Criteriul National

Artă pe scena TNB: o actriţă îşi dă jos chiloţii pe sub fustă şi primeşte curele la poponeaţă

Artă pe scena TNB: o actriţă îşi dă jos chiloţii pe sub fustă şi primeşte curele la poponeaţă
noiembrie 20
21:02 2016

imag-articol

 

Buc, 19nov2016, ora19:00, TNB     –      Amintirea spectacolelor din perioada studentiei este cateodata mai vie decat ale altora mai recent urmarite si tot timpul apoi am regretat ca nu am profitat mai mult de orferta culturala din capitala asa ca m-am gandit sa revin ieri la Teatrul National Bucuresti pentru a retrai amintiri mai vechi si pentru a vedea pe scena la lucru mai tinerii actiori. Am avut mare noroc si am prins un loc chiar in fata la o piesa mai mult decat celebra – „Visul unei nopti de vara„-  cu o distributie deosebita: Maia Morgenstern, Marius Bodochi, Claudiu Bleont, Gheorghe Ifrim si altii. Sala putin cam rosie, dar frumos reamenajata, lucrarile de modernizare care au redat imaginea teatrului de alta-data sunt de apreciat.

image-2015-12-2-20636150-41-visul-unei-nopti-vara-foto-florin-ghioca

 

maia-iq8ozdvc64

 

Supriza cea mai mare si la care cred ca nu m-as fi asteptat niciodata, a aparut imediat dupa deschiderea cortinei. In locul in care ultima data, cand eram student,  i-am vazut pe scena pe Radu Beligan, Gheorghe Dinica si Marin Moraru, mare mi-a fost mirarea sa-mi apara in fata ochilor un adevarat dezmat, un circ grotesc al unor „moderni actori” care mai mult dezbracati decat imbracati in toate ciudateniile (curele de piele pe copane, casca cu coarne, cizme in forma de copita, manusi cu gheare rosii) dansau si se frecau intre ei ca niste apucati, mimand un act sexual intr-un profund moment de expresie artistica ?! M-am intrebat mai multe minute la rand daca este realitate ce vad in fata ochilor, m-am uitat de mai multe ori in sala care era plina ochi sa vad daca si altii sunt socati si am avut impresia ca visez. Am rezistat in jur de 20 de minute pana cand o actrita si-a dat jos chiloteii pe sub fusta si un alt actor o batea cu cureaua la poponeata declarandu-si unul-altuia cat de mult se iubesc. Am ridicat in picioare jumatate din randul meu si am iesit din sala in timpul spectacolului. Daca cineva are curiozitatea sa vada cum este aceeasi lucrare pusa in scena in vest de catre actori care nu sunt asa de moderni ca ai nostri, poate urmari AICI.

barbierul

Soc si groaza, scena 2

Ridic de la garderoba rucsacul si geaca si ies bulversat pe usa TNB nestiind daca trebuie sa sun la 112 sau sa-mi cumpar un bilet doar dus catre planeta Marte. Am gasit mai convenabil un bilet RATB si am ajuns la fix in pauza la opera la spectacolul Barbierul din Sevilla. Mandru fost licean cantaret la cor m-am asezat eu la balcon, linistit ca acum sunt cu „ai mei” nu cu actorii aceia care aiuresc si m-am facut ca uit ce ne spunea profesorul de teatru la colegiu:,,scena este un loc sacru”. Se deschide cortina, ce sa vezi, mare surpriza, decorul se compunea dintr-o structura pe trei nivele ca sugestie a unei cladiri de locuit, dar sectionata pentru a deschide incaperile publicului. Ce sa vezi nenica, la subsol, in fosa era bineinteles orchestra, la primul nivel doi tenori, la nivelul doi o doamna in halat, iar la nivelul trei, soc si groaza, doua domnisoare in bikini si sutien. Ma uit iar ca vitelul in stanga si in dreapta, tot balconul plin de minori, jos in sala toata lumea linistita. Ma ridic si plec sperand ca ma trezesc odata din visul acesta bizar.

Din interactiunea cu societatea ,,moderna,, am manifestat si eu poate excese comportamentale cateodata dar linistit pe undeva ca bastionul decentei este bine aparat de intitutiile de cultura. Mare mi-a fost mirarea sa observ ca lucrurile nu stau deloc asa. Stau si ma gandesc acum ce oare mai urmeaza sa mai vad, daca ar veni poate si preotii in tanga la slujba in viitor, cred ca tabloul ar fi complet.

Comentarii

Comentarii

Tags
TNB

Despre autor

Andrei Chivu

Andrei Chivu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro