Criteriul National

Anumite dezvăluiri fac un pic de lumină, la mai mult de trei ani după dispariția tragică a avionului de pasageri MH370

Anumite dezvăluiri fac un pic de lumină, la mai mult de trei ani după dispariția tragică a avionului de pasageri MH370
august 17
16:40 2017

Două noi rapoarte ştiinţifice au probat faptul că fotografii realizate de sateliţi militari francezi la două săptămâni după ”dispariţia” avionului şi care nu au fost dezvăluite publicului au arătat cel puţin 70 de obiecte identificabile plutind în apropierea unui sector al Oceanului Indian numit ”zona de nord” de către căutători.

mh

Avionul Boeing 777 care a dispărut la data de 8 martie 2014 cu 239 de persoane la bord suscită un interes major. Aparatul a decolat la acea dată de la Kuala Lumpur cu destinatia Beijing. Această dispariție este unul dintre cele mai mari mistere ale aviației civile. Australia, Malaysia si China,țari de unde proveneau majoritatea victimelor, au spus ca operatiunile de cautare se vor incheia odata ce va fi sondata zona de 120.000 de kilometri patrati la vest de Australia, cel putin atat timp cat ”nu vor aparea noi informații credibile”.

Căutările submarine masive ale avionului aparţinând Malaysia Airlines (dat dispărut în martie 2014), cu 239 de persoane la bord s-au încheiat în ianuarie.Gravitatea evenimentelor şi mai ales imactul mediatic nu au putut schimba deloc destinul crud, iar cea mai grea veste pentru rudele celor decedați a fost aceea că nu s-a găsit vreo urmă a aeronavei într-o zonă de 120.000 de kilometri pătraţi, în sudul Oceanului Indian, în largul coastei de vest a Australiei.

Dar cercetări date publicităţii în ultimele luni sugerează că MH370 se afla mai probabil la nord de această zonă şi identifică un nou sector, de aproximativ 25.000 de kilometri pătraţi – ”zona nord”.

O umbră de speranţă

Difuzate recent de Agenţia Naţională Australiană pentru Cercetare Știinţifică (CSIRO) şi Geoscience Australia, studiile au permis să se conchidă că 12 dintre obiectele care apar în fotografii erau ”probabil fabricate de om”.CSIRO a modelizat deriva acestor obiecte, pentru a afla unde se aflau în ziua prăbuşirii MH370, şi a constatat că locul estimat era conform celui al ”zonei nord” – identificată în studii anterioare.

2

Cu toate acestea, Biroul australian pentru securitatea transporturilor (ATSB)-care a condus această misiune de căutare-nu vrea să tragă concluzii pripite cu privire la originea obiectelor respective.

Rezoluţia fotografiilor nu este destul de bună pentru ca să se afirme că aceste obiecte provin de la MH370 şi că nu sunt, de fapt, alte obiecte care plutesc pe oceane în întreaga lume”, a declarat pentru AFP şeful ATSB, Greg Hood.

”Evident, este necesar să fim prudenţi. Aceste obicte nu sunt definitiv identificate ca fiind fragmente din MH370”, a adăugat domnia sa.

Ministrul Transporturilor Darren Chester şi-a exprimat satisfacţia faţă de aceste noi rapoarte, dar a avertizat, la rândul său, că ”este important să notăm că ele nu furnizează probe noi care să conducă la o amplasare specifică a MH370”. El a adăugat că Malaysia rămâne principala ţară care anchetează.

O societate americană de explorare a fundurilor marine (Ocean Infinity) a declarat la începutul lunii august că ea ar putea să reia căutarea epavei.Rude ale pasagerilor zborului MH370 au cerut Malaysiei să accepte această propunere.Doar trei fragmente din avion au fost găsite, eşuate pe ţărmuri în vestul Oceanului Indian.

Filmul evenimentelor…mereu neclar

Soarta celor 239 de persoane aflate la bordul aeronavei rămâne un mister, iar rudele acestora nu își găsesc liniștea.De astfel, rudele îndurerate au anunțat recent că intenționează să creeze un fond privat pentru a finanța continuarea căutărilor. Încercările lor par să fie sortite eșecului, luând în considerare mobilizarea de amploare de după dispariția avionului.Avionul a pierdut brusc din altitudine, iar mulți experți consideră că avionul s-a abătut cu mii de kilometri de la traseu, iar zona de căutare ar fi fost complet greșită. Un raport publicat în luna noiembrie a anului trecut de către Biroul Australian pentru Siguranţa Transporturilor (ATSB susținea că aeronava a pierdut rapid altitudine, după ce a pierdut combustibil, fără să existe semne că piloţii ar fi intervenit.

De asemenea, comunicaţiile prin satelit sugerează că avionul avea o „rată de coborâre rapidă şi încă în creştere”, în momentul în care a dispărut de pe radare.

Raportul- ce a cuprins 28 de pagini- a inclus și noi simulări care sugerează că zona în care este căutată în prezent epava este cel mai probabil loc al prăbuşirii. Documentul a fost publicat în deschiderea unei reuniuni de trei zile a experţilor internaţionali implicaţi în investigaţie, pentru a dezvolta noi planuri pentru continuarea căutărilor.

Experții în aviație au presupus că avionul nu a fost controlat în timpul prăbuşirii. Asta înseamnă fie că nu era niciun pilot la manșă, fie că acesta nu era conștient. Anchetatorii sunt de părere că pilotul automat era la comandă şi că aeronava s-a prăbuşit când a rămas fără combustibil.

Reamintesc tragedia cu această cursă a Malaysian Airlines MH370 care dispărut în martie 2014, în timp ce zbura de la Beijing la Kuala Lumpur, cu 239 de pasageri şi membri ai echipajului la bord. Incidentul rămâne unul dintre cele mai mari mistere ale aviaţiei.

 

cover

Sursa foto : Jurnalul National,YouTube,N/A Zone

Sinteza acestui material a fost oferită de către Prof.Dr.Daniel Mihai, redactor-șef al platformei media Criteriul Național

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo