Criteriul National

Artista Irina Neacșu va expune o expoziție inedită intitulată „Life of Bulbs”

Artista Irina Neacșu va expune o expoziție inedită intitulată „Life of Bulbs”
mai 09
18:10 2018

Prima expoziție care readuce în premieră în România o artă uitată intitulată „Life of Bulbs” se va desfășura în grădinile botanice din București și din Cluj. Această inedită expoziție ce aparține artistei Irina Neacșu invită publicul să descopere altfel florile de grădină și să participe la ateliere de ilustrație botanică la București și la Cluj.

Artista Irina Neacșu în atelierul său (1)

Artista și designer-ul Irina Neacșu va prezenta la Grădina Botanică „Dimitrie Brândza” a Universității București, pe 17 mai cât și la Grădina Botanică „Alexandru Borza” din Cluj-Napoca, pe 22 iunie, prima expoziție care readuce în atenția publicului o formă de artă uitată în România: ilustrația botanică. „Life of Bulbs” este o călătorie inedită în universul spectaculos al florilor de grădină, dar și o provocare ca oamenii să privească mai des natura, ce poate funcționa ca „o oglindă sau un spațiu de regăsire”.

Cu o pasiune rară pentru o artă uitată în România – ilustrația botanică –, artista și designer-ul Irina Neacșu invită publicul să redescopere valoarea și poezia naturii printr-o tehnică aparte, celebră însă la nivel internațional: reprezentarea plantelor la scară naturală, 1:1, alături de reprezentări artistice de o eleganță filozofică, realizate în acuarelă, prentru care se folosesc flori mărime autentică, dar și schițe din literatura științifică botanică. Pentru o astfel de lucrare de ilustrație botanică, Irina Neacșu folosește o tehnică ce presupune și până la 60 de ore de lucru pentru o ilustrație.

Vernisajul expoziției „Life of Bulbs” va avea loc pe 17 aprilie, de la ora 18.00, la Grădina Botanică „Dimitrie Brândza” a Universității București, în spațiul „Casa Roșie”– situat lângă Grădina Istorică, urmând să fie itinerată și la Grădina Botanică din Cluj, începând cu 22 iunie.

„Life of Bulbs” va reuni un număr de 26 de astfel de ilustrații botanice, reprezentând flori de grădină. Una dintre ilustrații înfățișează o specie pe cale de dispariție, Fritillaria sau Laleaua Pestriță. Această plantă protejată a început să fie cultivată în alte țări în regim controlat, ca floare de grădină.

Expoziția din București va fi deschisă gratuit publicului Grădinii Botanice „Dimitrie Brândza” a Universității București și va putea fi vizitată până pe data de 10 iunie. Vernisajul expoziției programat pentru 17 mai va fi urmat în zilele de weekend – 19 și 20 mai – de o sesiune de două ateliere intensive, adevărate master-classes de ințiere în arta botanică. Timp de cinci ore, Irina Neacșu va lucre alături de cei înscriși și le va prezenta secretele tehnicii ilustrației botanice. Publicul poate însă accesa site-ul inworkshops.com pentru a vedea programul viitoarelor ateliere organizate de artistă.

„Life of Bulbs” prezintă pentru prima dată un demers de artă botanică contemporană în România. Narcise, lalele sau zambile se dezvăluie privitorilor și invită la o reflecție despre drumul vieții cu transformările sale – de la frumusețe la efemeritate.

Lalele

„Ilustrațiile propun o retorică a imprevizibilului, atât de apropiată de viața însăși. Publicul poate vedea transformarea și frumusețea în toate etapele sale. Este un ciclu de viață prin care trecem cu toții, iar noi oamenii, privind, putem să aprofundăm adevărurile care ne marchează viața. Cred că tocmai natura ne poate oferi, inepuizabil, lecțiile cele mai frumoase și poate fi acea oglindă, dar și acel spațiu de renaștere interioară de care avem atât de mare nevoie astăzi. În egală măsură, arta botanică este și o formă de păstrare a memoriei, a istoriei – multe dintre speciile rare de plante sau chiar dintre cele pe cale de disparție rămân alături de noi, atât pentru studiu, cât și pentru contemplare și cunoaștere în sine, prin intermediul acestor ilustrații botanice.

Ilusrație botanică în lucu

În România, celebrăm tradiția deschisă de venerabila Angiolina Santocono în ilustrația botanică dedicată florilor salbatice la începutul secolului XX. Ultimii cinci ani au fost marcați de proiectul Transylvania Florilegium, organizat de Prince’s School of Traditional Art și Prince of Wells’s Foundation Romania, care însă nu a avut ca participant niciun membru din România. Ce îmi propun este să readuc în atenția publicului larg, prin demersul meu artistic, această artă atât de valoroasă. ”, a declarat pentru presă artista și designer-ul Irina Neacșu.

Narcise

Irina Neacșu este în prezent artist botanic în cadrul American Society of Botanical Artists. A absolvit Universitatea de Artă din Roma și Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu din București și a făcut cursuri de specializare în Olanda. În anul 2017, a lansat cartea de artist Herbarium– un ierbar ilustrat dedicat plantelor medicinale din flora spontană a României, iar în 2016, a lansat o colecție unică de artă decorativă și design, intitulată Herbarium Transylvania.
Arta botanică are deja o lungă tradiție în țări precum Marea Britanie, Franța, Olanda sau Australia, și reunește în echipe complexe cercetători, artiști, botaniști, oameni de știință și producători în domenii conexe din toată lumea.
Lucrările originale ale artistei Irina Neacșu vor fi disponibile la finalul celor două expoziții în atelierul său personal, Atelier Irina Neacșu (Strada Poarta Schei, 6), din Brașov, precum și online, la shop.irinaneacsu.com. Site-ul de portofoliu al Irinei Neacșu este irinaneacsu.com.

Sursa foto Irina Neacșu

Platforma Criteriul Național mulțumește doamnei Ana-Maria Onisei pentru acest comunicat de presă

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Pericolul autocrației din Europa - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Motto ”Democraţia este nonautocraţie, contrariul perfect al autocraţiei. Aceasta înseamnă că democraţia denotă un sistem politic caracterizat prin refuzul puterii personalizate, a puterii asupra cetăţenilor. Puterea nu este «proprietatea» nimănui. Aşadar, conducătorii vor deţine această funcţie ca urmare a desemnării libere, neîngrădite, de către cei care urmează să fie conduşi. Cu alte cuvinte, oricând puterea celorlalţi de a desemna pe cineva este contrafăcută sau anihilată pentru că dezacordul este zădărnicit ori nu ni se oferă alternative – democraţia este ucisă chiar când începe să funcţioneze.”

definiţie de Giovanni Sartori

Recursul emoțional al tuturor teoriilor conspirației reziduale, care se multiplică și iau amploare duce la instabilitate. Totul se metamorfozează, iar formele de impunere, de guvernare își pierd din atribuțiile esențiale. Mecanismul este unul atent monitorizat , dar pretutindeni au apărut chiar unii ce se erijează în „specialiști” care, foarte bine și temeinic pregatiți au drept obiectiv propagarea acestor forme autoritare de impunere a sclaviei postmoderniste în ”adevăruri indubitabile” care se află și nu se elimină decât până la următoarea formă. De fapt, fără să ne mai ferim de cuvinte, tot acest angrenaj face parte din proiectul denumit The New Order, despre care se cunosc foarte puține aspecte.

Mecanismul presupune un efort corelat, susținut, pe deplin integrat în structurile fiecăruia dintre noi, îndeosebi în cele psiho-somatice, în care acești „apologeți ai Noii Ordini” fac eforturi susținute și doresc să-i acceptăm cu toate idiosincraziile lor.
Totuși, dacă de la naștere am primit de la Dumnezeu daruri și haruri precum inteligența, intuiția, analiza, comparația,evaluarea etc ca metode chiar și gradul de receptivitate al nostru poate să ne dea semnale puternice. O importanță aparte, din stadiul de zvon până la cel de informație pe deplin asumată, conștientizată și reverificată ne revine pe deplin, ad integram.Totul se poate lumina, se poate limpezi, numai cercetând cu atenție, argumentând sau identificând cauzele și mai apoi, descoperind chiar ” firul roșu”, în toată splendoarea și eficacitatea, simplitatea sa.

Din capul locului vă spun că nu am pretenția că le-aș fi descoperit recent sau discutat în premieră. Suma totală de elemente care alcătuiesc acest tablou aflat mereu în mișcare poate surprinde pe absolut oricine. Însă, nu fac apologia vreunei direcții sau regimuri (de orice natură),ci, doresc doar să vă semnalez pericolele mascate foarte bine de către „înalta clasă” care are scopul bine conturat de a ne îngrozi și a ne asupri în continuu.

În cele ce urmează, urmând „politica pașilor mărunți” am să vă expun, câte ceva din trend-ul general, pe deplin meschin al actualei cât și viitoarei configurații a ceea ce denumim a fi construcție cu caracter politic, guvernamental.
Toate acestea se petrec chiar sub ochii noștri, ai tuturor celor care viețuim pe aceste meleaguri. Sumă de evenimente necesită o tratare mult mai amplă, chiar mai serioasă, dar din lipsă de timp ,energie și spațiu,voi încerca să rezum sau să realizez un fel de frescă, fără a avea la dispoziție vreo culoare sau opinie vehiculată, interpretată sau răstălmăcită.…...

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu