Criteriul National

Birocratia meseriei de sofer. Ce trebuie sa ai in vedere?

Birocratia meseriei de sofer. Ce trebuie sa ai in vedere?
iulie 30
10:04 2020

Multi oameni considera ca pentru a lucra pe post de sofer este suficienta o scoala de soferi malcoci si contactarea firmelor. Este cat se poate de adevarat ca exista o multime de posturi de soferi si ca meseria este una destul de bine platita, insa pana sa poti ajunge in spatele volanului trebuie sa treci printr-o serie de pasi birocratici si sa inveti foarte multe lucruri despre aceasta meserie.

Care sunt pasii birocratici pe care trebuie sa ii urmezi?

1. Trebuie sa obtii un atestat profesional. Nu este suficient sa ai un permis de conducere pentru categoria de vehicul pe care vrei sa o conduci. Daca vrei sa profesezi, ai nevoie de un atestat profesional. Exista atestate pentru transport persoane, atestate pentru transport marfa, atestate pentru transport agabaritic sau atestate pentru transportul marfurilor periculoase. Aceste atestate se obtin destul de repede, insa de cele mai multe ori implica o serie de costuri.

2. Trebuie sa obtii un card pentru tahograf. Daca vrei sa fii sofer de TIR, vei avea nevoie de un card pentru tahograf. Tahograful este un aparat care controleaza TIR-ul si colecteaza toate informatiile legate de viteza acestuia sau de durata de functionare. Atunci cand ai cardul tahograf in aparat, toate miscarile tale sunt urmarite.

3. Trebuie sa semnezi un contract cu angajatorul. Este foarte important sa acorzi o atentie maxima contractului pe care il semnezi cu angajatorul. Sunt firme care iti pot oferi mai multi bani, insa ocolesc sa ii ofere prin contract pentru a nu declara toate sumele catre organele abilitate si firme care impun anumite conditii care nu sunt in avantajul tau. Citeste cu atentie orice contract pe care il semnezi si asigura-te ca este cat se poate de avantajos pentru tine;

4. Trebuie sa inveti mecanica auto. Nu este tocmai un element birocratic, insa este cat se poate de important. Daca vrei sa lucrezi pe post de sofer este bine sa stii mecanica auto, pentru situatiile in care vei ramane cu masina in drum. Inainte de a urca la volan, este important sa verifici cu atentie starea de functionare a masinii. Daca nu consideri ca este intr-o stare buna de functionare, o poti refuza.

Primii pasi sunt cei mai grei. Dupa ce ai reusit sa obtii permisul de conducere, atestatele si sa semnezi un contract cu o firma de incredere, meseria de sofer poate sa devina una cat se poate de frumoasa si de interesanta si te poate purta pe o multime de drumuri atractive de pe mapamond.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Razvan Nemesu

Razvan Nemesu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul