Criteriul National

Black Friday 2020 – Magazinele online estimează o creștere medie a vânzărilor cui 20% față de anul trecut. Ce se schimbă în anul pandemiei – IT

Black Friday 2020 – Magazinele online estimează o creștere medie a vânzărilor cui 20% față de anul trecut. Ce se schimbă în anul pandemiei – IT
noiembrie 11
11:22 2020
Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) estimează că ediția din acest an a Black Friday va înregistra o creștere medie a vânzărilor cu 20%, comparativ cu anul precedent, pe fondul creșterii generalizate a consumului în primele 9 luni și a migrării masive a clienților în online, pe toate categoriile de produse. Consumatorii și-au mutat bugetele de călătorii sau de vacanțe în investiții pentru propria locuință, de la renovări complete până la mici produse de mobilier, care să le ușureze procesul de telemuncă, spun cei de la ARMO.

În acest sens, deși 2020 este cel mai complicat an din perspectivă socială, comerțul electronic a înregistrat o dezvoltare cât pentru doi ani, trend pe care magazinele membre ARMO îl anticipează atât de Black Friday, cât și de perioada sărbătorilor de iarnă de anul acesta.

„Membrii ARMO estimează că vânzările de Black Friday vor crește cu 20% anul acesta, iar evenimentul se va desfășura cu precădere în online chiar și pentru magazinele tradiționale, care vor livra la distanță. Magazinele din asociație au raportat deja creșteri semnificative pe toate categoriile de produse în ultimele luni, cu excepția turismului, și s-au pregătit pentru o cerere substanțial crescută din partea clienților”, spune Florinel Chiș, director executiv ARMO.

În ultimele 9 luni ale anului, ca urmare a contextului generat de pandemie, consumatorii și-au schimbat obiceiurile de cumpărături și au migrat către mediul online, unii pentru prima dată. Odată expuși la diversitatea de servicii, produse și prețuri mai bune, aceștia și-au modificat radical percepția legată de comerțul tradițional, astfel că 50% dintre respondenții celui mai amplu studiu despre comportamentul digital al societății, Global Web Index, au confirmat că inclusiv după trecerea crizei vor opta pentru cumpărături online, în timp ce 40% au decis că vor utiliza plățile digitale.

Eforturile magazinelor online, precum și apetența clienților pentru această nouă experiență de cumpărături sunt confirmate și de către statisticile oficiale ale Institutului Național de Statistică (INS): consumul privat (principala componentă a PIB) a crescut constant în primele 9 luni, atât în sectorul alimentar (+5,8%), cât și cel non-alimentar (+3,9%). În septembrie, creșterea medie este și mai mare. Consumatorii și-au mutat bugetele de călătorii sau de vacanțe în investiții pentru propria locuință, de la renovări complete până la mici produse de mobilier, care să le ușureze procesul de telemuncă, spun cei de la ARMO.

„În acest context, este un moment istoric, pentru că este primul an când Black Friday și sărbătorile de iarnă vor avea loc preponderent în online, iar comercianții din România sunt pregătiți pentru a răspunde tuturor așteptărilor clienților, care s-au modificat substanțial odată cu adoptarea unui comportament de consum digital,” a declarat Florinel Chiș, director executiv ARMO.

De altfel, PayU România se așteaptă ca această ediție de Black Friday să aducă o creștere spectaculoasă a plăților online, la nivelul pieței urmând să fie tranzacționate aproximativ 1,4 milioane de operațiuni, în valoare de 764 de milioane de lei, mai mult decât dublu față de anul trecut. Estimările procesatorului de plăți mai arată o creștere cu 65% a valorii coșului de cumpărături plătite în rate, în timp ce jumătate dintre operațiuni vor fi realizate cu plata cu un singur click.

În funcție de sectorul în care activează, magazinele online se așteaptă la creșteri de la 20% (în cazul electro-IT) până la 80% (în cazul fashion, produse home&deco, jucării).

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul