Criteriul National

Ce este Kendama, jocul care a creat furori si in Romania?

Ce este Kendama, jocul care a creat furori si in Romania?
august 29
13:33 2017

kendama1Kendama este un joc japonez aparut pe la inceputul secolului XVIII, foarte popular in Japonia si, in ultima vreme, si la noi in tara. Jocul consta intr-un maner, de obicei din lemn, cu trei cupe si o bila legata de maner cu o ata; tepusa se numeste „ken”, iar bila „tama”, care in japoneza inseamna „dama”.

Regulile jocului kendama au fost stabilite de catre Asociatia Kendama din Japonia, infiintata de Issei Fujiwara, cel care a desenat schita jocului; tot aceasta asociatie a creat si sistemele de notare care au fost folosite ulterior in competitii.

O competitie kendama se realizeaza intre doi jucatori, fiecare cu propria kendama, care joaca unul impotriva celuilalt, iar cel care reuseste sa faca cele mai multe miscari, in cat mai multe pozitii diferite, va fi castigator.

Regulile jocului sunt destul de simple: jucatorul trebuie sa prinda mingea in bat sau in una dintre cupe; exista sute de tehnici de prindere care necesita concentrare si coordonare. Pe langa asta, bila nu are voie sa atinga corpul sau hainele concurentului, iar daca acesta reuseste sa o tina nemiscata 3 secunde, va fi punctat. Cele trei cupe sunt de dimensiuni diferite, cea mai mica fiind cea mai dificila de prins mingea.

Exista, de asemenea, multe trucuri, atat pentru incepatori cat si pentru avansati; daca doresti sa vezi cum se fac, poti sa cauti pe youtube videoclipuri cu persoane experimentate in kendama.

Acest joc ofera si beneficii, atat unui adult, cat si unui copil; pe langa faptul ca este o alta modalitate de a-ti scoate copilul cu ochii din telefon sau calculator, kendama dezvolta abilitati cum ar fi: indemanarea, reflexele, coordonarea ochi-mana.

Pretul unei kendama poate varia de la 70 de lei pana la 300 de lei, in functie de material, firma si marime. Astfel, cele mai cunoscute firme producatoare de kendama sunt: Kendama USA, Krom Kendama, Sweet Kendama, Bull Kendama.

Daca kendama ti se pare interesant, iti recomand sa urmaresti cateva videoclipuri ca sa intelegi mai bine cum functioneaza jocul si cum se fac anumite trucuri.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Tudor

Tudor

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo