Criteriul National

Asociatia Constanta ia Atitudine: Scrisoare deschisa in privinta locurilor de parcare din orasul Constanta

Asociatia Constanta ia Atitudine: Scrisoare deschisa in privinta locurilor de parcare din orasul Constanta
mai 08
11:43 2015

Constănțenii suferă din cauza lipsei locurilor de parcare. În anul 2012, polițiștii spuneau că sunt 12.150 de locuri, din care 11.420 erau rezervate, deci parcări la liber erau mai puțin de o mie. Dumneavoastră, consilierii locali, ați inițiat în primăvara acestui an un demers de inventariere a locurilor de parcare – o ințiativă binevenită, dar care trebuia să aibă loc mult mai devreme.

Chiar dacă suntem șoferi, chiar dacă suntem pietoni, constatăm pe pielea noastră lipsa locurilor de parcare. În primul caz nu avem unde să ne lăsăm mașinile, în al doilea nu avem pe unde să circulăm, pentru că majoritatea tortuarelor sunt ocupate. Salutăm faptul că primăria a început asfaltarea trotuarelor și sperăm că face acest lucru pentru pietoni, nu pentru mașini.

Din fericire, pentru această problemă există soluții. Nu trebuie să inventăm roata, au făcut-o alții înaintea noastră.

Una dintre soluțiile pe care vi le propunem este realizarea unor parcări inteligente. Acestea au fost deja amplasate cu succes în București, de exemplu. Tehnologia este importată din Coreea de Sud și are cel puțin două avantaje: este relativ ieftină și nu ocupă mult spațiu. Aveți aici un videoclip de prezentare a sistemului: https://www.youtube.com/watch?v=kNfNCmHIHRc.

O astfel de parcare se folosește în multe locuri din lume, se poate ridica în numai șase zile și costă 8.000 de euro pentru fiecare loc de parcare creat. Nu, nu este mult, domnilor consilieri. Vă reamintim că parcarea de la Spitalul Județean Constanța a costat 16.899.170 de lei și a creat 265 de locuri de parcare, ceea ce înseamnă 63.770 de lei pentru un loc, adică aproape 15.000 de euro! Vă propunem, așadar, un proiect la jumătate de preț.

În București taxa impusă de Primăria Sectorului 6 pentru un astfel de loc de parcare este de 100 de lei pe lună. Suntem convinși că și în Constanța s-ar găsi foarte mulți șoferi care să plătească această sumă pentru un astfel de loc de parcare modern.

Aceasta nu este singura soluție. Pe piață mai există parcări de tip Lego, automatizate și performante. Pe o suprafață de 200 mp se pot gara până la 50 de autoturisme. Și acest sistem se implementează în București.

O soluție imediată pentru a veni în beneficiul pietonilor este montarea de stâlpi pe trotuare, care să le lase acestora spațiul minim de un metru, prevăzut de lege, pentru a putea circula.

Problema cea mai importantă este a fondurilor. Așa cum Primăria Constanța a reușit să atragă milioane de euro din fonduri europene, suntem convinși că o poate face și pentru astfel de proiecte. Viceprimarul Decebal Făgădău a dovedit că se poate și nu vedem de ce nu ar fi capabil să continue.

Propunerea noastră concretă este de a construi o parcare inteligentă în zona Primăriei Constanța, la intrarea în Piața Ovidiu. În funcție de modul în care va fi primită inițiativa de constănțeni, astfel de parcări inteligente ar putea fi extinse în tot orașul.

O a doua soluție este ca primăria să apeleze la credite bancare, pe care să le returneze apoi din taxa încasată pe acele locuri, așa cum se întâmplă în București.

În fine, a treia soluție este să se taie din cheltuielile pe care primăria le are cu firmele de casă. Economii se pot face și constănțenii care plătesc taxe și impozite au dreptul să trăiască civilizat.

A patra soluție este încurajarea transportului cu bicicletele. Propunem crearea de piste de bicicliști și amplasarea în locuri strategice a rastelurilor pentru parcarea acestora.

Nu este nevoie decât de voință pentru a face ceva bun pentru constănțeni și de unul sau mai mulți consilieri cu curaj, care să propună un astfel de proiect.

Andrei Popescu
Președinte Asociația Constanța Ia Atitudine

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul