Criteriul National

Ce înseamna CODA, acronimul din titlul filmului care a câștigat Premiul Oscar pentru cel mai bun film în 2022

Ce înseamna CODA, acronimul din titlul filmului care a câștigat Premiul Oscar pentru cel mai bun film în 2022
martie 28
12:50 2022

​​CODA, filmul regizat de Sian Heder cu actrița britanică Emilia Jones, a câștigat duminică premiul de „Cel mai bun film” din 2021 la gala Premiilor Oscar, făcându-i pe mulți să se întrebe ce înseamnă acronimul ales pentru numele lungmetrajului.

Actrita britanica Emilia Jones in CODAFoto: LMK / Landmark / Profimedia Images

Acronimul vine de la Child of Deaf Adult, copil al unui adult surd, Emilia Jones interpretând în film rolul unei adolescente care trebuie să aleagă între a-și urma visul de a deveni o cântăreață și a rămâne în localitatea ea natală, ea fiind singura membră a familiei sale care nu este surdă.

Atunci când compania de pescuit a familiei sale este ameninţată, Ruby se confruntă cu un puternic conflict interior, fiind prinsă între dorinţa ei de a-şi urma pasiunea pentru muzică la Berklee College of Music şi temerile legate de abandonarea părinţilor.

În film a jucat și actrița americană Marlee Matlin, prima persoană surdă din istorie care a câștigat Premiul Oscar pentru „cea mai bună actriță în rol principal” pentru interpretarea sa din filmul Children of a Lesser God (1986).

CODA a câștigat premiul de cel mai bun film, categorie la care au mai fost nominalizate lungmetrajele „Belfast”, „Don’t Look Up”, „Drive My Car”, „Dune”, „King Richard”, „Licorice Pizza”, „Nightmare Alley”, „The Power of the Dog” și „West Side Story”.

Premiile câștigate de CODA la Gala Oscar din 2022

CODA a câștigat trei Premii Oscar la ediția din acest an a galei organizate de Academia Americană de film. Pe lângă câștigarea mult râvnitului premiu pentru „cel mai bun film”, CODA le-a câștigat și pe cele pentru „cel mai bun actor în rol secundar” și „cel mai bun scenariu adaptat”.

Actorul american Troy Kotsur, în vârstă de 53 de ani, a câștigat premiul pentru „cel mai bun actor în rol secundar” pentru interpretarea tatălui lui Ruby în CODA.

Scenariul CODA a fost adaptat pentru marele ecran de Sian Heder, care a fost și regizorul filmului, Victoria Bedos și Stanislas Carré de Malberg.

Marlee Matlin, nominalizată anul acesta pentru „cea mai bună actriță” în rol secundar pentru interpretarea mamei lui Ruby, nu a mers acasă cu premiul de la categoria sa, acesta fiind câștigat de cântăreața și actrița americană Ariana DeBose pentru rolul din „West Side Story”.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

photostudio_1649947095742

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul