Criteriul National

Antonio și Irinel = moartea nessului canadian

ianuarie 22
21:34 2016

Antonio și Irinel = moartea nessului canadian

de Spiridon Bogdan

De mii de ani, oamenii de știință din cadrul unor servicii de securitate mai mult sau mai puțin puternice au căutat să manipuleze mintea umană. Sute de mii de experimente au fost făcute pe soldați, pe bolnavii incurabili, pe pușcăriași, ba chiar pe oamenii obișnuiți, numai din dorința de a vedea cum funcționează creierul nostru, de a-i testa limitele, de a-l manipula, de a face din semenii noștri niște roboți sau de a face din soldați adevărate mașini de ucis.

Tactica asta de manipulare a celui din fața ta a fost preluată în zilele noastre de cei care lucrează în publicitate. Numai că, deși e aplicată prost, se pare că le merge din plin, atît timp cît există oameni care se limitează să trăiască într-o stare vegetativă, să nu gîndească mai mult decît o rîmă și să ia de-a gata orice tîmpenie care li se oferă pe micul ecran și nu numai.

Oskebedo

Să luăm exemplul celor de la firma de telefonie Orange. Agenția de publicitate care s-a ocupat de promovarea firmei a creat două personaje animate, care să atragă simpatia atît din partea celor mici, cît și din partea celor mari… Iar, dacă în unele cazuri nu se poate vorbi despre simpatie, atunci cei din publicitate au dorit măcar să motiveze curiozitatea unor persoane.

12583781_10204386183649571_797191399_nMillidge și Doig, personajele astea ce amintesc de Stan și Bran, cîntă, dansează, fac ca toți dracii numai ca să îți capteze atenția la mesajul final privind pachetele oferite de firma Orange. Și, ca pachetul să fie complet, ăștia din publicitate au creat un limbaj specific elementelor animate, limbaj care este tradus, pentru ca tot melteanul să înțeleagă ce spun cretineii de pe micul ecran.

Cea mai nouă reclamă la Orange este difuzată de vreo lună, iar cretineii animați cântă o melodie și repetă obsesiv cuvântul „oskebedo”, care este tradus prin… nedespărțiți. Cuvântul oskebedo inventat, care nu se găsește în nicio limbă de pe mapamond, dar care toacă mintea celor care stau cu ochii lipiți de micul ecran, pentru a le spune în final să participe cu un prieten la nu știu ce pachet promoțional din partea Orange.

Bineînțeles că Millidge și Doig au fost adoptați de toți ăia cu mintea slabă, care abia așteaptă în fiecare an ca reclamele și melodiile cretineilor să fie updatate de către cei din firma de publicitate. Se pare că Orange și-a găsit un brand pentru proștii din nația română, cărora le place enoorm să li se spele creierul.

12606715_10204386183569569_1795976987_nIrinel și cafeaua Organo

Un alt exemplu tot de încercare de manipulare îl avem din noaptea de Revelion.  Trecerea dintre ani am petrecut-o la un local cu muzică rock unde, timp de vreo 40 de minute, am fost nevoit să ascult argumentele unei dudui așezată la masă cu mine, argumente referitoare la o nouă cafea minune, nemaiauzită, nemaiîntîlnită și care vine…culmea – din Canada!

Eu, care mai privesc și alte posturi, gen Discovery, Travel, National Geographic, știu că arborele de cafea crește prin alte părți, pe la alte emisfere, prin alte tropice… dar în Canada, nu. Am aflat, de asemenea, de curînd, dintr-un reportaj difuzat de unul dintre cele trei canale tv enumerate mai sus, unde se găsește cea mai bună cafea, cafeaua naturală, unde se realizează cafeaua industrială și de ce cafeaua albastră este una dintre cele mai scumpe și are căutare în cele mai selecte localuri din Statele Unite ale Americii.

Dar, în noaptea dintre ani, am preferat să o las pe duduia din față să își facă numărul, deoarece – sărăcuța! – ea trăiește din comercializarea cafelei canadiene și și-a făcut din asta un scop în viață. Altul nu pare să aibă.

Ca și cum nu ar fi fost de ajuns, tipa l-a băgat la înaintare, ca să mă convingă, și pe masculul care o însoțea în noaptea de revelion și care o ajută cu promovarea produsului, tipul lucrând în publicitate. Ăla ce să facă? S-o contrazică și să rămînă fără orgasm după aceea? Cînd mi l-a prezentat, nu mi-am putut stăpîni un zîmbet: pe agentul publicitar, adică pe cel care dorește să manipuleze ori să spele creierele, îl cheamă Antonio. Ca în reclama aia de la Nestea, cu Antonio fa caldo.

12607314_10204386183689572_659719716_nEi, Antonio și gagica au tot lăudat cafeaua Organo canadiană și, ca un ultim argument, ea s-a scotocit prin poșetă pînă a găsit un pliculeț cu conținutul minune, pe care mi l-a pregătit cu apă caldă și mi l-a dat să beau… Incredibil, avea așa ceva în poșetă! Mă așteptam să scoată un prezervativ, ceva… cînd colo…

Un ness ordinar, fraților! Mai prost decît cel mai ordinar ness pe care l-am băut în viața mea. Le-am spus că are gust de ness, că este ness, ei nu și nu, că mă înșel, că are doar gust de ness, dar, de fapt, e cafea.

Antonio și Irinel – moartea nessului

Și, ca un ultim argument suprem, garanția garanțiilor, îmi spune că Irinel Columbeanu de cînd a gustat cafeaua, bea numai Organo canadiană și îi face reclamă peste tot unde se duce. Lucru întărit și de Antonio fa caldo. Bine, fă, dar chiar am față de impotent? Cu Irinel chiar m-a convins. Ori e oligofrenă, ori mă ia de pulifric.

De parcă ar și ști Irinel diferența dintre o cafea la ibric și una la nisip? Și dacă un bou îți bea ness-ul ordinar este musai să îmi placă și mie? Și de cînd Irinel este un model, un etalon pentru societatea românească, fie chiar și la ness?

Poate că reclama la Organo cu Irinel – virinel, pe care mă aștept să îl văd inclus pe un panou publicitar la ness-ul canadian – de genul „recomandat de Irinel”, prinde la dobitoci, dar în niciun caz la mine. Așa că ia fă pași și cântă la altă masă Oskebedo. Prefer cafeaua tare, naturală, turcească sau arăbească, la ibric și nisip decît vrăjeala pe care am băut-o în noaptea de revelion.

Dar nu pot să nu observ că „inteligenții” din publicitate profită de numărul mare de proști din România, pe care îi manipulează cum doresc ei.  Pe mine m-au prostit doar o dată: în noaptea de revelion, când am gustat din ness-ul canadian, dar mai mult să scap de gura ei și să am ce scuipa în farfuria lu Antonio. Zaț de ness.

Redacția ziarului Criteriul Național mulțumește inspiratului autor pentru acest document ce ni l-a oferit !

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro