Criteriul National

Ce se întâmplă cu fiecare dintre noi dacă vom consuma un ou pe zi

Ce se întâmplă cu fiecare dintre noi dacă vom consuma un ou pe zi
iulie 20
17:05 2016

PENTRU CĂ NU MAI AVEM BANI DE MEDICAMENTE TREBUIE SĂ TE ÎNTREBI
CE SE ÎNTÂMPLĂ CU TINE DACĂ MĂNÂNCI ȘI UN OU PE ZI?

images (1)
Oul este un produs natural de excepţie, neapreciat la reala lui valoare terapeutică. În compoziţia acestui aliment sunt strânse la un loc peste 80% din vitaminele şi substanţele menite să hrănească organismul uman şi să îl menţină sănătos.

Tratamente preventive cu ouă

Alzheimer – mai multe studii facute în Statele Unite arată că aproximativ 90% din populația statelor cu alimentație de tip occidental are un deficit de colină în alimentație. Conținută din abundență în gălbenușul de ou, colina este o substanță cu un rol extrem de important în formarea acetilcolinei, implicată în transmiterea impulsurilor nervoase și care este deficitară la persoanele care suferă de demență senilă, în general, și de Alzheimer în special. Suplimentarea cantităților de colină prin consumul galbenușului de ou crud este, ca atare, un bun mijloc profilactic împotriva acestei afecțiuni.

Degenerescența maculară – două studii făcute la Universitatea de Medicină din Massachusetts, Statele Unite, au arătat că persoanele care consumă un gălbenuș de ou pe zi au în sânge o concentrație de luteină și de zeaxantină mult mai mare decât persoanele cu o dietă fără ouă proaspete. Ori, creșterea concentrației acestor două substanțe în sânge (de fapt, sunt pigmenții care dau culoarea specifică gălbenușului) reduce cu peste 50% riscul apariției și al evoluției degenerescenșei maculare.

Cataracta – într-un alt studiu, cercetătorii danezi au demonstrat că un ou consumat zilnic reduce în medie cu 26% riscul de a dezvolta cataractă odată cu vârsta. De acest efect sunt de „vină”, din nou, cei doi pigmenți menționați, adică luteina și zeaxantina, care sunt antioxidanți puternici, stopând sau încetinind procesele degenerative din organism.

Malnutriția – cercetările medicale arată că ouale aduc un aport foarte important de aminoacizi esențiali, de oligoelemente și de vitamine extrem de necesare sănătații organismului. Astfel, boli specifice malnutriției, cum ar fi rahitismul, anemia, avitaminoza etc., sunt evitate, consumând 1-2 oua zilnic, în mod constant. De altfel, obiceiul de a consuma multe ouă în perioada Paștelui este o măsură foarte înțeleaptă de a compensa unele carențe nutritive din timpul celor șapte săptămâni de post de dinainte, timp în care se consumă exclusiv hrană vegetală.

eix-ou-42315

Boala coronariană și infarctul miocardic – vreme de mai multe decenii s-a crezut că un consum regulat de ouă este un factor cauzator de boli ale arterelor, și aceasta, din cauza conținutului ridicat de colesterol din gălbenușul de ou. În ultimii cincisprezece ani, însă, tot mai multe studii au arătat că lucrurile stau exact pe dos, consumul de ouă proaspete nefiind un factor agravant, ci unul profilactic pentru boala coronariană. De exemplu, cercetări făcute la prestigioasa Universitate de Medicină Harvard au arătat că un consum regulat de ouă transformă homocisteina (un aminoacid neurotoxic, periculos pentru vasele de sânge și inimă) într-o substanță inofensivă pentru sistemul cardio-vascular. Mai mult, consumul regulat de ouă previne oxidarea colesterolului și a trigliceridelor pe artere, fiind un excelent profilactic pentru ateroscleroză. Nu în ultimul rând, studiile au arătat că un consum regulat de ouă proaspete reduce riscul de infarct miocardic.

Koju venu tromboze

Trombozele – cercetări făcute în anul 2003 în Coreea de Sud, au arătat că un consum zilnic de gălbenuș de ou are efecte antiagregante plachetare, prevenind formarea trombilor (cheagurilor de sânge). Conform respectivelor cercetări, efectul de prevenire al trombozelor este direct proporțional ca intensitate cu cantitatea de gălbenu consumată zilnic. Curele de 1-2 săptămâni, timp în care se consumă unul-două gălbenușuri de ou pe zi, sunt un excelent mijloc de prevenire a trombozelor, mai ales primăvara, cand alimentația cu multe verdețuri favorizează coagularea mai rapidă a sângelui.

Cancerul mamar – un studiu inițiat de Universitatea de Medicină din Oregon, Statele Unite și desfășurat în Shanghai (sudul Chinei), pe un eșantion de peste 1000 de femei, a arătat că riscul de a dezvolta cancer la sân scade simțitor la femeile care consumă frecvent gălbenuș de ou proaspat. De „vină” pentru acest efect sunt, se pare, substanțele cu puternic efect antioxidant din ou, care stopează procesele de transformare a celulelor sănătoase în celule maligne.

Tratamente interne
Tulburări de memorie – se face o cură de patru săptămâni, timp în care se consumă câte 1-2 gălbenușuri de ou pe zi. Această cură se poate repeta după o pauză de minimum trei săptămâni și datorită aportului său de lecitină, colină și alte substanțe implicate în procesele de transmitere a impulsurilor nervoase la nivelul creierului, are efecte gradate de ameliorare a funcției de memorare. Se pare că și alte funcții cognitive, cum ar fi atenția ori capacitatea de corelare, sunt îmbunătățite de consumul de gălbenuș de ou proaspăt.

Sindrom de oboseală cronică, deficit de atenție – se face un tratament de 1-2 luni, timp în care se consumă două ouă pe zi, câte 5 zile pe săptămână. Cel mai bine se asociază ouale cu alimente cum ar fi urzica, spanacul ori leurda, bogate în clorofilă și ușor de digerat, cu care fac un tandem excelent pentru recuperarea capacităților psihice și fizice.

Colesterol si trigliceride mărite – cei mai mulți dintre noi știu că ouale nu sunt bune, deoarece măresc valorile colesterolului din sânge. Realitatea este mult mai nuanțată: în organismul nostru există două tipuri de colesterol. Colesterolul cu densitate mare (HDL) este numit și „colesterolul bun”, deoarece împiedică apariția pe vasele de sânge a depunerilor de grăsimi, pe care le menține în stare solubilă, acest tip de colesterol fiind un factor cheie în prevenirea bolilor de inimă. Colesterolul cu densitate scăzută (LDL), în schimb, este „colesterolul rău”, care se depune pe artere și duce la apariția bolilor cardio-vasculare. Ei bine, ouăle, conform ultimelor studii, cresc doar „colesterolul bun”, cel „rău” rămânand la valorile normale. Peste 255 de studii, făcute pe un numar total de 8.000 de persoane, vin să demonstreze efectul pozitiv al consumului de ouă proaspete asupra oamenilor cu valori ale colesterolului sau ale trigliceridelor peste cele normale. Înlocuirea consumului de carne, de grăsimi hidrogenate (margarină), de prăjeli, cu consumul de ouă este, probabil, prima și cea mai eficientă măsură pentru ținerea sub control a acestei probleme de sănătate.

Fracturi, tulburari de calcifiere – ouale sunt printre foarte puținele alimente care conțin vitamina D naturală, esențială pentru asimilarea calciului și pentru fixarea sa în oase. Mai mult, consumul de aminoacizi și de vitamine din ouă accelerează procesele de regenerare a țesuturilor, inclusiv a țesutului osos. Ca atare, pentru refacerea mai rapidă după fracturi se recomandă o cură de 30-45 de zile, timp în care se consumă câte 1-2 ouă proaspete pe zi.

Reumatism – un studiu facut în Grecia, sub conducerea prof. Dr. P. Detopolou, arată că anumite combinații de alimente au efecte antiinflamatoare articulare spectaculoase, comparabile cu acele ale medicamentelor de sintează. Colina conținută în ouă este una din cele mai bune substanțe antiinflamatoare, dar aceasta, atunci când este consumată în asociere cu o altă substanță, betaina, pe care o găsim în spanac și în sfecla roșie. Așadar, dacă vreți să scăpați de durerile de articulații, de membrele ințepenite și lipsite de mobilitate, consumați traditionalul spanac cu ochiuri fierte în apă, ori ouă cu salată de sfeclă roșie. Aceste alimente, consumate de 4-5 ori pe săptămână, vreme de minimum 3 luni, asociate și cu alți factori terapeutici (regim cu multe crudități, gimnastică medicală) va vor ajuta nesperat de mult în lupta cu afecțiunile reumatice.

Obezitate, supraponderalitate – un colectiv de cercetători de la Universitatea din Louisiana, Statele Unite, a studiat efectul consumului de ouă asupra pacienților supraponderali. Testul a fost făcut pe 160 de pacienți, dintre care jumătate au consumat la fiecare mic dejun două ouă, iar ceilalți aceeași cantitate de calorii, dar din alte surse, cum ar fi carnea, produsele lactate, pâinea etc. Simultan, la ambele grupuri de pacienți, numărul de calorii din dieta zilnică a fost redus în aceeași măsură. După opt săptămâni de regim, rezultatele au fost surprinzătoare: grupul celor care au consumat ouă la micul dejun a scăzut în medie cu o greutate de aproape două ori mai mare decât cei din grupul de control ( 2,4 kg față de 1,4 kg ). Așadar, dacă vreți să slăbiți, impuneți-vă restricții alimentare nu prea severe, și nu uitați să consumați ouă la micul dejun, iar efectele vor fi surprinzătoare, la modul cel mai plăcut.

Sarcina – oul este, se pare, alimentul ideal pentru femeile însărcinate. În primul rând, ouăle sunt foarte bogate în colină, esențială pentru dezvoltarea sistemului nervos al foetusului. Apoi, sunt bogate în fier asimilabil, în vitamine din complexul B, în vitamina D (esențială pentru dezvoltarea sistemului osos al foetusului), fiind foarte bine tolerate de organism. Se recomandă consumul a două ouă pe zi, de cinci ori pe săptămână, mai ales la micul dejun. Cea mai bună formă de administrare sunt ouăle fierte, ușor de digerat și asimilat. Același „tratament” este foarte valoros și în timpul alăptării, stimulând producția de lapte și crescând valoarea nutritivă a acestuia.

ou-aliment

Adjuvant in tratamentul infecțiilor – două ouă consumate zilnic asigură aproape jumătate din cantitatea de seleniu organic necesară organismului. Or, seleniul este foarte important pentru imunitate, administrarea constantă a acestui oligoelement crescând producția de celule ale sistemului imunitar și activându-le pe cele existente. Studiile arată că suplimentarea seleniului în formă organică, din alimentație, ajută organismul să lupte mai eficient cu infecțiile, dar și cu anumite afecțiuni tumorale, cum ar fi cancerul de prostată sau ovarian.

Îmbătrânire prematură – consumul de ouă proaspete aduce în organism o serie întreagă de substanțe care relansează activitatea glandelor endocrine (gonade și suprarenale în special), încetinesc sau chiar stopează procesele degenerative la nivelul sistemului nervos central, împiedică procesele de distrucție la nivelul articulațiilor. Foarte multe rețete reîntineritoare din medicina populară de la noi și din toate țările Europei și ale Asiei includ oul, mai ales gălbenușul, ca ingredient de bază. Un tratament întineritor foarte bun este consumul dimineața a două gălbenușuri de ou amestecate cu ulei de măsline și cu puțină sare. Pe termen lung, mai ales, această combinație are efecte împotriva îmbătrânirii surprinzător de puternice.

Adjuvant în boala canceroasă – mai multe studii statistice au arătat că persoanele care consumă frecvent gălbenuș de ou proaspăt au o incidență a bolii canceroase mult mai scăzută. Dar de aici și până la a recomanda acest aliment în dieta anti-cancer (unde de cele mai multe ori aportul de proteine este contraindicat) este cale lungă. Iată, însă, o rețetă de fitoterapie tradițională, în care oul este asociat cu o planta medicinală: Se administrează dimineața o linguriță cu vârf de pulbere de iarbă de napraznic (Geranium robertianum), amestecată cu un gălbenuș de ou crud, iar pe parcursul zilei se ia de încă trei ori câte o linguriță de pulbere de napraznic pe stomacul gol. Tratamentul se asociază cu regim vegetarian cu foarte multe crudități, durând minimum un an. Se poate asocia și cu alte plante și remedii, neexistand incompatibilități în acest sens.

Anemie feriprivă – fierul conținut de câtre ouă este, se pare, cel mai ușor asimilabil. Alte alimente care conțin cantități însemnate de fier sunt urzica, spanacul, sfecla roșie, care toate sunt consumate în mod tradițional alături de ou. Mai trebuie menționat că leurda, deși conține cantități mici de fier, ajută foarte mult la asimilarea acestui oligoelement. Toate aceste alimente vor fi consumate zilnic, primăvara, pentru refacerea fierului din organism.

Avitaminoza B – oul conține vitaminele B2, B5, B7, B12, toate într-o formă foarte ușor asimilabilă. Consumul a două ouă pe zi, vreme de cinci zile pe săptămână, acoperă o cantitate însemnată din necesarul zilnic din aceste vitamine al organismului.

Sursa foto : http:// google.com

Prof.Univ.Dr.Mircea Vintilescu, senior-editor al ziarului Criteriul Național

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Mircea Vintilescu

Mircea Vintilescu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo