Criteriul National

CÂT NE COSTĂ FIGURAŢIA DIN ADMNISTRAŢIA LOCALĂ ? Partea a doua

CÂT NE COSTĂ FIGURAŢIA DIN ADMNISTRAŢIA LOCALĂ ? Partea a doua
ianuarie 25
20:19 2016

Figuraţia din admnistraţia locală ne costă destul de mult.Din cauza protagoniştilor unor astfel de acte iresponsabile, cetăţenii şi companiile din Constanţa au foarte mult de suferit.

Înainte de a vă demonstra cum se pierd milioane de euro la Constanţa şi în ce fel cetăţenii sunt obligaţi să plătească din buzunarele lor- pentru ceea ce poate fi încadrat oricând ca find neglijenţă sau abuz în serviciu din partea celor în cauză-dorim să vă informăm că domnul interimar Decebal Făgădău şi-a dat o întâlnire cu ” gaşca” pentru MAREA împărţeală.Detaliile le puteţi găsi aici !

122 Având în vedere iresponsabilitatea felului în care a fost elaborată acea fiţuică pe care au denumit o Bugetul municipalităţii, ziua de vineri -29 Ianuarie a.c.-în mod sigur va fi o dată pe care constănţenii plătitorii de date şi impozite nu o vor uita niciodată.

Ţinând cont de gravitatea unor fapte , până în momentul când domnul Decebal Făgădău şi „gaşca” sa se vor reuni, vă vom prezenta mai multe articole cu cifre şi dovezi aferente care atestă un astfel de dezastru.

Până atunci, ca să putem fi în contextul titlului prezentat,considerăm oportun să începem acest paragraf cu o întrebare, dar înainte de toate dorim să vă spunem că în această „Republică” cei care îndrăznesc să pună întrebări sunt terfeliţi şi arătaţi cu degetul.

Într -un paragraf de mai jos vă vom prezenta ceva mai multe amănunte ca să observaţi că nu s-a schimbat nimic! Și acest lucru se petrece, chiar dacă Momo sau dacă vreţi cel ce se credea un demn urmaş al lui Che Guevara a fost luat pe sus,cercetat,pus sub sechestru etc. Din acel moment, de la o treaptă în jos şi pînă la toate nivelele ce cuprinde „gaşca” lor şi felul în care sfidează… totul a rămas la fel !

Din acestea cât şi din alte motive,pentru a nu fi terfelit şi arătat cu degetul,am decis în numele întregului corp redacţional ca în acest articol să adresez o întrebare nu către stăpânii „Republicii” acesteia, ci autorităţilor de la Bruxelles.

Iar aceasta sună astfel:

Ce situaţie aduce mai multe prejudicii cetăţenilor din Constanţa, companiilor bugetului local cât şi a României, şi care în acelaşi timp afectează bugetul UE şi a NATO ?

europe

Aceea în care nea Ion de la ţară aduce unui funcţinar public o găină şi nişte borcane de murături  sau cea în care, din cauza iresponsabilităţii celor din admnistraţia locală ce stau cu mâinile în sân şi nu fac ceea ce ar fi trebuit, se pierd sume importante ?

Dar aceasta nu este tot! Întrucât bugetul local rămane fără suficienţi bani mereu, ca în anii precedenţi, sunt unele voci care susțin anumite lucruri și teorii.

Dacă în ziua de vineri se aprobă,înseamnă că tocmai acest buget ar fi trebuit să fie cunoscut dar și detaliat.

La ora la care am redactat acest material am aflat că domnul Andrei Popescu, președintele Asociației Constanța Ia Atitudine i-a cerut primarului Decebal Făgădău să respecte legea și să facă public proiectul de buget pentru 2016.Într-o cerere adresată oficial primarului, el a atras atenția asupra faptului că, potrivit dispozițiilor art. 7 alin. 2 Legea 52/2003, ”anunţul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ va fi adus la cunoştinţa publicului, în condiţiile alin. (1), cu cel puţin 30 de zile lucrătoare înainte de supunerea spre avizare de către autorităţile publice. Anunţul va cuprinde: data afişării, o notă de fundamentare, o expunere de motive, un referat de aprobare privind necesitatea adoptării actului normativ propus, un studiu de impact şi/sau de fezabilitate, după caz, textul complet al proiectului actului respectiv, precum şi termenullimită, locul şi modalitatea în care cei interesaţi pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ.”.

De asemenea,ar fi fost cazul să se organizeze o dezbatere publică cu privire la proiectul de act normativ, respectiv hotărârea Consiliului Local ce se va adopta ca urmare a supunerii la vot în cadrul ședinței din 29.01.2016 programată la ora 11, în conformitate cu disp. art. 7 alin. 9 Legea 52/2003: “Autoritatea publică în cauză este obligată să decidă organizarea unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, dacă acest lucru a fost cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate publică.”

Din evaluarea noastră cât şi a unor specialiști în domeniul economic, am fost avertizaţi asupra unui posibil scenariu trist ce acoperă un spectru larg și totodată ne-ar apropia de… insolvență -etapa premergătoare falimentului. Iar explicaţia e simplă,deoarece nu prea se cunoaște cum anume o să se acopere… deficitul.

Și ar mai fi destul de multe de scris legat de buget. Spre exemplu,s-ar impune și o analiză a evoluției pe tipuri de venituri și tipuri de cheltuieli pe ultimii ani ce ar fi foarte edificatoare și ar scuti de toate neplăcerile enumerate la modul plauzibil,în paragraful de mai sus!

Mergând pe aceeași linie,s-ar evita metoda clasică,de-a dreptul împământenită de multe secole-aceea de a mări taxele,impozitele și automat acțiunea de a introduce în mod voit şi total iresponsabil mâinile adânc în buzunarele oamenilor cât şi a companiilor…

Dacă veţi avea curiozitatea să aruncaţi o privire la acea „fiţuică” pe care au denumit-o bugetul municipalităţii,  veţi avea o mare surpriză.

În cazul în care nu veţi găsi, vă recomandăm un articol scris de domnul Mihai Petre publicat în Gazeta de Constanţa şi care poate fi citit şi consultat aici de către dumneavoastră!

Până atunci vă reamintim faptul că vineri 29 Ianuarie 2016 domnul viceprimar Decebal Făgădău şi-a dat întâlnire cu „gaşca” pentru a vota ceea ce au denumit Proiectul de Buget al Municipiului Constanţa pe anul 2016.

 

Redacţia ziarului Criteriul Naţional

Sursa foto : wealthymatters.com ,www.pinterest.com

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu