Criteriul National

Ce înseamnă o dietă sănătoasă? Iată ce alimente să consumi și ce să eviți

Ce înseamnă o dietă sănătoasă? Iată ce alimente să consumi și ce să eviți
iunie 10
17:04 2020

Un stil de viață sănătos trebuie să includă în primul rând o dietă echilibrată. Alimentația corectă este esențială pentru menținerea sănătății, nu doar pentru a păstra greutatea corporală în limite normale. O dietă sănătoasă nu este una restrictivă, nu presupune regim sau interdicții, ci o alimentație cât mai variată, bazată pe alimente care conțin cât mai mulți nutrienți, vitamine, minerale și proteine și cât mai puține calorii. Medicii recomandă ca un bărbat să consume zilnic aproximativ 2.500 de calorii, iar o femeie numai 2.000 de calorii. Din păcate însă, cele mai multe persoane depășesc frecvent această limită.

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, o dietă echilibrată ne protejează de boli grave, deoarece scade riscul de diabet, cancer și afecțiuni cardiovasculare. De asemenea, alimentația sănătoasă este secretul împotriva gripei și răcelii, deoarece întărește sistemul imunitar. 

Când discutăm despre o dietă echilibrată, trebuie să ținem cont de două aspecte: ce alimente trebuie să consumăm cât mai des și ce produse trebuie să evităm. Să le luăm pe rând.

Alimentele recomandate

Ca să avem o dietă sănătoasă, trebuie să urmăm recomandările nutriționiștilor. Astfel, ar fi bine să consumăm zilnic următoarele alimente, în cantități, desigur, moderate:

  • Cereale integrale 
  • Legume gătite (în special linte și fasole, dar putem consuma și cartofi)
  • Legume crude (salate)
  • Fructe (5 porții pe zi: pot fi fructe crude, congelate, uscate sau sub formă de suc natural)
  • Proteine animale (pește, carne slabă, ouă, lactate).

Peștele este un aliment foarte important, deoarece conține nu doar proteine, ci și acizi grași Omega-3, substanțe care stimulează sistemul imunitar, ajută la buna funcționare a creierului și previn bolile cardiovasculare. Medicii recomandă în special consumul de pește gras, iar din această categorie fac parte: somonul, păstrăvul, heringul, macroul, sardinele.

Persoanele care nu suportă gustul de pește, își pot asigura doza necesară de nutrienți prin consumarea unor suplimente alimentare cu Omega-3, care pot fi cumparate de la farmacia Dr.Max sau de la alte farmacii și magazine cu produse naturiste.

Alimentele interzise

Și acest capitol este unul foarte important, pentru că o dietă sănătoasă nu trebuie să includă produse care sunt nocive pentru organismul nostru. Astfel, trebuie să consumăm doar ocazional (preferabil niciodată) următoarele produse:

  • Dulciuri procesate
  • Produse de patiserie
  • Sucuri acidulate sau neacidulate, dar îndulcite
  • Alimente sărate (în această categorie intră inclusiv produsele afumate și conservele)
  • Mezeluri
  • Produse de tip fast-food
  • Alimente semipreparate
  • Carne foarte grasă
  • Zahăr alb (putem folosi ocazional zahăr brut sau miere)
  • Făină albă (o putem înlocui cu făina integrală)
  • Băuturi energizante
  • Băuturi alcoolice.

Ideal ar fi ca alimentele pe care le consumăm să conțină o cantitate maximă de zahăr de numai 5 grame la 100 grame de produs și numai 1,5 grame de sare la 100 grame de produs. Copiii trebuie să consume o cantitate și mai mică. Este dificil să obținem un calcul exact de fiecare dată, dar aceste informații ar trebuie să se regăsească, în mod normal, pe eticheta fiecărui aliment. Prin urmare, trebuie doar să citim cu atenție.

Hidratarea

Un alt aspect foarte important pentru o dietă sănătoasă este hidratarea. Apa este esențială pentru sănătatea noastră, iar un adult ar trebui să bea zilnic aproximativ 2 litri de apă. Asta înseamnă în jur de 6-8 pahare. De reținut: aceasta este cantitatea de apă care trebuie consumată ca atare, pe lângă lichidele pe care le asimilăm din alimente (supe, fructe, legume etc).

Ar fi bine să evităm băuturile dulci și pe cele care conțin cofeină și alcool, deoarece acestea produc deshidratare. Putem consuma smoothie și suc natural de fructe sau de legume, dar nu mai mult de un pahar pe zi, pentru că și aceste băuturi conțin o cantitate destul de mare de zahăr.

În concluzie, nu este chiar atât de complicat să urmăm o dietă sănătoasă. Trebuie doar să ținem cont de recomandările medicilor și atunci când mergem la cumpărături să alegem doar alimentele indicate, evitând produsele care ne pot afecta sănătatea.

 

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Maria Popescu

Maria Popescu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul