Criteriul National

Cât de dificilă este citirea codurilor de pe anvelope? Ce importanţă are?

Cât de dificilă este citirea codurilor de pe anvelope? Ce importanţă are?
august 16
15:22 2021

Pentru că o maşină nu poate circula fără anvelope, achiziţionarea acestora se va dovedi o necesitate, dar şi o provocare pentru conducătorii auto care nu au idee despre criteriile de alegere şi despre citirea codurilor de pe anvelope şi aflarea caracteristicilor acestora.

Când este necesară achiziţionarea unui nou set de anvelope, cumpărătorii vor ţine cont deopotrivă de preţ, de producător, dar şi de răspunsul la întrebarea “cum trebuie sa citim indicatorii anvelopelor?” . Aparent achiziţionarea anvelopelor este un subiect banal de care unii conducători auto se lovesc mai des decât alţii, realitatea este că decizia de a schimba anvelopele poate să se dovedească extrem de dificilă dacă se iau în calcul factori ce includ siguranţă în trafic oferită de anvelopele curețe şi de gamă extrem de diversificată de anvelope de pe piaţă.

Cât de importantă este compatibilitatea anvelopei cu janta? Dar cu autoturismul?

Pentru că maşina să funcţioneze în mod corespunzător şi şoferii să nu aibă probleme atunci când pleacă la drum, janta şi anvelopa trebuie să se potrivească perfect. Există o serie de indici care ajută cumpărătorii să găsească compatibilitatea între cele două piese, ce includ lăţimea interioară a jantei, caracteristică ce se găseşte pe janta şi este marcată de litera J.

Atunci când conducătorii auto îşi aleg anvelopele corespunzătoare, trebuie să ţină cont şi de compatibilitatea cu autoturismul. Astfel, se va ţine cont în primul rând de specificaţiile producătorului autoturismului. Dacă acest lucru nu este posibil, se va ţine cont de posibilitatea montarii de anvelope cu indici de sarcină mai mari, nu mai mici şi cu indici de viteză atât mai mari, cât şi mai mici.

Citirea corectă a codurilor şi caracteristicilor anvelopelor

O etapă de maximă importanţă în alegerea anvelopelor este legată de citirea codurilor de pe acestea, cele mai multe informaţii importante regăsindu-se pe flancul anvelopei. Cele mai importante informaţii ce trebuie avute în considerare în procesul de achiziţionare a unei anvelope includ lăţimea anvelopei, care este distanţa dintre flancuri măsurată în mm, înălţimea anvelopei, diametrul interior al anvelopei şi indicele de sarcina ce se referă la capacitatea de transport a anvelopei.

Clasa de viteza a unei anvelope este o altă caracteristică importantă care face referire la viteză maximă ce poate fi atinsă când anvelopele sunt umflate corespunzător şi utilizate în sarcina. Marcajul DOT trebuie citit de cumpărători, oferind indicaţii importante despre data fabricaţiei anvelopei. Totodată, dacă pe anvelopa se întâlneşte indicatorul OUTSIDE, acesta arată că anvelopa trebuie montată cu această parte în exterior. 

Nu în ultimul rând, MAX load este un indicator ce dă informaţii importante despre presiunea maximă admisă de anvelopă astfel încât utilizatorii trebuie să ştie că nu trebuie să umfle anvelopele nici mai mult nici mai puţin decât este scris în documentaţia primită de la producătorul autoturismului. 

Indicele privind nivelul de zgomot măsurat în decibeli apare sub formă de cifră şi denotă zgomotul produs de anvelopă la exterior. 

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul