Criteriul National

Artista Irina Neacșu va expune o expoziție inedită intitulată „Life of Bulbs”

Artista Irina Neacșu va expune o expoziție inedită intitulată „Life of Bulbs”
mai 09
18:10 2018

Prima expoziție care readuce în premieră în România o artă uitată intitulată „Life of Bulbs” se va desfășura în grădinile botanice din București și din Cluj. Această inedită expoziție ce aparține artistei Irina Neacșu invită publicul să descopere altfel florile de grădină și să participe la ateliere de ilustrație botanică la București și la Cluj.

Artista Irina Neacșu în atelierul său (1)

Artista și designer-ul Irina Neacșu va prezenta la Grădina Botanică „Dimitrie Brândza” a Universității București, pe 17 mai cât și la Grădina Botanică „Alexandru Borza” din Cluj-Napoca, pe 22 iunie, prima expoziție care readuce în atenția publicului o formă de artă uitată în România: ilustrația botanică. „Life of Bulbs” este o călătorie inedită în universul spectaculos al florilor de grădină, dar și o provocare ca oamenii să privească mai des natura, ce poate funcționa ca „o oglindă sau un spațiu de regăsire”.

Cu o pasiune rară pentru o artă uitată în România – ilustrația botanică –, artista și designer-ul Irina Neacșu invită publicul să redescopere valoarea și poezia naturii printr-o tehnică aparte, celebră însă la nivel internațional: reprezentarea plantelor la scară naturală, 1:1, alături de reprezentări artistice de o eleganță filozofică, realizate în acuarelă, prentru care se folosesc flori mărime autentică, dar și schițe din literatura științifică botanică. Pentru o astfel de lucrare de ilustrație botanică, Irina Neacșu folosește o tehnică ce presupune și până la 60 de ore de lucru pentru o ilustrație.

Vernisajul expoziției „Life of Bulbs” va avea loc pe 17 aprilie, de la ora 18.00, la Grădina Botanică „Dimitrie Brândza” a Universității București, în spațiul „Casa Roșie”– situat lângă Grădina Istorică, urmând să fie itinerată și la Grădina Botanică din Cluj, începând cu 22 iunie.

„Life of Bulbs” va reuni un număr de 26 de astfel de ilustrații botanice, reprezentând flori de grădină. Una dintre ilustrații înfățișează o specie pe cale de dispariție, Fritillaria sau Laleaua Pestriță. Această plantă protejată a început să fie cultivată în alte țări în regim controlat, ca floare de grădină.

Expoziția din București va fi deschisă gratuit publicului Grădinii Botanice „Dimitrie Brândza” a Universității București și va putea fi vizitată până pe data de 10 iunie. Vernisajul expoziției programat pentru 17 mai va fi urmat în zilele de weekend – 19 și 20 mai – de o sesiune de două ateliere intensive, adevărate master-classes de ințiere în arta botanică. Timp de cinci ore, Irina Neacșu va lucre alături de cei înscriși și le va prezenta secretele tehnicii ilustrației botanice. Publicul poate însă accesa site-ul inworkshops.com pentru a vedea programul viitoarelor ateliere organizate de artistă.

„Life of Bulbs” prezintă pentru prima dată un demers de artă botanică contemporană în România. Narcise, lalele sau zambile se dezvăluie privitorilor și invită la o reflecție despre drumul vieții cu transformările sale – de la frumusețe la efemeritate.

Lalele

„Ilustrațiile propun o retorică a imprevizibilului, atât de apropiată de viața însăși. Publicul poate vedea transformarea și frumusețea în toate etapele sale. Este un ciclu de viață prin care trecem cu toții, iar noi oamenii, privind, putem să aprofundăm adevărurile care ne marchează viața. Cred că tocmai natura ne poate oferi, inepuizabil, lecțiile cele mai frumoase și poate fi acea oglindă, dar și acel spațiu de renaștere interioară de care avem atât de mare nevoie astăzi. În egală măsură, arta botanică este și o formă de păstrare a memoriei, a istoriei – multe dintre speciile rare de plante sau chiar dintre cele pe cale de disparție rămân alături de noi, atât pentru studiu, cât și pentru contemplare și cunoaștere în sine, prin intermediul acestor ilustrații botanice.

Ilusrație botanică în lucu

În România, celebrăm tradiția deschisă de venerabila Angiolina Santocono în ilustrația botanică dedicată florilor salbatice la începutul secolului XX. Ultimii cinci ani au fost marcați de proiectul Transylvania Florilegium, organizat de Prince’s School of Traditional Art și Prince of Wells’s Foundation Romania, care însă nu a avut ca participant niciun membru din România. Ce îmi propun este să readuc în atenția publicului larg, prin demersul meu artistic, această artă atât de valoroasă. ”, a declarat pentru presă artista și designer-ul Irina Neacșu.

Narcise

Irina Neacșu este în prezent artist botanic în cadrul American Society of Botanical Artists. A absolvit Universitatea de Artă din Roma și Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu din București și a făcut cursuri de specializare în Olanda. În anul 2017, a lansat cartea de artist Herbarium– un ierbar ilustrat dedicat plantelor medicinale din flora spontană a României, iar în 2016, a lansat o colecție unică de artă decorativă și design, intitulată Herbarium Transylvania.
Arta botanică are deja o lungă tradiție în țări precum Marea Britanie, Franța, Olanda sau Australia, și reunește în echipe complexe cercetători, artiști, botaniști, oameni de știință și producători în domenii conexe din toată lumea.
Lucrările originale ale artistei Irina Neacșu vor fi disponibile la finalul celor două expoziții în atelierul său personal, Atelier Irina Neacșu (Strada Poarta Schei, 6), din Brașov, precum și online, la shop.irinaneacsu.com. Site-ul de portofoliu al Irinei Neacșu este irinaneacsu.com.

Sursa foto Irina Neacșu

Platforma Criteriul Național mulțumește doamnei Ana-Maria Onisei pentru acest comunicat de presă

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu