Criteriul National

Cand este momentul prielnic sa negociezi pretul unei masini second hand?

Cand este momentul prielnic sa negociezi pretul unei masini second hand?
noiembrie 23
10:20 2017

A venit momentul sa iti cumperi o masina, esti la prima experienta de acest fel sau iti doresti sa o schimbi pe cea actuala, care dupa mai multi ani de utilizare nu mai corespunde cerintelor tale, atunci este cazul sa cumpanesti cat mai bine si sa stii exact ce iti doresti atunci cand decizi sa faci aceasta investitie importanta, cu efecte pe termen lung. Iar prudenta si documentarea detaliata in prealabil sunt  valabile si atunci cand este vorba despre cumpararea unui autovehicul nou, pentru care sa devii primul proprietar, dar mai cu seama cand decidem sa achizitionam o masina second hand. Asta pentru ca, in multe situatii, cumpararea unui autovehicul rulat poate reprezenta o adevarata loterie pentru cumparatori, cand marfa prezentata extrem de pozitiv de vanzator poate ascunde grave probleme, care au fost retusate superficial si isi vor arata efectele nefaste imediat dupa cumparare, cand va fi prea tarziu sa mai fie schimbata situatia.

De aceea, este recomandat sa ne indreptam atentia catre comercianti si distribuitori auto responsabili, care, de exemplu, isi procura masinile second hand supuse vanzarii prin intermediul licitatiilor auto, masini care provin din surse verificabile, respectiv detinatori de flote, agentii de leasing, companii de inchirieri auto. Sunt licitate o mare varietate de tipuri de masini, precum modele Renault second hand, BMV, Audi, Citroen, Fiat, Ford, SUV-uri second hand, Mercedes, Skoda, Toyota, Volvo, Volkswagen, Nissan etc, avand astfel posibilitatea sa gasesti ce ti se potriveste in conditii de siguranta. Pentru ca este vorba despre masini care au trecut prin verificari amanuntite si detin descrieri specifice si rapoarte cu privire la cazurile in care au suferit diverse deteriorari.

Odata ales in acest mod autoturismul pe care intentionezi sa-l cumperi, chiar daca vei avea garantia verificarilor efectuae deja, este recomandat un test –drive, care iti va putea spune mai multe despre o serie de aspecte pe care le poti sesiza si singur, ca nespecialist. Vei putea astfel observa cum „toarce” motorul, ce zgomote sesizezi, eventuale vibratii la volan, cum raspund franele, cum functioneaza luminile din bord si cat de confortabil este interiorul masinii. Dar nu este suficient doar acest test, ci trebuie sa ajungi cu masina la un service, pentru a face o serie de verificari de baza, respectiv cea privind partea electrica, cea mecanica, functiile motorului, structura de siguranta a autoturismului.

In baza rezultatelor acestor verificari de la service, in functie de problemele depistate, care cu siguranta vor insemna noi cheltuieli pentru remediera lor, vei fi in masura sa soliciti vanzatorului o negociere a ofertei initiale, deci un pret mai corect si mai convenabil pentru tine.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu