Criteriul National

Ce facem daca ne lasa ambreiajul

Ce facem daca ne lasa ambreiajul
februarie 25
12:12 2020

Una dintre cele mai neplacute situatii este atunci cand te lasa ambreiajul, adica simti ca nu mai poti folosi pedala de ambreiaj. In aceasta situatie nu ai prea multe de facut decat sa ridici masina pe o platfoirma si sa o duci direct la service. Pentru a nu ajunge intr-o astfel de situatie, ar trebui sa ai in vedere cateva aspecte legate de functionarea ambreiajului, astfel incat sa eviti cheltuielile destul de ridicare cu inlocuirea ambreiajului.

Urmareste daca pedala de ambreiaj si-a schimbat pozitia. In cazul in care pedala incepe sa tina mai sus, atunci e clar ca aveti probleme cu placa si discul. Mai sunt si cazuri in care aceasta pedala ramane blocata in jos. Acest lucru are loc atunci cand se blocheaza rulmentul sau parghia actionata hidraulic. Daca simti o diferenta notabila fata de pozitia normala, atunci e timpul ca un mecanic sa verifice ambreiajul.

Un alt semn care ar putea anunta o defectiune este zgomotul la cuplarea ambreiajului. De obicei vorbim in acest caz de un huruit care se aude in momentul in care ridici piciorul de pe pedala de ambreiaj. Acesta este cauzat de cele mai multe ori de catre rulmentul care s-a uzat peste masura, el necesitand o schimbare intr-un timp cat mai scurt.

Mai verifica si daca pedala este moale sau tare. Placa de presiune poate sa cedeze sau ceva nu e in regula cu sistemul hidraulic. Daca ai de-a face cu situatia in care pedala de ambreiaj este blocata, atunci problema este destul de mare. Ori parghia care apasa placa de presiune este blocata, ori vorbim despre o placa uzata sau chiar sparta.

Umezeala sub pedala sau mocheta uda in zona pompei hidraulice iti arata clar ca rulmentul de presiune hidraulic da semne ca e pe duca. Acesta va necesita o schimbare imediata.

Daca masina nu mai intra in viteza la rece, treapta 1 sau marsarier sansele ca placa de presiune sa fie uzata excesiv sunt maxime. Cel mai evident simptom este acel carait pe care il auzi in momentul in care actionezi schimbatorul de viteze.

Ce este important de retinut legat de utilizarea optima a ambreiajului este sa nu tii niciodata piciorul stang pe ambreiaj in timp ce conduci si mai ales nu sta cu pedala de ambreiaj apasata si cu treapta 1 de viteza cuplata atunci cand astepti la semafor.

Nu cumpara niciodata un kitul de ambreiaj la mana a doua oricat de mare ar fi diferenta de pret fata de unul nou sau cat de atractiva ti se pare oferta. Un ambreiaj care a fost montat, rulat pe alta masina, demontat si apoi montat iar pe masina ta isi pierde 70% din fiabilitate iar in scurt timp vei fi nevoit sa il schimbi iar. Pe moment poate parea o solutie mai buna dpdv financiar insa in timp scurt investitia va fi una paguboasa. Producatorii mari de ambreiaje ofera minim 2 ani garantie pentru piesele noi, orice probleme ai in acest timp piesele se inlocuiesc cu altele noi.

Chiar daca in magazine gasesti si componente separate ale sistemului de ambreiaj, cel mai indicat este sa schimbi tot kitul in acelasi timp (placa de presiune, discul de ambreiaj, rulmentul de presiune si volanta). In acest mod te asiguri ca o componenta veche/uzata nu le distruge sau afecteaza grav pe cele noi montate.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Claudiu

Claudiu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul