Criteriul National

Ce inseamna creativitatea in marketing?

Ce inseamna creativitatea in marketing?
octombrie 25
17:48 2019

Ce faci marketing-ul creativ? Este vorba despre mai multa imaginatie sau inovatie? Un marketer cu adevarat creativ este un artist sau un anteprenor? Istoric vorbind termenul de “creator de marketing” a fost asociat cu acele cuvinte si imagini care fac parte din campaniile publicitare. Dar marketing, ca si alte functii corporative, a devenit mai complex si mai riguros. Marketerii trebuie sa stapaneasca analiza datelor, sa aiba cunostiinte vaste despre experienta clientilor si design-ul produslui. Aceste roluri schimbatoare necesita un mod nou de a gandi creativitatea in marketing?

Pentru a explora aceasta intrebarea, am cautat informatii oferite de directorii de marketing de la firma de top. Am cautat exemplu de creativitatea in marketing care sa depasesca campaniile publicitare si care ofera o valora tangibila afacerii, Astfel mai jos am redus toate informatiile gasite la ceea ce este cel mai important sa aveti in minte atunci cand va ganditi la ceea ce inseamna creativitatea in marketing si cat de necesara este aceasta intr-un domeniu in continua schimbare.

  1. Creeaza impreuna cu clientii, nu doar pentru acestia

Cu totii spun “noi suntem centrati pe clienti”, mult mai des decat este adevarat. Clientii de astazi nu sunt doar consumatori, sunt de asemenea, creatori, dezvolta continut si ideai si intampina provocari chiar alaturi de tine (cea mai buna echipa de profesionisti o gasiti o gasiti chiar aici). Creativitatea in marketing necesita colaborarea cu clientii inca de la inceput pentru a-si implini experientele impreuna cu eforturile tale de a-ti extinde compania.

  1. Investeste in experienta end-to-end

Fiecare marketer considera ca experienta clientilor este importanta. Dar, majoritatea marketerilor se concetreaza doar pe anumite parti din acea experienta cele care se afla sub controlul lor direct. Aici intervine creativitatea. Cei ce au o viziunea mai larga si acorda atentie intregii experienta a clientilor de la un capat la altul sunt cei care fac cu adevarat diferenta. Aici sunt incluse procesul de cumparare, capacitatea de a oferi asistenta si relatii cu clientii in timp. Acest lucru necesita timp si resurse, ii ofera gandirii creative probleme pana atunci necunoscute.

  1. Toata lumea vrea sa fie un avocat. Ofera-le acest lucru!

            Intr-un peisaj mediatic si social atat de fragmentat, marketerii nu isi pot atinge obiectivele de constientizarea si reputatie doar prin campaniile platite sau prin PR. Oamenii sunt noul canal. Modul de a mari impactul in aceasta piata este prin a inspira creativitatea in ceialalti. Trateaza-i pe toti ca pe o extensie a echipei tale de marketing: angajati, parteneri si chiar clienti.

  1. Masoara creativitatea

Masurabilitatea implicarii digitale inseamna ca acum putem sti exact ce functioneaza si ce nu functioneaza intr-o campanie de marketing. Acest lucru ii ofera marketing-ului oportunitatea de a masura si a gestiona singur in mai multe feluri toate implicatile depuse. In trecut, succesul marketing-ului se masura respectand bugetele si casting premii de creativitate. Astazi, capacitatea da a masura datele si de a ajusta strategiile in timp real ii permite marketing-ului sa isi evidentieze adevarata valoare in moduri complet noi.

  1. Gandeste-te ca la un start-up

In trecut, marketerii trevuiau sa fie manageri eficient, stabilindu-si obictivele in avans iar apoi lucrau la buget pentru atingerea acestor obiective. Astazi, marketerii creativi trebuie sa functioneze mai mult ca anteprenorii, adaptandu-se continuu pentru a mentine produsul sau servicil potrivit pentru cerintele pietei.

Schimbarile care au loc in comportamentul consumatorului, tehnologia si mass- media sunt redefinesc natura creativitatii in marketing. Masura succesul de marketing nu este aportul, indiferent de calitatea continutului sau a unei campanii, ci mai degraba valoarea rezultatului. Fie ca este vorba despre venituri, loialitate sau drepturi de incredere apealaza la acesti specialisti in marketing de la Logichub pentru a iti atinge scopul.

Comercianții de astăzi trebuie să se împingă să se gândească mai degrabă la inovatori și antreprenori – creând valoare de întreprindere prin implicarea întregii organizații, căutând toată experiența clienților, folosind date pentru a lua decizii și măsurând eficacitatea bazată pe rezultatele afacerii.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Antonio

Antonio

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei