Criteriul National

ASIGURATORII AUTO ȘI LUPTA ÎMPOTRIVA ȘOFERILOR

ASIGURATORII AUTO ȘI LUPTA  ÎMPOTRIVA ȘOFERILOR
martie 25
21:15 2015

   O tamponare ușoară, un acroșaj în trafic pe fondul neatenției? Toate acestea duc în final către firmele de asigurări auto, care trebuie să constate daunele și să aprobe reparațiile ulterioare. Imaginea este una idilică, deoarece realitatea este mereu alta.

Din momentul în care s-a introdus în legislație constatarea amiabilă, pentru numeroși șoferi ce au suferit avarieri ușoare ale autovehiculelor, s-a dezlănțuit coșmarul. Din acest moment nu mai pot învinui în totalitate pe cei care i-au accidentat, vina împărțindu-se în mod egal la ambii conducători implicați în coliziune. O astfel de încadrare nu apare doar în scriptele Poliției Rutiere, ci și în cele ale firmelor de asigurări auto. Ce înseamnă acest lucru? Ei bine, poate însemna că, unii asiguratori nu sunt obligați să suporte 100% costul daunelor. Mai precis, asiguratorul celui care a provocat accidentul poate plăti celui considerat victima coliziunii, doar jumătate din poliță. Restul banilor necesari se impune să vină fie din buzunarul propriu, fie din polița CASCO dacă ea există.

Acesta este și motivul pentru care apar divergențele ulterioare, păgubitul fiind adesea victima unui sistem nu foarte bine pus la punc, cu portițe optime pentru cei care știu să le descopere. De aceea este bine să se țină cont de anumite situații, carea, dacă se soldează cu un accident, pot primi aviz de ”daună comună”. Situații precum  cea când un autoturism oprit sau staţionat neregulamentar este acroşat de o altă maşină. Poliția poate stabili drept vinovat pe cel care a produs acroșajul, iar cel parcat neregulamentar primește o amendă pentru nerespectarea regulilor. Totuși la firmele de asigurări, astfel de evenimente nu sunt despăgubite.  De asemenea, o situație care nu aduce cu sine nimic bun pentru un conducător auto nevinovat, este cea în care, dacă ambele autoturisme implicate în accident circulau pe benzi diferite, dar pe aceeași direcție de mers, și la un moment dat decid să schimbe direcșia de mers, cel care acroșează nu deție vina în totalitate. La fel este și în cazul în care o mașină iese din coloană și acroșează o alta care își vede regulamentar de traseu. În toate aceste cazuri mai toate firmele de asigurări auto vor acoperi doar în proporție de 50% valoarea pagubei.

Pentru a se diminua acest gen de neplăceri se ia în calcul înființarea Corpului Experţilor şi Evaluatorilor Tehnici din România (CEETAR). Aceștia vor înlocui inspectorii de daune ai firmelor de asigurări și vor fi un serviciu externalizat, independent de interesele directe ale firmei în cauză.

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

AU TRECUT DOI ANI DE LA TRAGEDIA DIN CLUBUL COLECTIV… CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Au trecut deja destul de repede doi ani de la tragedia din clubul Colectiv. Neputința pe care au trăit-o majoritatea în acele zile coroborate și cu revolta care a urmat, rămân încă bine întipărite în memoria multora. Multitudinea de evenimente de comemorare din aceste zile ne arată că nu suntem dispuși să lăsăm umbra uitării să se aștearnă în urma incendiului care a luat 64 de vieți.

Colectiv este acea mărturie de netăgăduit, acea expresie plină de tragism pe care și din care foarte puțini au putut înțelege câte ceva. Cert este că lumea a rămas marcată pe moment, ca mai pe urmă, aproape ireversibil, inexplicabil, cu aceeași doză de cinism…a alunecat pe partea uitării.

Momentul Colectiv ne-a adus nu doar pierderea unor oameni de care suntem cu toții iremediabil legați. Ci, a fost vorba și de un fel de trezire involuntară, care ne-a pus în față un adevăr crud: corupția chiar ucide. Iar, dacă stăm și reflectăm câteva momente, fără a avea pretenția de a ne situa în postura de ”judecători”, cu acea durere a omului rănit, vom ajunge la anumite concluzii, despre care s-a tot scris și strigat cu voce tare, sinonimă cu acea dorință de a nu renunța până în ziua în care vom transcede și ne vom alătura lor, cu mențiunea și rugămintea adresată Cerului de a nu avea acel tragic sfârșit!

Tineri aceia deosebiți nu meritau să moară în asemenea chinuri. Tineri aceia meritau tratați cu mare grijă de către cei specializați și în măsură să îi aline, să le asigure o speranță…Dar, din nefericire, nimeni și nimic nu au putut să le schimbe destinul.

Așa s-a ajuns cu acțiunea de a protesta, atunci când o mare de oameni a decis să strige și să vocifereze, pe deplin întemeiat contra lentorii, neajunsurilor, incapacității Sistemului. Astfel, fără de acest spirit civic, care ulterior a fost confiscat de către unele partide nu se putea face vreo schimbare.

Datoria, dreptul de a manifesta, de a dezbate cu argumente, de a vocifera atunci când guvernanții greșesc și de a semna petiții pentru a cere și a obține o schimbare veritabilă este unul garantat de bunul simț, dacă de Constituție, se tot încearcă, spre a fi eliminat, treptat-treptat.........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo