Criteriul National

Anumite dezvăluiri fac un pic de lumină, la mai mult de trei ani după dispariția tragică a avionului de pasageri MH370

Anumite dezvăluiri fac un pic de lumină, la mai mult de trei ani după dispariția tragică a avionului de pasageri MH370
august 17
16:40 2017

Două noi rapoarte ştiinţifice au probat faptul că fotografii realizate de sateliţi militari francezi la două săptămâni după ”dispariţia” avionului şi care nu au fost dezvăluite publicului au arătat cel puţin 70 de obiecte identificabile plutind în apropierea unui sector al Oceanului Indian numit ”zona de nord” de către căutători.

mh

Avionul Boeing 777 care a dispărut la data de 8 martie 2014 cu 239 de persoane la bord suscită un interes major. Aparatul a decolat la acea dată de la Kuala Lumpur cu destinatia Beijing. Această dispariție este unul dintre cele mai mari mistere ale aviației civile. Australia, Malaysia si China,țari de unde proveneau majoritatea victimelor, au spus ca operatiunile de cautare se vor incheia odata ce va fi sondata zona de 120.000 de kilometri patrati la vest de Australia, cel putin atat timp cat ”nu vor aparea noi informații credibile”.

Căutările submarine masive ale avionului aparţinând Malaysia Airlines (dat dispărut în martie 2014), cu 239 de persoane la bord s-au încheiat în ianuarie.Gravitatea evenimentelor şi mai ales imactul mediatic nu au putut schimba deloc destinul crud, iar cea mai grea veste pentru rudele celor decedați a fost aceea că nu s-a găsit vreo urmă a aeronavei într-o zonă de 120.000 de kilometri pătraţi, în sudul Oceanului Indian, în largul coastei de vest a Australiei.

Dar cercetări date publicităţii în ultimele luni sugerează că MH370 se afla mai probabil la nord de această zonă şi identifică un nou sector, de aproximativ 25.000 de kilometri pătraţi – ”zona nord”.

O umbră de speranţă

Difuzate recent de Agenţia Naţională Australiană pentru Cercetare Știinţifică (CSIRO) şi Geoscience Australia, studiile au permis să se conchidă că 12 dintre obiectele care apar în fotografii erau ”probabil fabricate de om”.CSIRO a modelizat deriva acestor obiecte, pentru a afla unde se aflau în ziua prăbuşirii MH370, şi a constatat că locul estimat era conform celui al ”zonei nord” – identificată în studii anterioare.

2

Cu toate acestea, Biroul australian pentru securitatea transporturilor (ATSB)-care a condus această misiune de căutare-nu vrea să tragă concluzii pripite cu privire la originea obiectelor respective.

Rezoluţia fotografiilor nu este destul de bună pentru ca să se afirme că aceste obiecte provin de la MH370 şi că nu sunt, de fapt, alte obiecte care plutesc pe oceane în întreaga lume”, a declarat pentru AFP şeful ATSB, Greg Hood.

”Evident, este necesar să fim prudenţi. Aceste obicte nu sunt definitiv identificate ca fiind fragmente din MH370”, a adăugat domnia sa.

Ministrul Transporturilor Darren Chester şi-a exprimat satisfacţia faţă de aceste noi rapoarte, dar a avertizat, la rândul său, că ”este important să notăm că ele nu furnizează probe noi care să conducă la o amplasare specifică a MH370”. El a adăugat că Malaysia rămâne principala ţară care anchetează.

O societate americană de explorare a fundurilor marine (Ocean Infinity) a declarat la începutul lunii august că ea ar putea să reia căutarea epavei.Rude ale pasagerilor zborului MH370 au cerut Malaysiei să accepte această propunere.Doar trei fragmente din avion au fost găsite, eşuate pe ţărmuri în vestul Oceanului Indian.

Filmul evenimentelor…mereu neclar

Soarta celor 239 de persoane aflate la bordul aeronavei rămâne un mister, iar rudele acestora nu își găsesc liniștea.De astfel, rudele îndurerate au anunțat recent că intenționează să creeze un fond privat pentru a finanța continuarea căutărilor. Încercările lor par să fie sortite eșecului, luând în considerare mobilizarea de amploare de după dispariția avionului.Avionul a pierdut brusc din altitudine, iar mulți experți consideră că avionul s-a abătut cu mii de kilometri de la traseu, iar zona de căutare ar fi fost complet greșită. Un raport publicat în luna noiembrie a anului trecut de către Biroul Australian pentru Siguranţa Transporturilor (ATSB susținea că aeronava a pierdut rapid altitudine, după ce a pierdut combustibil, fără să existe semne că piloţii ar fi intervenit.

De asemenea, comunicaţiile prin satelit sugerează că avionul avea o „rată de coborâre rapidă şi încă în creştere”, în momentul în care a dispărut de pe radare.

Raportul- ce a cuprins 28 de pagini- a inclus și noi simulări care sugerează că zona în care este căutată în prezent epava este cel mai probabil loc al prăbuşirii. Documentul a fost publicat în deschiderea unei reuniuni de trei zile a experţilor internaţionali implicaţi în investigaţie, pentru a dezvolta noi planuri pentru continuarea căutărilor.

Experții în aviație au presupus că avionul nu a fost controlat în timpul prăbuşirii. Asta înseamnă fie că nu era niciun pilot la manșă, fie că acesta nu era conștient. Anchetatorii sunt de părere că pilotul automat era la comandă şi că aeronava s-a prăbuşit când a rămas fără combustibil.

Reamintesc tragedia cu această cursă a Malaysian Airlines MH370 care dispărut în martie 2014, în timp ce zbura de la Beijing la Kuala Lumpur, cu 239 de pasageri şi membri ai echipajului la bord. Incidentul rămâne unul dintre cele mai mari mistere ale aviaţiei.

 

cover

Sursa foto : Jurnalul National,YouTube,N/A Zone

Sinteza acestui material a fost oferită de către Prof.Dr.Daniel Mihai, redactor-șef al platformei media Criteriul Național

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu