Criteriul National

Bogdan Chiriţoiu, șeful Consiliului Concurenței, despre domeniul feroviar românesc: Zona este cea mai puțin reformată, cea mai rămasă în urmă din economia românească – Esential

Bogdan Chiriţoiu, șeful Consiliului Concurenței, despre domeniul feroviar românesc: Zona este cea mai puțin reformată, cea mai rămasă în urmă din economia românească – Esential
octombrie 08
14:57 2019
Domeniul feroviar este cel mai puţin reformat și cel mai rămas în urmă din economia noastră, de la Revoluție și până în prezent, plus că domeniul nu este sprijinit nici din administraţie, a spus marţi, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, la conferința Zilele Feroviare 2019. ”Singura parte bună este că suntem forțați să facem schimbări, nu putem rămâne așa datorită schimbărilor de reguli care ne vin dinspre UE. Vrând – nevrând trebuie să facem schimbări. Dacă nu creștem viteza de circulație a trenurilor nu vom putea atrage nici marfă și nici călători pe calea ferată”.

Bogdan Chiriţoiu spune că marile companii, cum ar fi Dacia-Renault, se plâng că nu pot folosi calea ferată și au nevoie de cale ferată pentru a duce produsele la export. Nu este nevoie de bani, ci și de reguli care să crească transparența și să permită competiția în sistem.

”Pe partea de reguli, acolo ar fi contribuţia noastră, ajutorul pe care îl putem da sectorului. Pe scurt, cartoful cel mai fierbinte pe care trebuie să-l gestionăm este situaţia CFR Marfă. Bănuiesc că mulţi din cei prezenţi în sală sunt implicaţi în plângerea care a fost adresată Comisiei Europene acum trei ani. Ştim cu toţii că la sfârşitul acestui an vom avea decizia Comisiei Europene care va pune la datoriile pe care CFR Marfă le are în momentul de faţă, va mai adăuga câteva sute de milioane de euro. Avem probabil câteva luni ca să gândim, în primul rând CFR Marfă şi ministerul, care este acţionarul CFR Marfă, să găsim soluţii, cum vedem evoluţia companiei şi a activelor companiei pe viitor. Propunerea noastră a fost ca cel puţin o parte din active să fie preluate de CFR Infrastructură, şi în felul acesta să se reducă nivelul datoriilor”, a explicat șeful CC

„Avem discuţii în momentul de faţă privind modul cum va fi subvenţionat transportul de călători pe calea ferată în următorul an, este o fază intermediară. Preocuparea noastră şi a Guvernului este să ne asigurăm ce limite poate să suporte bugetul, subvenţiile pentru CFR Călători. (…)

”Ceva mai complicat, trebuie să ne pregătim pentru momentul în care vom deschide spre concurenţă acest sector, când va trebui să facem diferență între traseele profitabile care poate nu necesită subvenţii, sau poate necesită o subvenţie mai mică şi traseele care sunt necesare social şi vor fi subvenţionate de la buget”,spune preşedintele Consiliului Concurenței.

Concluzia lui a fost că ”România nu trebuie să fie campioana reformelor”, ci, mai bine stăm şi vedem cum greşesc alţii şi învăţăm din ce fac bine şi ce fac prost alţii,

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei