Criteriul National

Autoritatile iau masuri impotriva porumbeilor

Autoritatile iau masuri impotriva porumbeilor
ianuarie 21
15:35 2019

Ignorati fiind o perioada indelungata de timp, porumbeii s-au inmultit destul de mult, iar daunele provocate de aceste pasari aparent inofensive au crescut si ele la randul lor. Drept urmare, in urma constatarii problemelor grave provocate de porumbei in foarte multe orase mari, autoritatile au inceput sa ia masuri impotriva acestor pasari daunatoare, recomandand totodata utilizarea acelor aparate anti porumbei pe care le putem gasi in comert.

Venetia, unul dintre primele orase care au luat masuri impotriva porumbeilor

Printre primele orase care au inceput lupta impotriva pasarilor daunatoare este totodata si un punct turistic foarte atragator: Venetia. Decizia a fost luata in urma unui studiu a carei concluzie spune ca toate daunele produse de porumbeii din oras ajung sa aiba un cost de 275 de euro pe cap de locuitor, in fiecare an. Astfel, o prima decizie a fost aceea de a interzice oamenilor sa ofere mancare porumbeilor.

Autoritatile indragitului oras italian au afirmat fapt ca masurile sunt necesare deoarece porumbeii nu numai ca produc foarte multe pagube cladirilor si monumentelor din oras, ci totodata sunt o amenintare pentru sanatatea celor care locuiesc sau viziteaza acest oras.

Au fost si persoane care nu s-au aratat de acord cu decizia luata de autoritati, anume acei comercianti de seminte pentru pasari din Piata Publica.

Oradea, orasul din Romania in care nu ai voie sa hranesti porumbeii

Autoritatile din Romania s-au inspirat din deciziile luate de catre autoritatile straine si astfel au interzis si ele hranirea porumbeilor in spatiul public. Unul dintre orasele din Romania in care vei fi amendat daca vei hrani porumbeii sau chiar pisicile este Oradea. Amenzile pot ajunge pana la 2000 de lei, o suma destul de considerabila.

Unii proprietari din Oradea s-au aratat a fi foarte inventivi asa ca au instalat pe blocul lor un aparat care imita sunetele scoase de un uliu. Astfel au reusit acestia sa tina porumbeii departe de locuintele lor.

1000 de dolari amenda pentru hranirea porumbeilor

Amenzile de la noi par a fi mici in comparatie cu cele aplicate in New York. In acest oras american, cei care sunt surprinsi ca hranesc porumbeii in spatii publice pot fi sanctionati cu o amenda de 1000 de dolari. Acest lucru ar trebui sa fie bine cunoscut si de catre turistii roman care aleg sa calatoreasca in America.

Inchisoare pentru cei care hranesc porumbeii

Cea mai drastica pedeapsa pentru hranirea porumbeilor poate fi primita in Thailanda.

Autoritatile au propus aceasta decizie radicala pentru toti cei care hranesc porumbeii in zonele publice a capitalei. Decizia vine in contextul in care gripa aviara reprezinta o problema grava foarte greu de stopat. Astfel, autoritatile spera ca amploarea gripei aviare sa poata fi stopata. Persoanele care dau de mancare porumbeilor ar putea face pana la 3 luni de inchisoare in Thailanda si chiar sa plateasca amenzi de pana la 770 de dolari.

Actori amendati pentru ca au dat de mancare porumbeilor

Iar toate aceste legi sunt puse in aplicare adesea, un bun exemplu fiind un caz din 2012 in care un actor roman a fost amendat dupa ce a fost reclamat de catre un vecin. Este vorba despre actorul Mihai Verbitchi si despre sotia sa, care au fost reclamati de catre un vecin pentru ca hraneau porumbeii. Amenda primita de catre acestia a fost de 500 de lei, amenda contestata in instanta de catre actor.

Asadar, inainte de a hrani porumbeii de pe spatiile publice ar trebui sa ne gandim de doua ori, deoarece nu stim niciodata cine ar putea reclama gestul nostru, astfel incat sa rezulte o sanctiune costisitoare.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Anabell

Anabell

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Despre „dreptatea” care cere ”justiție” și importanța ei - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dintru început, pentru a vă asigura, cu toată sinceritatea, vreau să vă aduc la cunoștință faptul că acest material nu este conceput a fi unul strict tehnic, înveșmântat în termeni academici greoi. Cu aceeași deschidere vreau să vă mulțumesc și să vă asigur totodată că acest material nu se vrea a fi unul complet, deoarece în rândurile de mai jos voi încerca să realizez o sinteză a unor considerații pe baza evidențelor, în care mi-am propus temerara clarificare a noțiunilor de „dreptate” și de ”justiție”, văzute din mai multe unghiuri de vedere. De aceea, tot ceea ce este cuprins în spațiul acestui material este pur subiectiv dar și perfect argumentat. Luând în considerare acestea, orice fel de încercare de a aduce laude sau dimpotrivă de a cere desființarea totală sau parțială, prin forța și justețea argumentelor vă revin în integralitate, indiferent de natura sau de scopul motivării dumneavoastră în prealabil.

Ca urmare a tuturor celor convenite, ceea ce voi realiza direct sau indirect poate fi comentat și analizat, dezbătut deoarece numai într-o asemnea manieră, prin varietatea punctelor de vedere, prin cumulul de informații și forța argumentelor sustenabile ce creează punți de legătură.De aceea se poate vorbi deschis, fără menajamente despre aceste concepte, virtuți în această societate postmodernă măcinată de griji, de consumerism cât și de vicii.

Din punctul meu de vedere, această opțiune de a avea păreri și de a le susține reprezintă și respectă cu adevărat libertatea și demnitatea oricărui semen. Iar puterea reală, justificată la care oamenii speră să găsească ajutor este dată de către Acel Creator, care are grijă de fiecare dintre noi și care ne inspiră sau ne poate transforma în creațiile sale apropiate, desăvârșite Lui. Urmând acest fir călăuzitor, aș îndrăzni să vă spun că nu voi folosi în acest caz doar simple metafore, ci totul se dorește să fie legat de rolul și semnificația care i se acordă noțiunilor extinse de dreptate, de justiție.

Din cele mai vechi timpuri, chiar din momentul în care Cain l-a ucis pe Abel se produce în lume o separație între prigoniți și victimă, între ucigaș și cel ucis, sacrificat din răutate .Aceasta cse va transmite și se va amplifica tuturor generațiilor, inclusiv celor din actualitate. Setea de răzbunare de răutate a lui Cain cât și a urmașilor săi se poate identifica fără niciun fel de impediment.Tot așa, ideea de jertfă, de asumare a urmașilor lui Abel a constituit chiar unul dintre atributele omenești de prim rang. Însă, între aceste modele transparente există și alte atribute,virtuți (posibil moștenire a scânteii divine,a harului cu care suntem fiecare dintre noi înzestrați) precum dreptatea,cinstea,corectitudinea dar și justiția.

Numai că, din momentul izgoniți din grădina Edenului a protopărinților noștri Adam și Eva, aceste caracteristici psihice și volitive nu au mai fost că la început,în binecuvântatul moment al Creației.Răzvrătirea, ascultarea de șarpe,călcarea poruncii a dus la pervertirea omului cât și a întregii creații de pe pământ. Automat,sentimentele faptele și gândurile „de a fi ca Dumnezeu” și de a stăpâni,de a cunoaște creația s-au amestecat într-un mod incredibil. De aici înainte, moartea, păcatul au devenit firești tuturor, ca și setea anumitor semeni de a clama dreptatea, de a invoca fondat justiția omenească.

Revenind la unul dintre cele mai importante motive care au generat acestea văzute ca fiind antagonice- pe de o parte Dreptatea Lui Dumnezeu materializată prin izgonirea din Rai și nedreptatea lui Cain care l-a ucis pe fratele său Abel-putem descoperi și alte fațete ale acestor evenimente consemnate în Cartea Cărților.

Unii exegeți ai Vechiului Testament precum sfântul Chiril al Alexandriei interpretează însă în profunzime textul, plecând de la pedeapsa înşeptită pentru cel care l-ar ucide pe Cain din cartea Facerii .Surprinzător sau nu, în opinia acestui om înduhovnicit nu ar fi vorba doar de un singur păcat, ci de o înlănţuire de şapte păcate, care au pus stăpânire pe Cain. Deja când Dumnezeu i se adresează, vorbindu-i despre natura păcatului, Cain comisese trei din cele şapte.

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei