Criteriul National

Anvelopele all season, marcate corespunzător, pot fi folosite și pe timp de iarnă

Anvelopele all season, marcate corespunzător, pot fi folosite și pe timp de iarnă
octombrie 18
11:10 2021

Anvelopele all season, marcate corespunzător, pot fi folosite și pe timp de iarnă fără pericolul de a fi sancționați.

Indiferent de denumirea lor comercială, orice tip de anvelopă care este marcat cu simbolurile „M+S”, „M.S” și/sau cu „Fulg de zăpadă” poate fi utilizate în țări unde anvelopele de iarnă sunt obligatorii prin lege, inclusiv în România. Șoferii care folosesc anvelope cu aceste marcaje nu riscă nicio sancțiune dacă circulă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei.

În urma informațiilor eronate și incomplete apărute în această perioadă, specialiștii magazinului online anvelope.ro precizează că, în conformitate cu declarațiile Registrului Auto Român, obligativitatea utilizării anvelopelor de iarnă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei a fost introdusă prin Ordonanța Guvernului nr.5/2011 de modificare și completare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în 2006.

Așa că, dacă ești pus în situația de alege între anvelope de iarnă sau anvelope all-season, e bine să știi care sunt diferențele între cele două tipuri de pneuri.

Atât compoziția, cât și profilul benzii de rulare sunt complet diferite în cazul anvelopelor all-season și al celor de iarnă. Ceea ce este și normal pentru că anvelopele all-season trebuie să ofere performanțe optime indiferent de sezon. Din acest motiv, ele au totuși capacități limitate în condiții de iarnă extremă, dar și la temperaturile ridicate din timpul verii. Anvelopele all-season sunt un compromis care poate fi eficient în funcție de regiunea în care le folosiți, de condițiile meteo și de stilul de condus.

Între cele două tipuri de anvelope există diferențe importante și în ceea ce privește profilul benzii de rulare, cel al anvelopelor de iarnă fiind proiectat special pentru a disipa apa și zăpada, pentru a oferi aderență foarte bună în condiții de carosabil acoperit de zăpadă și gheață atât la frânare, cât în ceea ce privește tracțiunea. În schimb, compoziția cauciucului și profilul benzii de rulare în cazul anvelopelor all-season este unul care face un compromis pentru a asigura o aderență atât la temperaturi ridicate, vara, cât și la temperaturi scăzute, iarna, ceea ce poate reprezenta o problemă pe drumurile acoperite cu zăpadă sau la temperaturi de sub – 5 grade Celsius, adică în condiții extreme de iarnă.

Un alt aspect foarte important de care ar trebui să ții cont este și adâncimea profilului unei anvelope. Asigură-te că acesta este de cel puțin 4 mm toamnă pentru a putea trece mai ușor peste provocările iernii. Testele făcute de publicații de specialitate au arătat că și la o adâncime a profilului de 4 mm distanța de frânare pe carosabil ud crește cu 27%, iar în cazul unui profil de 1,6 mm, limita legală în multe țări din UE, distanța de frânare crește cu până la 50%.

Un lucru este însă sigur. Specialiștii de la Anvelope.ro au pe stoc o gamă variată de anvelope de iarnă și anvelope all-season pentru orice tip de vehicul și stil de condus, adaptate tuturor planurilor tale pentru această iarnă.

În funcție de nevoile tale, vei fi consiliat să-ți alegi anvelopele potrivite, iar cu ajutorul configuratorului de pe site vei putea compara toate opțiunile disponibile. Totul în funcție de bugetul tău, bineînțeles.

 

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

bossnet

bossnet

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul