Criteriul National

ASIGURATORII AUTO ȘI LUPTA ÎMPOTRIVA ȘOFERILOR

ASIGURATORII AUTO ȘI LUPTA  ÎMPOTRIVA ȘOFERILOR
martie 25
21:15 2015

   O tamponare ușoară, un acroșaj în trafic pe fondul neatenției? Toate acestea duc în final către firmele de asigurări auto, care trebuie să constate daunele și să aprobe reparațiile ulterioare. Imaginea este una idilică, deoarece realitatea este mereu alta.

Din momentul în care s-a introdus în legislație constatarea amiabilă, pentru numeroși șoferi ce au suferit avarieri ușoare ale autovehiculelor, s-a dezlănțuit coșmarul. Din acest moment nu mai pot învinui în totalitate pe cei care i-au accidentat, vina împărțindu-se în mod egal la ambii conducători implicați în coliziune. O astfel de încadrare nu apare doar în scriptele Poliției Rutiere, ci și în cele ale firmelor de asigurări auto. Ce înseamnă acest lucru? Ei bine, poate însemna că, unii asiguratori nu sunt obligați să suporte 100% costul daunelor. Mai precis, asiguratorul celui care a provocat accidentul poate plăti celui considerat victima coliziunii, doar jumătate din poliță. Restul banilor necesari se impune să vină fie din buzunarul propriu, fie din polița CASCO dacă ea există.

Acesta este și motivul pentru care apar divergențele ulterioare, păgubitul fiind adesea victima unui sistem nu foarte bine pus la punc, cu portițe optime pentru cei care știu să le descopere. De aceea este bine să se țină cont de anumite situații, carea, dacă se soldează cu un accident, pot primi aviz de ”daună comună”. Situații precum  cea când un autoturism oprit sau staţionat neregulamentar este acroşat de o altă maşină. Poliția poate stabili drept vinovat pe cel care a produs acroșajul, iar cel parcat neregulamentar primește o amendă pentru nerespectarea regulilor. Totuși la firmele de asigurări, astfel de evenimente nu sunt despăgubite.  De asemenea, o situație care nu aduce cu sine nimic bun pentru un conducător auto nevinovat, este cea în care, dacă ambele autoturisme implicate în accident circulau pe benzi diferite, dar pe aceeași direcție de mers, și la un moment dat decid să schimbe direcșia de mers, cel care acroșează nu deție vina în totalitate. La fel este și în cazul în care o mașină iese din coloană și acroșează o alta care își vede regulamentar de traseu. În toate aceste cazuri mai toate firmele de asigurări auto vor acoperi doar în proporție de 50% valoarea pagubei.

Pentru a se diminua acest gen de neplăceri se ia în calcul înființarea Corpului Experţilor şi Evaluatorilor Tehnici din România (CEETAR). Aceștia vor înlocui inspectorii de daune ai firmelor de asigurări și vor fi un serviciu externalizat, independent de interesele directe ale firmei în cauză.

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo