Criteriul National

Audrey Hepburn: de la aristocrație la malnutriție

Audrey Hepburn: de la aristocrație la malnutriție
octombrie 02
22:52 2015

audrey-hepburn-394261_1280

Pe 4 mai 1929, în districtul Ixelles (Belgia), se naște una dintre cele mai frumoase femei din toate timpurile. Audrey Hepburn (Audrey Kathleen Ruston) a fost o actriță de origine belgiană și un simbol al cinematografiei.

Mama sa, baroneasa olandeză Ella van Heemstra, făcea parte dintr-o familie aristocrată. Tatăl său, Joseph Victor Anthony Ruston, fost consul onorific britanic în Indiile Olandeze de Est, se afla la cea de-a doua căsătorie. În anul 1935, cuplul divorțează, iar Audrey rămâne în grija mamei sale. Ea a frecventat o școală de fete din Kent (Anglia). Aici, micuța primește o educație aleasă, însă extrem de strictă. Patru ani mai târziu, Audrey Hepburn se mută în Arnhem, un oraș din Olanda, și începe cursurile Conservatorului.

În timp ce artista empatizează cu dansul clasic, Anglia este devastată de al II-lea război mondial. Orașul Arnhem este răvășit de trupele germane, iar consecințele războiului își lasă amprenta chiar și în viața celor ce făceau parte din familii bogate. Audrey se întâlnește cu o situație nouă, iar sensibilitatea ei nu o ajută să gestioneze dificultățile. Ea ajunge să sufere de o cumplită depresie, iar lipsa hranei, frigul și toate restricțiile impuse în acea vreme o aduc în pragul unei sănătăți fragile.

Hepburn a avut probleme de sănătate legate de o nutriție insuficientă. Pe fondul acestei nutriții deficitare, tânăra a dezvoltat o anemie acută. De asemenea, nu a scăpat nici de problemele respiratorii. În perioada respectivă, ea a suferit de malnutriție. După sfârșitul războiului, Audrey continuă cursurile de balet în Amsterdam, alături de coregraful Sonia Gaskell. Pentru a-și asigura întreținerea, tânăra artistă a lucrat ca model și a predat arta dansului.

Audrey Hepburn renunță la arta baletului și își dedică a doua parte din viață actoriei, jucând în numeroase spectacole muzicale, filme britanice și spoturi publicitare. Într-un timp relativ scurt, ea devine una dintre vedetele hollywoodiene. Astfel, a ajuns să joace în filme precum Roman Holiday (1953), Breakfast at Tiffany`s  (1961), My Fair Lady (1964). După rolul din Vacanță la Roma (Roman Holiday), starul de film britanic primește cele mai importante premii: Oscar, Globul de Aur și BAFTA pentru cea mai bună actriță.

Statutul de vedetă nu a ținut-o departe de probleme nici în viața sentimentală. Tânăra artistă a trecut prin două uniuni legalizate ce s-au finalizat prin ruperea căsătoriei. După divorțul de actorul Mel Ferrer, ea a renunțat să mai apară în producții importante și și-a concentrat atenția asupra vieții private. În anul 1969, actrița se căsătorește cu Andrea Dotti, un psiholog italian, și se mută în Elveția. În 1982, după numeroasele escapade pe care soțul său le avea cu diverse femei tinere, Audrey Hepburn nu mai face față stresului din familia sa și divorțează din nou. Din acea clipă și până la decesul acesteia, vedeta trăiește cei mai frumoși ani la brațul actorului olandez Robert Wolders. Relația cu bărbatul care a decis să îi rămână fidel până la sfârșitul vieții a reprezentat o perioadă liniștită în sufletul său încercat.

Audrey Hepburn a fost o apariție în numeroase campanii publicitare și o sursă de inspirație pentru creațiile lui Hubert de Givenchy. Rochia neagră Givenchy, purtată în filmul Mic dejun la Tiffany (Breakfast at Tiffany`s), a devenit celebră, iar în anul 2006 a fost vândută cu 462.000 de lire sterline.

Vedeta a influențat lumea modei prin stilul și personalitatea sa. A captivat publicul prin frumusețea desăvârșită și mișcările pline de grație. Audrey îmbrăca o eleganță trecută de limitele perfecțiunii. Ea a fost opusul contemporanelor sale (Marylin Monroe, Elizabeth Taylor, Kim Novak) ce etalau o structură apetisantă. Aspectul său îi dădea un aer aristocrat, deși, în acel moment, era perioada blondelor cu forme generoase. Audrey a spart tiparele frumuseții și a adoptat un stil impecabil la capitolul vestimentar. Ea a devenit un real fashion icon. De remarcat este faptul că Audrey poartă această etichetă și în prezent. Doamnele din întreaga lume încercau să copieze unicitatea actriței. Tunsoara scurtă, silueta androgină, ținutele vestimentare suprasaturate de simplitate si feminitate, poșetele elegante, farmecul copilăresc care bucura orice privitor și bunul gust alcătuiau stilul imaculat Audrey Hepburn. Starul hollywoodian reprezintă o emblemă a frumuseții și un model de urmat pentru toate femeile moderne și stilate. Stilul său vestimentar este considerat popular chiar și în zilele noastre și, cu siguranță, nu o să fie deturnat de niciun trend.

Actrița de film britanic a călătorit foarte mult în scop umanitar. A săvârșit acțiuni în comunități sărace din Asia, America de Sud și Africa. În anul 1980, Audrey Hepburn a fost desemnată Ambasador UNICEF al Bunăvoinței. Pentru a sensibiliza opinia publică, ea a tras un semnal de alarmă, susținând integrarea și salvarea unor copii defavorizați din lumea a treia.

În septembrie 1992, după întoarcerea dintr-o acțiune umanitară din Somalia, starea sa de sănătate se deteriorează. Inițial, actrița a crezut că a contractat un virus din Africa, dar vinovat de această deteriorare era un cancer abdominal extins. Audrey Hepburn a avut lumea la picioare, însă s-a aflat în incapacitatea de a ține sub control evoluția acestei boli ingrate. Răpusă de cancer, imaginea cinematografiei realizează că tot ceea ce contează sunt oamenii dragi și își petrece ultima perioadă alături de ei. În anul 1993, la Tolochenaz, în Elveţia, Audrey Hepburn se stinge din viață.

În anul 1989, starul hollywoodian va interpreta ultimul său rol în filmul „Always”, sub regia lui Steven Spielberg.

by Mona Lisa

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo