă masă Oskebedo. Prefer cafeaua tare, naturală, turcească sau arăbească, la ibric și nisip decît vrăjeala pe care am băut-o în noaptea de revelion.

Dar nu pot să nu observ că „inteligenții” din publicitate profită de numărul mare de proști din România, pe care îi manipulează cum doresc ei.  Pe mine m-au prostit doar o dată: în noaptea de revelion, când am gustat din ness-ul canadian, dar mai mult să scap de gura ei și să am ce scuipa în farfuria lu Antonio. Zaț de ness.

Redacția ziarului Criteriul Național mulțumește inspiratului autor pentru acest document ce ni l-a oferit !

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu