Criteriul National

Cauciucuri de vară vs. cauciucuri de iarnă – care sunt principalele diferenţe între aceste modele?

Cauciucuri de vară vs. cauciucuri de iarnă – care sunt principalele diferenţe între aceste modele?
februarie 20
19:01 2021

Un autoturism pentru a funcţiona în mod corespunzător şi pentru a face faţă provocărilor de pe şosele are nevoie de cauciucuri de vară şi un set de cauciucuri de iarnă, folosite alternativ, în funcţie de sezon. Există, desigur, pe piaţă şi anvelope all season, însă acestea nu reprezintă chiar cea mai bună soluţie şi nu sunt recomandate conducătorilor auto care folosesc maşina în mod intensiv, pe toate condiţiile meteo.

Pentru că legea obliga că maşina să fie echipată cu anvelope de vară şi de iarnă, conducătorii auto trebuie să înţeleagă diferenţa între cele două tipuri de anvelope pentru a şti la ce se referă gradul de siguranţă şi de confort oferit de ele. diferenţa principală între cele două tipuri de anvelope sta în compoziţie. Practic, anvelopele de iarnă au compuşi de cauciuc ce rămân moi la temperaturile joase, precum şi structura canelata menită să asigure performanțe optime în condiții de frig, în timp ce anvelopele de vară sunt special concepute pentru a face faţă temperaturilor foarte ridicate ale carosabilului.

Marile diferenţe între cauciucurile de vară şi cele de iarnă

Cele mai importante diferenţe între anvelopele de vară şi cele de iarnă sunt date de modul în care sunt construite. Variantele de cauciucuri standardizate de pe piaţa iau în calcul mai multe diferenţe specifice. Concret, cauciucul din care sunt realizate anvelopele de vară rulează foarte bine de la 7 grade Celsius în sus. La temperaturile mai mari, anvelopele de vară îşi păstrează aderenta pe asfalt chiar şi atunci când plajă de rulare este redusă în raport cu specificaţiile producătorului. Dacă temperaturile sunt mici, cauciucul se întăreşte reducând aderența.

Dacă anvelopele de vară rulează pe zăpadă sau pe gheaţă, anvelopele nu reuşesc să facă faţă condiţiilor, solicitând maşina mai mult şi oferind un suport redus comparativ cu anvelopele de iarnă. Conform testelor profesionale, anvelopele de iarnă vor frâna de trei ori mai încet decât anvelopele de iarnă şi accelerează cu un deficit similar.

Cauciucurile de vară au un profil diferit faţă de cauciucurile de iarnă, lucru vizibil şi cu ochiul liber. Fiindcă nu au nevoie de adâncime pentru aderenta, incrustaţiile sunt mult mai reduse şi direcţionarea este diferită. Nu în ultimul rând, flexibilitatea anvelopelor de vară le face perfecte pentru temperaturile foarte mari din zilele caniculare, reducând riscul exploziilor de cauciuc. Anvelopele de vară performante asigură nu numai siguranţa în timpul călătoriilor, ci şi durabilitatea lor de la un an la altul.

Cum se recunosc anvelopele de iarnă şi cele de vară?

Modelul benzii de rulare spune foarte multe despre scopul pentru care a fost construit cauciucul. Adâncimea benzii de rulare este foarte importantă, cu cât este mai mic, cu atât funcţionează într-un mod mai defectuos. Se recomandă aşadar înlocuirea anvelopelor de iarnă când banda de rulare atinge 4 mm şi înlocuirea anvelopelor de vară când banda de rulare atinge 3 mm.

Pentru a deosebi anvelopele de vară de cele de iarnă, orice conducător auto experimentat sau nu ştie că semnul fulgului de nea sau marcajul M+S sunt specifice anvelopelor de iarnă, în timp ce anvelopele de vară nu au aceste marcaje.

 

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul