Criteriul National

Ce bicicletă electrică să cumperi

Ce bicicletă electrică să cumperi
mai 07
13:38 2021

Bicicletele au devenit o soluție pentru mobilitatea urbană prin aglomerație datorită simplității, eficienței în călătorii scurte și costului redus, mai ales în comparație cu un vehicul propriu. Cu toate acestea, ele continuă să reprezinte o provocare și nu sunt potrivite pentru oricine în cazul călătoriilor pe distanțe mai mari sau cu denivelări. Aici intervine bicicleta electrică.

Dacă te gândești să cumperi una, în acest ghid de cumpărare de biciclete electrice analizăm ce trebuie să știi.

Regulile de circulație cu biciclete electrice

bicicleta electrica HIMO

Ca și în cazul altor biciclete, pentru bicicleta electrică este recomandat să porți o cască. Nu poți circula pe trotuare decât dacă este specificat, trebuind să circuli pe drum ca alte vehicule.

Pentru a folosi o bicicletă electrică nu este necesar să ai un permis, dar este necesar să cunoști codul rutier, semnele de circulație și să le respecți. În cazul circulației în condiții de lumină slabă sau noaptea, bicicletele trebuie să aibă o lumină frontală albă și o lumină spate roșie.

Nici nu este necesar să ai o asigurare și nici nu trebuie să plătești taxe de circulație. Desigur, în caz de accident , dacă nu avem asigurare, va trebui să ne ocupăm de daunele provocate vehiculelor și pietonilor.

Tipuri de baterii de biciclete electrice și autonomie

Bicicletele electrice vin cu o baterie și un motor care oferă asistență la pedalare și pe aceste componente există anumite limitări de viteză.

Caracteristicile bateriei joacă un rol foarte important atunci când aleg: nu numai specificațiile acestora, ci și dacă sunt integrate în bicicletă sau dacă sunt detașabile. Avantajul, dacă pot fi îndepărtate, este că ne permit să le luăm cu noi dacă lăsăm bicicleta pe stradă, ceea ce ne oferă mai multă siguranță, pe lângă faptul că le putem transporta acasă sau la serviciu. Pe de altă parte, modelele cu baterie integrată oferă o estetică mai discretă și similară cu bicicletele convenționale.

În ceea ce privește bateria în cauză, va trebui să ne uităm la ciclurile de încărcare ale acesteia și la ușurința înlocuirii în viitor, atunci când acestea sunt epuizate. În acest sens, cu cât este mai ușor să accesezi bateria pentru înlocuire și cu cât durează mai mult bateria, cu atât mai bine.

În ceea ce privește autonomia, aceasta va fi legată de capacitatea sa (ca și în cazul altor dispozitive, cum ar fi telefoanele) și de tipul de baterie: bateriile litiu-ion sunt mai eficiente decât plumbul, mai ieftine, dar mai grele.

Cu toate acestea, autonomia oferită de producător este o simplă cifră orientativă, care va fi diferită în experiența reală, unde greutatea ciclistului și terenul joacă un rol fundamental: un ciclist care cântărește 90 de kilograme care folosește bicicleta să urce pe dealuri nu este același lucru ca un ciclist care cântărește 75 de kilograme și circulă pe un teren plat. Recomandat este să găsești modele care să permită parcurgerea unei distanțe de aproximativ 50 – 60 de kilometri cu asistență la pedale fără probleme.

Un alt factor important este cantitatea de asistență pe care o oferă, deoarece bicicleta electrică ne permite să reglăm cât de mult dorim să împingă motorul electric.

Înainte de a cumpăra o bicicletă electrică, trebuie să ne gândim la utilizarea ei și cu ce intensitate, dacă avem spațiu pentru a o depozita.

La fel ca în cazul bicicletelor standard, există pe piață biciclete electrice de diferite tipuri: pliabile, de turism, urbane, hibride, montane.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Nikolas

Nikolas

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul