Criteriul National

Ce rol joaca clientul in analiza de business

Ce rol joaca clientul in analiza de business
iunie 08
11:28 2020

In momentul in care faci un curs in care descoperi ce inseamna analiza de business vei descoperi faptul ca clientul este pus pe primul loc. Este foarte important sa intelegi de ce acesta joaca un rol major in orice afacere si noi iti vom explica mai multe despre cum este vazut clientul in analiza.

Ce este clientul in analiza de business

Clientul are o imagine diferita in ochii fiecarui membru al echipei in functie de contextul si de modul in care cele doua parti interactioneaza. Poate anumite persoane sunt dezamagite, insa din experienta de pana in prezent, asteptarile pe care echipa de dezvoltare le au fata de un client tehnic nu sunt indeplinite decat in mica masura. Analiza de business descopera cel mai bine clientul si il defineste corect. Clientul are in cele mai multe cazuri o orietentare catre business si da directia pe care acesta va trebui sa o urmeze.

Cerintele sunt de cele mai multe ori cele care vizeaza afacerea in sine si nu au nicio legatura cu latura tehnica. Toate aceste cerinte trebuie sa fie modelate in functie de specificul afacerii. Cel mai important obiectiv al oricarui analist de business este intelegerea deplina a clientului si modul in care acesta se poate dezvolta alaturi de companie sau modul in care compania se poate plia pe dorintele clientului.

Pentru a clarifica toate aceste informatii este important sa iti faci o lista cu absolut toate partile care sunt implicate si sa le sortezi pe grade si pe importanta. De asemenea, este recomandat s afaci si o matrice de comunicare pe care o poti valida alaturi de managerul de proiect. In aceasta matrice poti stabili care este rolul fiecarei persoane in proiect, cine comunica, ce comunica si cand comunica, dar si cu cine va trebui sa comunici tu in general si in ce situatii specifice.

Pentru o buna analiza de business este important sa aflii cum comunica cei mai multi clienti cu compania pentru care lucrezi si cu ce frecventa are loc comunicarea. De asemenea, este important sa aflii ce tip de comunicare este folosit si in ce situatii sunt abordate fiecare dintre metodele definite. Comunicarea poate avea loc in scris, video, teleconferinta sau chiar direct. Este important sa stii si care sunt punctele pe care clientii isi doresc sa le vada imbunatatite.

De asemenea, este bine sa determini daca clientii sutn deschisi si la o solutie din partea companiei sau vor sa se faca totul cum isi doresc ei. Istoricul clientului este de asemenea foarte important si il poti afla din informatiile din cimpanie. In plus, pentru profilul clientului este bine sa aflii si ce planuri de viitor are acesta legat de produsele pe care compania le dezvolta.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul