Criteriul National

Ariston Thermo România lansează Ariston NET, aplicația smart home ce permite controlul şi programarea centralei termice de la distanţă

Ariston Thermo România lansează Ariston NET, aplicația smart home ce permite controlul şi programarea centralei termice de la distanţă
octombrie 18
11:33 2016

București, 18 octombrie 2016                       Ariston Thermo România, liderul pieţei locale de centrale termice şi boilere electrice, lansează aplicația Ariston NET, care conferă inteligență centralei termice printr-o serie de funcţii de ultimă generaţie. Astfel, cu ajutorul Ariston NET centrala termică poate fi controlată de la distanţă, iar temperatura din locuință poate fi reglată cu ajutorul unui device mobil, de oriunde și oricând. În plus, folosirea noii aplicaţii poate  genera economii de până la 25% la consumul de energie. 

„Pe măsură ce stilul nostru de viață devine tot mai activ, smartphone-ul este soluția la aproape toate problemele legate de lipsa timpului. Locuințele devin astfel tot mai inteligente, iar confortul a devenit sinonim cu controlul de la distanță. În acest context am lansat noua aplicație Ariston NET, care permite gestionarea centralei termice de pe telefon oricând, de oriunde, având avantajul că poate genera o economie de costuri în ceea ce privește consumul de energie de până la 25%”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.

Ariston NET permite încălzirea locuinței de la distanță și pregătirea apei calde menajere în momentul oportun, înainte de întoarcerea proprietarilor acasă, singura condiție fiind o conexiune la Internet. Astfel, prin utilizarea acestei aplicații, confortul este dus la nivelul următor, datorită posibilității controlului multiplu. Cu ajutorul aplicaţiei se poate seta o temperatură diferită în fiecare cameră din locuință şi chiar pot fi gestionate sistemele de încălzire şi producere de apă caldă menajeră din mai multe locaţii.

Noua aplicaţie Ariston NET este compatibilă cu o centrală termică de ultimă generaţie Ariston din gamele Genus Premium Evo şi Clas Premium Evo. Pentru a putea fi instalată, este necesar ca centrala să fie echipată cu kit-ul multi-zone Ariston Sensys Net, compus din dispozitivul de termoreglare Sensys și din gateway, care apoi trebuie conectat prin wi-fi la Internet. Odată montate acestea, utilizatorul nu trebuie decât să descarce aplicaţia Ariston Net din GooglePlay sau App Store şi să o instaleze pe un telefon mobil sau pe o tabletă ce dispune de sistemul de operare iOS sau Android.

Care sunt funcționalitățile aplicației

Pentru o experiență de utilizare cât mai simplă, Ariston NET oferă 4 moduri prestabilite de funcționare: pentru iarnă, pentru oprire cu activarea funcţiei anti-îngheţ, pentru vară și pentru perioada vacanţei. Centrala devine astfel inteligentă și acționează conform setării, fără să fie nevoie de o verificare suplimentară.

De asemenea, prin activarea funcției Auto, centrala va funcționa conform temperaturilor din exteriorul și interiorul locuinței. Această funcție este și cea care are un rol important în reducerea semnificativă a consumului de energie, cu până la 25%, datorită optimizării în timp real. În plus, aplicaţia oferă sugestii de setare pentru reducerea consumului de gaz, printr-o monitorizare constantă a centralei termice.

O altă funcție importantă este programarea zilnică și săptămânală, în funcție de programul și stilul de viață al utilizatorilor. În plus, în cazul în care apare o problemă în funcționarea centralei, aplicația va transmite o notificare proprietarului, dar și centrului de service, dacă este activat serviciul de service la distanță. Nu în ultimul rând, Ariston NET aduce aminte utilizatorului şi de momentul potrivit pentru revizia centralei, generând totodată rapoarte legate de consumul de energie.

Odată cu lansarea aplicaţiei Ariston NET, compania vine în întâmpinarea noilor cerinţe ale clienţilor locali de centrale termice. Astfel, aceştia sunt tot mai interesaţi de produse de ultimă generaţie, ce asigură reduceri considerabile de costuri, cum este cazul centralelor termice în condensare.

Potrivit reprezentantului companiei, piaţa locală de centrale termice din România se află în plină maturizare, românii punând accent pe serviciile conexe precum service şi garanţii, pe funcţiile oferite, preţul nemaifiind principalul criteriu de achiziţie. Această orientare este tot mai vizibilă începând cu septembrie 2015 când, odată cu introducerea normativelor europene ErP, centralele termice în condensare au câştigat tot mai mult teren datorită avantajelor precum consumul redus de gaz şi emisiile reduse de noxe.

„Piaţa de centrale termice se îndreaptă tot mai mult către segmentul înlocuirilor produselor instalate în urmă cu peste 10 ani. Desigur, un procent important este deţinut şi de noile instalări, acestea fiind, de cele mai multe ori, determinate de debranşările de la sistemul centralizat de încălzire”, a completat Cătălin Drăguleanu.

Numărul debranşărilor a crescut cu 78%  în primele 8 luni din 2016, comparativ cu anul anterior 

Conform unei analize* realizate de Ariston Thermo România, de la începutul anului şi până la finele lunii august, 10.736 de familii din România au luat decizia de a renunţa la sistemul centralizat de încălzire. Numărul acestora este cu 78% mai mare comparativ cu cel raportat în perioada similară din 2015. Astfel, cele peste 10.700 de familii au optat pentru un sistem propriu de încălzire, centrala termică cu funcţionare pe gaz fiind principala alegere.

„Studiile derulate periodic arată că românii înţeleg tot mai mult avantajele unei centrale termice proprii şi sunt tot mai receptivi către noile tehnologii în acest sens. Astfel, datele oficiale arată că, din anul 2012 şi până în prezent, peste 202.674 de familii au decis să renunțe la sistemul centralizat de încălzire, iar cea mai mare parte a acestora a optat pentru instalarea unei centrale termice de apartament pe gaz”, a mai adăugat Cătălin Drăguleanu.

Raportat la situaţia din primele opt luni din acest an, conform datelor ANRSC, în topul judeţelor unde s-au raportat cele mai multe debranşări se află Galaţi, unde 3.670 de apartamente figurează ca debranşate. Pe locurile următoare în top se află Timiş, cu peste 2.200 de apartamente, şi Hunedoara, cu peste 1.700 de familii ce au renunţat la sistemul centralizat.

„Din 2002 şi până în prezent, sistemul centralizat din România a pierdut cca. 50% dintre abonaţi. Astfel, dacă în 2002 erau branşate cca. 2,48 milioane de locuinţe, la finele lunii august 2016 mai erau racordate doar 1,25 milioane de locuinţe. În acelaşi timp însă, parcul de centrale termice instalate a crescut substanţial, cu cca. 436%, de la cca. 410.000 de unităţi în 2002, la peste 2,2 milioane în acest moment”, a afirmat Cătălin Drăguleanu.

Harta încălzirii – tot mai puţine locuinţe branşate în întreaga ţară

Analiza realizată de Ariston Thermo România pe baza datelor raportate de ANRSC mai arată că, la finele lunii august 2016, doar 26% dintre locuinţele din mediul urban din România mai erau branşate la sistemul centralizat de încălzire. De asemenea, în 9 judeţe din ţară întreaga populaţie a ales debranşarea şi foloseşte sisteme proprii de încălzire a locuinţei. În plus, alte 13 judeţe au mai puţin de 10% dintre locuinţe racordate la CET-uri.

„Alte 17 judeţe din România mai au branşate doar între 10 şi 50% dintre locuinţe, în timp ce doar două judeţe şi Capitala mai au conectate puţin peste 50% dintre apartamente”, a arătat Country Managerul companiei.

De asemenea, acesta a subliniat că Bucureşti este oraşul care însumează cca. 45% din totalul apartamentelor branşate la sistemul centralizat de încălzire din România.

ariston-net_hand weekly_scheduling_scenarios-ro

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Criteriul.ro

Criteriul.ro

Ziar national de informatii si opinii.

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro