Criteriul National

Cătălin Drulă, despre demisia directorului Tarom: Din informaţiile mele, este o demitere. Există dorinţa politică de a acapara aceste companii – Radio – TV

Cătălin Drulă, despre demisia directorului Tarom: Din informaţiile mele, este o demitere. Există dorinţa politică de a acapara aceste companii – Radio – TV
ianuarie 05
23:07 2022
Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă (USR) a declarat miercuri seară, la emisiunea Talk News de la Profit TV, că din informaţiile pe care le are la Tarom a fost vorba despre o demitere a directorului, el acuzând că se doreşte „acapararea politică a acestor companii”, scrie News.ro. Drulă a mai arătat că actualul ministru Sorin Grindeanu ar trebui să dea în folosinţă 110 kilometri de autostrăzi şi drumuri expres şi 90 de kilometri de centuri.

Întrebat despre numirea lui Mihăiţă Ursu la şefia Tarom, după demisia directorului Cătălin Prunariu, Drulă a afirmat că Ursu este unul dintre managerii pe care i-a găsit în funcţie când a preluat mandatul de ministru şi pe care l-a schimbat, pentru că nu a fost mulţumit de ce am găsit acolo.

„Tarom este într-o situaţie grea dinainte de pandemie”, a spus deputatul USR, precizând că „a pierdut un miliard în zece ani şi este un tocător de bani”, iar planul de salvare prevedea măsuri agresive, reduceri de personal şi restructurarea flotei.

Despre demisia lui Prunariu, Drulă a spus: „Din informaţiile mele, este o demitere. Există dorinţa politică de a acapara aceste companii”. Potrivit lui Cătălin Drulă, „Tarom pierde pentru că ţine o mie de oameni în plus, clientelă”.

„Dacă planul e aprobat, este şansa de salvare, altfel, nu vreau să cobesc, dar nu sunt şanse în momentul de faţă, fără o capitalizare a companiei. (..) Îmi doresc ca compania aceasta să supravieţuiască, dar este un domeniu extrem de competitiv”, a mai spus el.

Drulă a menţionat că această numire a lui Mihăiţă Ursu l-a întristat.”Chiar dacă suntem în opoziţie, dorim să avem succes cu drumurile, cu căile ferate, şi ştiu că nu sunt premisele, văzând numirea făcută”, a afirmat el, precizând că trebuie să răspundă pentru această decizie ministrul Sorin Grindeanu.

„Grindeanu ar trebui să dea în folosinţă 110 km de autostrăzi şi drumuri expres şi 90 km de centuri”

Fostul ministru al Transporturilor a mai declarat, întrebat câţi kilometri de autostradă ar trebui daţi în folosinţă anul acesta, că este vorba de ”110 km de autostradă şi drumuri expres şi 90 de km de centuri”.

„Niciunul din aceste proiecte nu merge dacă nu este urmărit şi dacă statul nu îşi face treaba”, a mai comentat Drulă.

El a explicat că banii din PNRR vor merge spre proiectele A3, Cluj – Zalău, un proiect mare, care nu va fi gata anul acesta, termenul fiind în 2023, dar care merge foarte bine. Prin PNRR va fi finanţt şi A7, despre care fostul ministru a spus că este cel mai mare proiect din Europa finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

photostudio_1649947095742

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul