Criteriul National

Care sunt cele mai importante accesorii de interior pe care un sofer de camion trebuie sa le aiba?

Care sunt cele mai importante accesorii de interior pe care un sofer de camion trebuie sa le aiba?
aprilie 15
14:21 2019

De departe cea mai grea si mai obositoare meserie, viata unui sofer de camion nu este nici pe departe cum se arata in majoritatea stirilor aparute in mass-media. Putini stiu ca datorita lor si soferilor de tiruri, magazinele si hypermarketurile au produsele noastre preferate si ca, tot lor, le datoram faptul ca la benzinarii exista suficient combustibil pentru masina pe care o conducem.

O zi din viata unui sofer de camion incepe de la 4 dimineata, ora la care multi dintre noi avem un somn adanc. Si cum prima si cea mai importanta etapa a unei zile plina de stres este o ceasca din cafeaua preferata aburinda, multi si-ai dotat cea de-a “doua casa” cu accesorii de interior pentru camioane care sa le faca trezirea mai usoara.

De cealalta parte, ca sofer de camion este foarte important sa fii la curent cu noutatile din trafic. Astfel, un radio este prea putin, cu atat mai mult daca esti intr-o tara straina, a carei limba nu o cunosti. Asadar, o statie de emisie-receptie, cu care sa vorbesti cu colegii despre trafic, aglomeratie si sa va anuntati eventuale defectiuni este mai mult decat indicata.

Dar ce faci cand ai de condus ore in sir? Iti trebuie un scaun sau o husa pentru scaunul de camion confortabila, iar pe timp de iarna cu incalzire, astfel incat spatele sa nu iti fie afectat, iar concentrarea ta sa fie doar la drum.

Asa cum spuneam, viata unui sofer de camion nu este deloc usoara. Mai bine de jumatate de an plecat, departe de familie si lipsind, poate, la momente importante. Insa, in Romania, multi imbratiseaza aceasta meserie datorita salariului care, in functie de curse si de timpul petrecut plecat, creste pe masura.

Este foarte important de retinut ca cei care nu devin soferi de camion pentru bani o fac din placere sau pentru ca tatal sau bunicul au avut aceeasi meserie. Nu este greu deloc sa iti imaginezi eforturile si stresul la care se supun pentru a ne face noua, tuturor, viata mai usoara.

Intr-un studiu recent al Comisiei Europene privind situatia transporturilor din Europa se mentioneaza ca circa 30% dintre soferii de camioane si de tiruri care lucreaza in strainatate sunt din Europa. Asta pentru ca romanii sunt pusi pe treaba, stiu sa isi faca meseria cu profesionalism si castiga mult mai bine decat in tara.

Mai mult, soferii de camioane prefera cursele externe, dat fiind faptul ca starea carosabilului este mult mai buna decat in Romania, exista autostrazi care permit rularea de mare viteza, iar timpii morti (cauzati de aglomeratie si accidente) sunt cu mult redusi.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei