Criteriul National

Anvelopele de iarna. Ce trebuie să se stie despre ele?

Anvelopele de iarna. Ce trebuie să se stie despre ele?
noiembrie 06
11:08 2017

In Romania, legislatia interzice circulatia unui autovehicul pe drumuri publice, atunci cand este iarna, daca nu este dotat cu anvelope destinate acestui anotimp. Acestea sunt construite special pentru a putea face fata zapezii si ghetii si sunt mult mai sigure.

Legea este destul de ambigua. Multi soferi considera ca obligativitatea schimbarii anvelopelor intra in vigoarea in 1 noiembrie si se incheie in 31 martie, insa in mod normal, cauciucurile de iarna trebuie sa fie montate doar in momentul in care temperaturile scad sub 7 grade Celsius.

Riscurile in lipsa anvelopelor de iarna

Exista o serie de riscuri pe care cei care aleg sa nu isi schimbe anvelopele si le asuma:

Risc mai mare de accidente. Cauciucul de iarna este construit in asa fel incat sa aiba un comportament cat mai bun pe noroi si pe gheata. Acesta are o compozitie care ii permite sa isi pastreze supletea chiar si atunci cand temperatura scade sub 7 grade Celsius si care ii asigura o aderenta foarte buna. In cazul in care se pastreaza cauciucurile de vara, acestea se intaresc la temperaturi scazute si aluneca mult mai usor.

Risc de amenzi si probleme legale. Conducerea autovehiculelor pe drumurile care sunt acoperite de zapada, polei sau gheata, fara a avea anvelope de iarna, se pedepseste cu amenda de pana la 2500 de lei. De asemenea, soferii care nu isi doteaza masinile cu astfel de anvelope risca sa ramana fara certificatul de inmatriculare si sa nu mai poata circula.

Risc de a nu se acoperi pagubele in caz de accidente. Majoritatea companiilor de asigurari nu platesc despagubiri atunci cand masinile asigurate nu au anvelope de iarna iar temperatura exterioara este mai mica de 7 grade Celsius.

Reguli la montarea anvelopelor de iarna

Nu toate masinile trebuie sa fie echipate cu astfel de anvelope pe toate rotile. Spre exemplu autovehiculele cu masa mai mare de 3.5 tone si cele cu mai mult de 9 locuri, au nevoie de astfel e anvelope doar pe rotile axei de tractiune. Cele mai mici insa, trebuie sa fie echipate pe toate rotile cu cauciucuri destinate iernii.

Legislatia din Romania accepta doar anumite tipuri de anvelope pentru sezonul rece, iar acestea trebuie sa fie inscriptionate cu simbolurile „M+S”, M.S, MS sau M&S.

Trebuie sa se acorde o atentie foarte mare inscriptiei, in conditiile in care si anvelopele all season sunt inscriptionate cu M si S. De regula, pe langa aceasta inscriptie, anvelopele destinate exclusiv iernii mai au si inscriptia unui fulg de nea si a unui munte cu trei piscuri.

Desi exista si anvelope all season, care promit proprietati bune atat vara, cat si iarna, acestea reprezinta un compromis. Cel mai bine este sa se opteze pentru doua seturi de anvelope destinate anotimpului in care se conduce: un set pentru vara si unul pentru iarna.

Un top al anvelopelor de iarna poate fi gasit aici: https://www.odat.ro/top-cele-mai-bune-anvelope-de-iarna/

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Antonio

Antonio

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Violențele nejustificate…nasc reacții, durere și haos- EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Protestul Diasporei a fost îngrădit, a fost unul despre care se va scrie, se va povesti și începând cu ziua de astăzi se va cerceta de către Parchetul Militar.
Acest eveniment a fost asezonat cu o serie de violențe de neînchipuit, de intervenții în forță venite din partea Jandarmeriei Române. Această breaslă și-a dat în petec, invocând faptul că mulțimea a fost… violentă.
Acest lucru este departe de a fi adevărat, cu toate că s-a întâmplat, iar imaginile și materialele video care împânzesc internetul nu pot fi trecute cu vederea.
Mai mult decât atât, astăzi, cu cea mai mare nerușinare, purtătorii de cuvânt ai acestei instituții au spus că ” și-au făcut datoria” și au acționat în legitimitate.

Poate că am ajuns să retrăim scene de coșmar din epoci ce le consideram demult apuse… Însă, ceea ce cu toţii am aflat a fost faptul că nu am fost și nu ne-am închipuit că se va produce.
Cu toate acestea, am fost avertizaţi că se va întâmpla şi nu am vrut să credem. „Mersul până la capăt”, de a cere demisia unui sistem condus de oameni certați cu legea și cu bunul simț a fost înnabușit cu gaze lacrimogene, cu tunuri cu apă și cu intimidări, bastoane aplicate asupra populației strînse cu această ocazie.

Au existat și în mulțime agitatori, instigatori și chiar membrii ai unor așa-zise galerii de fotbal, dar care, spre surprinderea multora au fost lăsați în pace, chiar dacă au aruncat cu pietre , au incendiat arbuști și au provocat mult haos.

Dar, înainte de toate, să ne aducem aminte și de alt aspect. Au fost și alte avertizări. La conferinţa de presă ţinută cu câteva zile înainte, nişte ofiţeri de jandarmerie au semnalat, folosind obişnuitul limbaj de lemn, ”că se va întâmpla.”

Românii veniţi de departe pentru a protesta împotriva unor abuzuri s-au lovit de o metodă sistematică aplicată de Jandarmerie pentru a discredita orice viitoare mişcare de opoziţie. De aceea, fără să emit judecăți de valoare, îmi asum atunci când afirm că România a capotat și a ajuns la cheremul unor oameni politici care acționează împotriva propriului popor.

După aproape zece ore de gaze inhalate, vă pot spune cum a fost montată în scenă toată această mascaradă. Jandarmii au tensionat situaţia ,deoarece aveau obiceiul să trăgă şi să mute gardurile de colo colo, fără rost. De altfel au agitat mulţimea care era oricum inflamată, dar care nu era violentă. Apoi, începând cu ora 21 au început să lanseze salve cu gaze lacrimogene fără motiv, servite generos exact în faţă, de la mică distanţă, cu un cinism maxim, cum numai slugile stăpânilor lor ştiu să facă........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu